Visa fullständig version : Muskelbilar
Barracuda 340S
2003-06-26, 21:30
Det finns bara en definition på muskelbilar och den stavas MoPar( Move Over Power Aproaching Rapidly!) Skämt åsido, för mig är en muskelbil en amerikansk bil 2 eller 4 dörrars med vass motor small/ bigblock spelar ingen roll. När det gäller corvette så finns det en fördel med dom, när dom går sönder så kan man laga dom med hjälp av en AMT byggsats + lim. :lol:
Barracuda 340S
Stingray
2003-06-27, 00:17
Aboslut.... sen finns det ju en fördel till... dom rostar inte i karossen.... och har man tröttnat på att åka på hjul så kan man baa sjösätta ju...
Skillnaden är att med corvetten så har vi vattnet utanför bilen men med ett akvarium, (Baccaruda 65-69) så har man vattnet på insidan... :roll:
/tommy
f.d Cuda 70 ägare
Nu måste jag nog försvara Moppe-ägarna....
Hur var det nu när du kom ner sist och hälsade på i århundradets störtregn?? Var det inte en USA-lackad Corvette som körde 3 mil i det värsta hällregn jag sett, och som grädden på moset, utan fungerande torkare?? :lol: :lol: :lol:
StingrayCitat: "Vafan, du skulle sett.... vattnet rann som vattenfall över solskydden...." :lol: :lol: :lol:
Det låg handdukar överallt i bilen flera dagar efteråt ;)
/Moparägare
Stingray
2003-06-27, 00:30
Ha ha ha ha..... ja det var tamig fan det värsta jag har varit med om.... till råga på allt så var det mörkt, jag hade inga halvljus heller o Baging åkte före mig på sin HD.... och när han stanna så trodde jag det var för att jag skulle hinna cabba upp.. men NEJ DÅ... när jag står o cabbar upp så åker han.. med sitt bakljus som mitt ENDA LEDLJUS.... sjyssta polare men har va? Men jag fick i alla fall ett nattbad :lol:
Haha... jo.... det var spännande :)
Blixtarna slog fan ner 20 meter bredvid cykeln å där sitter man med krukan som högsta punkt på Västgötaslätten. Å du tror att jag väntar på att du skall veckla upp kapellet på båten... trorntedeva, det vart järnet hemåt :) Jag flina rätt gött inne i garaget när du kom som en dränkt katt på garageuppfarten.... :lol: :lol: :lol:
Å förresten så trodde jag allt att du hade samma typ av cab som jag har på Camaron, knappmanövrerad alltså ;)
Barracuda 340S
Snygg bil förresten!! Synd på kofångaren bara... fixad nu eller??
Hmmm, vi har en 68 står i garaget, skitfin bil täckt med 2mm damm... verkar som ägaren har bytt intresse... 340 oxå....
Slick Mo Fo
2003-07-04, 23:00
Humm, vad e en muskelbil, en sk dröm i garaget som saknar xx antal delar eller en verklig sak som tillverkades i många tusental, som tex Mustangen *host* , en bil som man kan göra till en Mopar killer med enkla medel, nästan inga medel alls faktiskt, lite CR här, lite 460 där, å lite gas, å alla e nöjda :lol: (men var e min 68-Charger) var!!!
tex Mustangen *host* , en bil som man kan göra till en Mopar killer med enkla medel, nästan inga medel alls faktiskt.
Jag säger ingenting.... ingenting.... jo förresten, se bilden nedan, en s.k. Mopar-Killer....MUAHAHAHA
http://www.chopper.nu/dart/images/egna/orkyl/forpower.gif
Slick Mo Fo
2003-07-05, 00:26
Fina siffror, jag är en man som gillar att syna verkligheten hur smutsig den är. Vilket medför vissa undercover siffror på en 12CR som försöker gå på 98oktan, vilket jag hoppas den gör. Men jag tror att du behöver mera oktan till din Dork !!!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.