Visa fullständig version : Moroso "trick"
Nån som har provat dessa framfjädrar?..bortkastade pengar?
Nån som har provat dessa framfjädrar?..bortkastade pengar?
Känner en kille som är duktig på chassie etc. Han tyckte att jag skulle skaffa det till min Firebird. Så nu har jag beställt det, kommer i slutat av feb.
Jag kan höra av mig i slutet av sommaren om det var bra! :wink:
Formula
Jag ska ha dem innan säsongen sätter igång..så gott som bestämt mig :lol: ..men det är alltid intressant vad andra har för erfarenhet av specifika saker.Vägde du din front innan beställningen?
Så du satsar på rakt fram?..blir det nå annat också...stötdämpare kanske?
mvh.
Jag vet att jag borde byta stötdämpare också, men jag köpte nya för inte så länge sedan så jag vill inte byta igen. Jag har ställbara Koni, så jag kanske kan justera det lite iaf.
Jag har även köpt nya bakfjädrar (behövde byta). Och samtidigt så införskaffade jag slide-a-link. Fungerar som cal-tracks...
http://www.jegs.com/photos/2472100.jpg
http://www.jegs.com/photos/5152407c.gif
http://www.jegs.com/photos/71047160.gif
Formula
Formula/trevligt!,får man fråga?.."vart"/från vem/vilka köpte du bladfjädrarna..och mono eller multileaf..kostade ungefär?
E det Koni SPA 1 du har?..e dem ställbara så förstår jag inte varför du vill byta?
Mvh
Jag har just monterat Moroso trick springs på Mustangen, De är låånga, och inte helt lätta att få in, men kommer definitivt att underlätta vikttransfern. Vissa kapar dem ett varv, men gör inte det förrän de fått stå belastade ett tag då de sjunker ihopa något. Funktionen blir densamma, det är bara rideheight som ändras om man kapar.
Har kombinerat dessa fjädrar med Strange 10 way justerbara dämpare på mustagen.
Har även haft deras fjädrar monterade på Superstockern i flera år, och de funkar där med...
mvh
Jocke
Formula/trevligt!,får man fråga?.."vart"/från vem/vilka köpte du bladfjädrarna..och mono eller multileaf..kostade ungefär?
E det Koni SPA 1 du har?..e dem ställbara så förstår jag inte varför du vill byta?
Mvh
Köpte bladfjädrarna från Jegs och kostade 354$. Dom är faktiskt inte gjorda för dragracing... :roll: Hotchkis! 247-2096
Det är vanliga "röda" koni. Inte SPA 1. Jag vill inte bygga för mycket raktframåka utan vill kunna ha bilen till annat också...
Formula
Jag har just monterat Moroso trick springs på Mustangen, De är låånga, och inte helt lätta att få in, men kommer definitivt att underlätta vikttransfern. Vissa kapar dem ett varv, men gör inte det förrän de fått stå belastade ett tag då de sjunker ihopa något. Funktionen blir densamma, det är bara rideheight som ändras om man kapar.
Har kombinerat dessa fjädrar med Strange 10 way justerbara dämpare på mustagen.
Har även haft deras fjädrar monterade på Superstockern i flera år, och de funkar där med...
mvh
Jocke
Hehe..så nu e Mussen låg som en zatzyracer?
Har ni "råkat" prova superstockern på opreppat?..vad e det för bil?
Sanningen e juh att jag HAR grepp på preppat..skulle vara skoj med lite av det på stan med :roll: ..och det skulle juh inte göra allt för mycket om vänster framhjul kände för att lyfta en my eller två vid startplattan :lol:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.