handdator

Visa fullständig version : El Camino med ESAB diff

Qurtan
2003-06-25, 11:45
Nybliven ägare till El Camino. Go bil men modifierad med bla. svetsad diff.

Hade tänkt mig att köra bilen på gatan så det känns inge bra med diffen. Vad gör man? Byter bakaxel? Till vad?

Skulle även vilja kunna köra med lite moderat bränsleförbrukning, vad skall man sikta på? Motorn är en renoverad ganska vass 350, nu är det tunnelram insug och Holley 850....

Grill till bilen sökes oxå om det är nån..... :roll:

ElCamino
2003-06-25, 22:25
Hej
Äntligen en till med en Camino!! Bakaxel? Det naturligaste är väl en 12-bult med lagon utväxling, lätt att bara skruva dit. Själv funderar jag på en Ford 9" en med rätt bredd borde det fungera utan alltfär stor insats.

Grill till Camino? Det underlättar om du kan ange årsmodell. själv har jag mycket front delar från en 71

Kakmonster
2003-06-25, 23:09
Hej
Äntligen en till med en Camino!! Bakaxel? Det naturligaste är väl en 12-bult med lagon utväxling, lätt att bara skruva dit. Själv funderar jag på en Ford 9" en med rätt bredd borde det fungera utan alltfär stor insats.

Grill till Camino? Det underlättar om du kan ange årsmodell. själv har jag mycket front delar från en 71

du har inte några plast innerskärmar liggande som e tillsalu?
har en 72:a med 70 ans front

ElCamino
2003-06-26, 16:32
Hej
Ineerskärmar i plast. Jag hade en sprucken på förarsidan och fick kasta den. Den på passagersidan är i plåt dessvärre.