|
|
||||
|
||||
|
Jag har ngr Challenger emblem som ligger i garaget. Vad ska man använda för lim för dessa om man ngnsin vill plocka bort?
Limpistol eller ngt annat gött? PL400 är väl inte okej för lacken antar jag...
|
||||
|
||||
|
Jag fick en dubbelhäftande tejp av glasmästaren till mina emblem. Sitter bra men går att med milt våld få bort igen om man skulle vilja.
|
|
|
||||
|
||||
|
på huven använde jag dubbelhäftande från OK och det går ju ta bort om man vill, men lär sitta sålänge det behövs också för den delen =)
|
||||
|
||||
|
Jag har bara limpistol... funkar inte det då om man tar det lite piano! Inte allt för varmt mao, lite ljummet bara.
Dubbelhäftande blir så knepigt med smala emblem.
|
||||
|
||||
|
Smält lim måste nog vara genomvarmt för att funka, går inte med ljummet. Testa med limmet på en yta som du inte är rädd om (mammas eller pappas bil t.ex.)
![]() Ang. dubbelhäftande tejp sätt dit emblemet på ena sidan av tejpen först, skär sedan med en vass mattkniv efter konturerna på embelmet så funkar det. |
|
|
||||
|
||||
|
Har inte ett enda emblem på bilen.. men har 4 st Challenger emblem liggandes. Men funderar nu om det är hårdare att köra utan emblem helt.. ser lite mer hårdrock ut. Bilen är ju svart.
|
|||
|
|||
på min cuda sitter huv emblemen med pinnar.bakstams cuda embl... sitter nog med tejp,såg det fanns formskurna att köpa någonstans.tror nog det satt med tejp oem.om dina emblem ska sitta med "pinnar" försök lokalisera original hålen o borra upp dom igen försiktigt.om dom ska sitta med tejp ,sätt tillbaks dom med tejp.så tycker jag iallafall,om dom ska tillbaks på bilen kan dom ju lika gärna sitta som dom ska.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej, jag brukar använda ett svart gummibaserat lim som bara heter "kraftlim" till emblen och dylikt, sitter bra men går att få loss om man använder rimliga mängder. Finns att köpa hos de flesta reservdels försäljare som AD center Mekonomen etc. Limmade fast skraplister på en 140 med det för en 5-6 år sen och det sitter fortfarande hundra
. På Dodgen satte jag en liten klick på "pinnarna" på emblemen och tryckte in dom i karosshålen och det bet direkt.mvh Reinert |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|