handdator

Visa fullständig version : NASCAR

baging
2004-10-12, 18:30
På förekommen anledning :)

http://www.aerowarriors.com/jpgs/richard_petty_c3.jpg

DusterV8
2004-10-12, 18:32
Mums,ge mej!!!!!

MoPar66
2004-10-12, 18:34
http://www.westcoastvintage.com/tshirts/66plytshirt3.jpg

Bob Falfa
2004-10-13, 09:04
Kolla in overallen och frisyren.. Han är fan t om hårdare en Björn H-sson-Larsson i götakanal 8)

baging
2004-10-13, 20:40
At a dirt-track race in Savannah, Georgia, in 1953, I had two Hudson Hornets for Herb Thomas and Dick Rathmann. Thomas won the pole, but Dick was having problems. I kept telling Dick he was lifting too late in Turn 3. Finally, he gave me his helmet and said to show him. We climbed in the car. He had no seat, helmet, or harness. I told him to touch me when we got to the point where he lifted going into (Turn) 3. We went into the turn wide-open, and he never touched me. We spun around the biggest telephone pole I’d ever seen and left the door handle on the driver side sticking in the pole. The only thing Dick said was "Don’t stall it."
8) 8) 8) 8) 8)

http://circletrack.com/thehistoryof/p14068_image_small.jpg

Famous Gas Line

This story has been told countless times, but not very accurately. I don’t know whether it’s worth wrecking the myth that surrounds it. Most versions have me driving my Chevelle race car out of Daytona Speedway while the gas tank was laying on the ground. There was an argument over fuel, and I did drive the car from the track to my garage with no gas tank. Whether or not I had a gas tank didn’t matter, because that car had an illegal 11-foot fuel line with a 2-inch hole in it that held 6 gallons of gasoline. I could have driven to Jacksonville 90 miles away with the fuel in the line. The incident prompted NASCAR to change the fuel line opening to 3/8 inch.

Se, DET va en cool gubbe de ;)

baging
2004-10-13, 20:44
Frexten, nån mer som insett att det finns små guldkorn på Ebay som kommer från Nascar-cirkusen... ofta billigt oxå :)
Köpte ett Setrab oljekyl till lådan förra året. Hade det hemma i 350:-
Ett nytt Setrabkyl kostar väl nånstans runt 3000:- annars i den storleken.
Massor med slangar osv till ibland löjliga priser...

Kika på den här länken, sökte på "Nascar Oil".....

Nascar Oil (http://search.ebay.com/nascar-oil_Parts-Accessories_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQcatrefZC6QQ fromZR10QQsacategoryZ6028Q26catrefQ3DC6QQsotrZ2QQc oactionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch)

Bob Falfa
2004-10-14, 08:15
8) Jah tänk om man hittade samma grejs på Tradera..

baging
2004-10-14, 09:31
Kändes faktist nästan som att det var trassligare att handla på Tradera jmf med Ebay & Paypal-konto....
Köpt en hel del grejer via Ebay helt problemfritt. Mätare, tändsystem osv brukar vara skitbilligt :)

Bob Falfa
2004-10-14, 11:30
8) Jah man kanske skulle prova på:t nån gång.. Nu ska ju mussen få vara orginal/eller vara såpass att man kan återställa till matching på en kväll.. Men det finns ju alltid kul bling-bling å hitta overthere som inte kan hittas här.. :D

Sen får man aldrig glömma #3 :cry:

baging
2004-10-15, 00:21
Huvva, nu spårar den här tråden oxå ur, men kolla vilket nice tillbehör till Mustalainen om man nu vill ha fler mätare ;)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7926955031&category=40017

Dale's olycka ja, där har dom ju kommit fram till att han helt säkert överlevt utan men om han hade haft ett HANS-nackskydd som F1-gubbarna använder. Men nejdå, det var för käringar.. :roll:
Synd på en sån talang...

DAYTONA BEACH, Fla. -- NASCAR ordered the immediate use of head-and-neck restraints for its top three series Wednesday, trying to improve safety after a string of fatal crashes, including Dale Earnhardt's.

Jävligt äckliga olyckor det där, skallen slits av från nacken och en del av bakhuvudet. Fan, ryser bara jag tänker på det.....

Bob Falfa
2004-10-15, 07:52
8) Hehe, fan det är inge bra å hänga med dig Mr. Baging. Mustafan ska ju va orginal så kommer du å sätter ideér i skallen på en :wink: :)

Jo visst var det en hårig jävla smäll han råkade ut för :shock: :( Det mest tragikomiska är att Dale själv var en av dom förarna som propagerade hårdast mot nya skydd för förarna :roll: Men efter hans krock gick det ju illa kvickt å sätta in nackskydd ala F1 i Nascar så han har nog "räddat" en och annan förares liv också.. Näh nu blir det för vankelmodigt så sätter jag in en bild på hur man vill minnas honom istället..

baging
2004-10-15, 17:47
Idéer är det inget fel att ha... det blir värre när kapmaskin kommer fram för att förverkliga dom ;)

Prata med SlickMoFo om det där.... han tar hem en helt mincondition 67a Fastback från Tyskland. 289a å allt. Pratar som dej ungefär: "Bilen ska va originaaaaal". ;)
Idag, 2 år senare ligger en rullkammad, betongad 351W i, tillsammans med kortad 9" med Moseraxlar. Chassit är teflonbussat med mysko kullänkar å hemmagjorda greppgrejer. C4an skall få sej en "smärre" uppgradering i vinter så den pallar trycket ;)
Det fina i kråksången är att alla originalgrejer finns kvar inslagna i plastpåsar (ink 289an), å bilen är HELT intakt i karossen/chassit.... inget kapat, sågat eller sabbat på annat sätt.... det tråkiga är ju iofs att det blir jävligt dyyyyrt att hålla på så där ;) Speciellt om man först samlar på sej 2-3 460'or som skall i, innan man kommer fram till att den där Windsorn allt kan bitas den oxå... Fast, vafan, knäckebröd ÄR gott :)

Ok, detta inlägg hade alltså INGET med Nascar att göra för den som undrar :)

Slick Mo Fo
2004-10-15, 18:13
Idéer är det inget fel att ha... det blir värre när kapmaskin kommer fram för att förverkliga dom ;)

Prata med SlickMoFo om det där.... han tar hem en helt mincondition 67a Fastback från Tyskland. 289a å allt. Pratar som dej ungefär: "Bilen ska va originaaaaal". ;)
Idag, 2 år senare ligger en rullkammad, betongad 351W i, tillsammans med kortad 9" med Moseraxlar. Chassit är teflonbussat med mysko kullänkar å hemmagjorda greppgrejer. C4an skall få sej en "smärre" uppgradering i vinter så den pallar trycket ;)
Det fina i kråksången är att alla originalgrejer finns kvar inslagna i plastpåsar (ink 289an), å bilen är HELT intakt i karossen/chassit.... inget kapat, sågat eller sabbat på annat sätt.... det tråkiga är ju iofs att det blir jävligt dyyyyrt att hålla på så där ;) Speciellt om man först samlar på sej 2-3 460'or som skall i, innan man kommer fram till att den där Windsorn allt kan bitas den oxå... Fast, vafan, knäckebröd ÄR gott :)

Ok, detta inlägg hade alltså INGET med Nascar att göra för den som undrar :)

MUHAAAA!!!

Fomoco Jeppe
2004-10-16, 02:24
det finns filmer att ladda ner från the pirate bay... håller på med Gumball3000 2003, Getaway in 60 seconds från 1974 och Vanishing point från 1971..
det finns säkert lite nascar filmer också.. dirty dozen ja.. allt..

Bob Falfa
2004-10-17, 16:33
Idéer är det inget fel att ha... det blir värre när kapmaskin kommer fram för att förverkliga dom

Prata med SlickMoFo om det där.... han tar hem en helt mincondition 67a Fastback från Tyskland. 289a å allt. Pratar som dej ungefär: "Bilen ska va originaaaaal".
Idag, 2 år senare ligger en rullkammad, betongad 351W i, tillsammans med kortad 9" med Moseraxlar. Chassit är teflonbussat med mysko kullänkar å hemmagjorda greppgrejer. C4an skall få sej en "smärre" uppgradering i vinter så den pallar trycket
Det fina i kråksången är att alla originalgrejer finns kvar inslagna i plastpåsar (ink 289an), å bilen är HELT intakt i karossen/chassit.... inget kapat, sågat eller sabbat på annat sätt.... det tråkiga är ju iofs att det blir jävligt dyyyyrt att hålla på så där Speciellt om man först samlar på sej 2-3 460'or som skall i, innan man kommer fram till att den där Windsorn allt kan bitas den oxå... Fast, vafan, knäckebröd ÄR gott

Ok, detta inlägg hade alltså INGET med Nascar att göra för den som undrar

Helt klart med dig där! och handen på hjärtat så är Phård Mustafa är ju dessutom en ganska "vanlig" bil.. Men jag trivs faktiskt med den som den är, men så har jag bara haft den sen slutet av sommaren :wink: .. Det men det kommer nog å hända lite saker med mustafan men allt kommer å sparas och det kommer å röra sig om kosmetika.. Typ Crome på motorn(är barnsligt förtjust i märket Edelbrock) kanske annan förgasare osv osv men allt orginal kommer å sparas, jag har ju dessutom redan häktat in en 3radig kylare och edelbrock luftrenare i den så matching ljuger ju lite redan om man ska vara petig.. Jag har dessutom köpt headers åt den som jag står i valet och kvalet med vad jag ska med.. Jag tror däremot inte att jag kommer å klänga in en annan rova och drivlina osv osv.. Men man har ju lärt sig att man aldrig ska aldrig säga aldrig.. :twisted: Fast en sak är säkert: kapmaskinen, popnitar och najtråd kommer aldrig åka fram :lol:

Fast om ni andra behöver en kapmaskin för att realisera era drömmar så kan ni få låna min.. Jag är inte den som pekar å viskar hur andra ska sköta sina kärror.. Bara man sköter dom och att dom får den omsorg dom förtjänar :wink:

baging
2004-10-17, 22:03
Du ser, kromåtrimjävulen har bosatt sej under instrumentbrädan även i DIN bil.... ;)

Håller fullständigt med, din bil är din, å i min värld gör du precis vad du vill med den. Fast ibland kan man ju såklart tycka det är synd när bilar med samlarvärde blir sönderskurna bortom räddning....
Det är väl samma sak som med cyklarna, idag choppar man allt som finns, men man hittar väl knappast nån som sätter kapen i ramen på en originalknöl :)
Framförallt är det ju meningen nånstans att vi ska ha kul med bilarna, å till slut brukar ju det leda till uppdateringar av både det milda som vilda slaget..... passa dej för effekthöjande åtgärder dock, det är ju som bekant som så att "mycket vill ha mer" :lol:

Kapmaskin ja, den funkade iallafall idag helt ypperligt till att dissekera en gammal HD-ram ;)

Bob Falfa
2004-10-18, 08:17
Du ser, kromåtrimjävulen har bosatt sej under instrumentbrädan även i DIN bil....
:lol:

Jah näh, på hojspråk; utan Luft å buller vrider man ju inte ens om nyckeln.. :) Men som sagt trist om man sätter kapen i en bil som är i bra orginal skick.. Det känns ju lite som man förvaltar bilen för nästa generation också.. För snyggare bil epok en 30 talet och 60 talet kommer vi aldrig få uppleva tror jag.. Men tar man en rishög, en gammal strippbil eller nåt som redan är skruvat så kan man ju ploja till det hur man vill med gott samvete tycker jag.. Men det är ändå bara min åsikt och vad folk gör med sina bilar har inte jag å göra med egentligen :wink:

Det enda som kan göra mig GALEN är när filmbolag trashar 7-8 klassiker i mint för en filmjävel (å så sitter nån tjej eller nörd oftast brevid å tycker man e fånig) :evil: .. Bygg kitcars istället era jävlar, det har ni råd med :evil: Senaste gråt attacken var Starsky & Hutch, dom sabbade hur många som helst om du tittar på bonusspåren.. Gran Torino 76:an är min absoluta favoritbil från 70-talsepoken och en dröm tillsammans med Mustang 65:an sen barnsben och så gör dom jävlarna så :cry: Fan värre än å titta på skräckfilm :shock: och Amnesty verkar inte bry sig heller :cry: En annan skräckupplevelse är ju i sista natten med gänget när Bob Falfa (inte jag då) klotar sin underbara Bel Air 55:a, vem säger att män inte gråter när dom ser på film?.. Fast det ser ut som en plastkaross när dom klotar den och George Lucas har ju bilkultur så vi får hoppas att det var trickat..

Annars tror jag att trimmar guden och eftermarknads-fen får nöja sig med en offrad Hå-De från Bob falfa :wink:

Snart får vi öppna en blandat tråd Mr. Baging, då vi inte verkar kunna hålla oss till ämnena :wink:

Fomoco Jeppe
2004-10-18, 14:21
kollade på gone in 60 sec från 74.. där krossas 2 helt nya challengers.. en Hemi gtx (vi kan väl hoppas på att det var en clone) 1 mustang .. sådär.. 70 polisbilar, fury va? en caddilac eldorado åså lite till..

Bob Falfa
2004-10-18, 14:55
Mmm hur kul är sånt.. Det är väl kanske lite bättre när det är 1974 iaf istället för att göra samma sak år 2004 med samma bilar.. Men det gör ju fortfarande ont i hjärtat å se såna fina bilar gå till spillo :cry:

Bättre å se på filmer som De Fäst änd de fjurius, jap-crapen kan dom ju smälla sig trötta med så star-trek vingarna flyger åt helvete, moahaha :twisted: :lol:

Men nästa hjärtsnörp lär man säkert få nästa år då remaken på Dukes of hazzard kommer.. För er som inte vet så kommer Burt Reynolds spela "snuten" i denna (kul ironi av casting killarna iaf).. Johnny Knoxville från Jackass och MIB II är med som ena brorsan och Willie Nelson kommer å vara deras Oncle.. Jessica Simpson tar Cathy Bach´s roll som snyggingen.. Bäddat för en fest för nynostalgiker mellan 25-35 :D Men också säkert slaktfest på Charger 69:or :cry: Nåja hellre Chargers än Gran Torinos eller hur Mr. Baging :wink: Surt värre är också att det ryktas om att dom har strippat sydstats (rebell) flaggan från bilen :evil: Så jävla hyckligt å göra så speciellt mot en bil som heter General Lee.. Hur många tror att han var nordstatare :?: Heja politiskt korrekta Hollywood..

DusterV8
2004-10-19, 18:25
grinar när jag ser ovanstående bild.
håller mej till att vässa livet ur motor och preppa min låda till nackbrytande växlingar eftersom bilen ändå inte är matchingnumbers men plåten lämnar jag orörd (bilen har redan varigt rejält smäld en gång men någon tidigare ägare har riktat bilen otroligt bra för den går spikrakt även i ordentligt jättehöga farter)

baging
2004-10-19, 22:49
utan Luft å buller vrider man ju inte ens om nyckeln
Ehhhh... :roll: Fäller ut kicken menaruväl??? Kom nu inte å säj att du e en sån där Evoåkare, eller gudförbjude, TC88-chaffis från Fjollträskl?? :lol: :lol: :wink:

Det där med att skrota Charger's jmf Torinos... Ingendera helst, å personligen vill jag se betydligt fler Mopars än Phårdar, fastän jag högst motvilligt håller med om att Torinon är ball, men det gör inte lika ont längre med Chargern, den börjar ju nästan bli en dussinbil ;)
Bästa filmrepliken alla kategorier gäller fortfarande en Mopar såklart:
"It takes a Mopar to catch a Mopar", men det är klart, han hade ju en Cheva att välja på då....

Snaaart är det dax att flytta över den här tråden till "Pajkastning" :D

den går spikrakt även i ordentligt jättehöga farter
?? Va, en A-body som går rakt?? En annan börjar bli lätt nervös efter 200-metersstrecket :lol:

Bob Falfa
2004-10-20, 08:09
Det där med att skrota Charger's jmf Torinos... Ingendera helst, å personligen vill jag se betydligt fler Mopars än Phårdar, fastän jag högst motvilligt håller med om att Torinon är ball, men det gör inte lika ont längre med Chargern, den börjar ju nästan bli en dussinbil
Bästa filmrepliken alla kategorier gäller fortfarande en Mopar såklart:
"It takes a Mopar to catch a Mopar", men det är klart, han hade ju en Cheva att välja på då....

Snaaart är det dax att flytta över den här tråden till "Pajkastning"

:lol: Var bara tvungen.. Chargern är rysligt ball den med.. Fast där gillar jag 68:an bäst faktiskt.. 69 är nästan lika ball men bara nästan..

Bästa Ford citatet: Biffen och Bananen är ute å går när bilen gått sönder: -Vem fan uppfann bilen egentligen? -Jag tror han hette Ford. -Är han död? -Jaa.. -Det är rätt åt honom! :D

Ehhhh... Fäller ut kicken menaruväl??? Kom nu inte å säj att du e en sån där Evoåkare, eller gudförbjude, TC88-chaffis från Fjollträskl??

:lol: Värre än du tror.. Trimmad EVO 1200, skulle skrämma upp den ytterligare genom å gå upp till 1400 eller leta upp en Buell-rova men en annons kom imellan.. Så tiden och pengarna går till Mustafan just nu. Men den har tagit en å annan skalp från shockade mc förare vid rödljus och rondeller i stockholm.. Passar min personlighet som föredetta Cross och sporthojsåkare utmärkt då många Hå-Des har förmycket "buss" känsla.. Det enda jag kan klaga på är att järnhästen-kronan kan ge kraftigt vobbel när man pressar den i snabba kurvor :shock: Men kronan är snygg som fan och ska man reta sig på sånt så har man valt fel märke ändå :) Oftast har jag en cromad tysk-hjälm på huvudet (Brukar resultera i 2-3 böteslappar per säsong..) :twisted: men när kortet togs så var det kallt som satan och vi skulle gasa friskt.. Hmm dog du nu Mr Baging eller vill du inte vara min vän längre :wink: Känns som att jag kanske får utstå ett å annat för det här på pajkastningstråden :?

baging
2004-10-20, 09:40
Huvva, det tog en stund att återhämta sej efter chocken ;)

Närå, dom där kan allt va kul, har en polare som byggt en mysko variant på XLHn, hemmasmidd Softtailram å 1420... kan meddela att den går ryyyysligt rart :)
Är det en borrad 883?? Dom brukar gå klockrent bra...
Järnhästenkronor ja, snygga javisst, men har aldrig fattat at man inte konstruerat dom så att den övre kronan nyper om gaffelbenet?? Man får samma problem med en långaffel som du beskriver, inte att den blir wobblig, för det händer aldrig, men gaffeln vrider sej i kronorna när man parkerat, å de e ju inte så snyggt..... Kört med Tolles tunna fasta kronor med rejält långa ben, å dom är betydligt bättre på att håll i gaffeln...
Själv är jag dock bakåtsträvare, med en innerlig önskan att slippa äga en hoj nyare än 69... gillar tunna ramar med långa framhjul om man säger.
Kan ju samtidigt meddela att jag inte gör annat på dagarna än står och skruvar på nya Harleys, och VET att det inte är många "normalfilade" som hänger med en 1200 Sportster

Orkar du, och är intresserad kan du ju alltid kika in på min sajt å läsa lite om vad som händer i garaget här :)

http://www.chopper.nu

Å vafan, vaddå hjälm?? Här nere ä vi så hårda (eller korkade?) så vi åker utan 8) 8)

Bob Falfa
2004-10-20, 11:51
Är det en borrad 883?? Dom brukar gå klockrent bra...

Nix, det är en XL1200C..

Själv är jag dock bakåtsträvare, med en innerlig önskan att slippa äga en hoj nyare än 69... gillar tunna ramar med långa framhjul om man säger.
Kan ju samtidigt meddela att jag inte gör annat på dagarna än står och skruvar på nya Harleys, och VET att det inte är många "normalfilade" som hänger med en 1200 Sportster

8) Schysst järn Mr. Baging, fan va snyggt det är med cromade underben det kommer nog på min med.. Jo, jag anser att helt klart att t ex Panna motorn är den snyggaste Harley tillverkat faktiskt.. När jag själv drabbades av Harley sjukan var tanken att man skulle ha nåt coolt som gick hyfsat iaf.. Å idol hojarna i coolhet för mig är dom tidiga Choppsen och Sportstrarna som H A började med.. Så min är ett litet försök i tanken att knyta an till dem med en 2k hoj (tyvärr hade inte min dåvarande tjej någon lust att följa med om den inte var bekväm) därav sitter det ingen solosadel på den och en Sissy monterad som crampar stilen något.. Vi får se om det ryker, men tjejer brukar ju faktiskt uppskatta dom :wink: Det enda som är surt är alla förståsigpåare som tror att Sportster är en fattigmans harley och tjejhoj stämmer väl kanske på vissa helt snik-kittade 883 huggers kanske.. Men vaffan kunde lugnt fått en Dyna för pengarna jag lagt ut på min om det var fallet :evil:, men då hade jag ju dessutom fått balansaxlar på den också, huu.. Är det så märkligt för en del att inse att vissa faktiskt gillar det nätta stuket som går att svänga med? + att tanken faktiskt är den snyggaste Harley tillverkat, enl. mig å många andra iaf.. Prestandan räcker ju somsagt till också.. Nåja det är inte för andras skull man kör, men att få dizz å såna frågor av kortklippta herrar som typ har en orginal-snikdyna som affären fått skruva dit ett par pipor och lite fransar på styret så dom ska känna sig som en i gänget kan göra mig galen :x .. Den där ständiga frågan om du fortfarande inte har funderingar på å byta "upp" dig VARJE gång man träffar vissa människor är fan enerverande i längden.. Precis som att man ljög förra gången man sa att man var nöjd med den..

[/quote]Å vafan, vaddå hjälm?? Här nere ä vi så hårda (eller korkade?) så vi åker utan

:lol: Ja mina möten med farbror haffa brukar dessutom resultera i fortkörnings bot och buller.. eftersom det är halva priset på dom billigare förseelserna så får man väl överleva den där tvåhundringen.. Men det börjar bli en av mina dyrare hjälmar :lol:

[quote]Orkar du, och är intresserad kan du ju alltid kika in på min sajt å läsa lite om vad som händer i garaget här

8) Den där sidan var inte bra för min arbetsmoral! Här ska surfas :D

Tack som fan Baging..

Mvh:Clas

baging
2004-10-20, 19:19
Jo, jag anser att helt klart att t ex Panna motorn är den snyggaste Harley tillverkat faktiskt

Hehe, maskin på bilden är lite udda, det är en Shovel botten med Panna toppar.... ville så jääääävla gärna ha dom där ribbade alu-kåporna, så då fick det bli en hybrid ;) Tanten åker dock äkta Panna, en flamlackad 52a som hon kickar igång alldeles själv varje morron innan hon väcker grannarna med raka upsweeps :D
Där har du jo iofs en lösning på sissy-problemet, låt dom åka obekvämt så sitter dom snart på egen hoj. Första gången Carola skulle åka bakpå choppern, så vart det tur å rtur Sthlm + Mälarn Runt på en 2cm tjock dyna... Det blev väl ca 100 mil den helgen, å efter det muttrades det en del om egen hoj ;)

Haylakeracing
2004-10-20, 20:10
Jag som suttit och dagdrömt om en mattsvart chopper dom senaste dagarna sen kommer det sånna här bilder.

Det måste ju vara ett tecken :D

baging
2004-10-20, 22:27
Självklart är det ett tecken!!!
Varje man bör ha tillgång till minst en A-body och en Chopper för att bibehålla sin mentala välfärd ;)

Bob Falfa
2004-10-21, 07:28
Där har du jo iofs en lösning på sissy-problemet, låt dom åka obekvämt så sitter dom snart på egen hoj. Första gången Carola skulle åka bakpå choppern, så vart det tur å rtur Sthlm + Mälarn Runt på en 2cm tjock dyna... Det blev väl ca 100 mil den helgen, å efter det muttrades det en del om egen hoj

Hehe, tackar för tipset :wink:

Det måste bara vara någon där uppe som vill att du ska ha en Chopper Duster det är bara å sätta igång :D .. Håller med Mr Baging under förbehållet; 2-dörrars jänkjärn och chopper för att bibehålla sin mentala välfärd :wink:

baging
2004-10-21, 11:29
En kul grej till med det där, är ju att man alltid har en reservhoj om nu den egna skulle krångla (viilket den då naturligtvis aldrig gör ;) )
Tänkte jag kunde bidra med en bild på tanten å hennes hoj.....

Bob Falfa
2004-10-21, 13:21
Oh nej klart en Hå-De inte krånglar :D Fast det finns ju ett gammalt talesätt; If it got tits or wheels it will cause you problem.. Om det stämmer så har du ju fångat hela oroshärden på samma bild :wink: :lol:

Hmm, visa inte det där för tanten för såå jävla långt är det ju inte till sthlm, sanningsägare brukar inte ligga bra till hos tjejer :? :wink: ..

Ruggit fin hoj hon har, allt rätt.. från upsweepsen med bobtail och sissyn till flamelack.. Gaffel bäljarna ger ett trevlig och genuin oldschool känsla till bygget, Väl avstämd och sansad höjd på hängar-styret. Kort sagt en mycket fin retrolook som känns ÄKTA, hatten av från Bob Falfa till byggaren och ägarinnan 8)

DusterV8
2004-10-21, 22:55
Snaaart är det dax att flytta över den här tråden till "Pajkastning" :D

den går spikrakt även i ordentligt jättehöga farter
?? Va, en A-body som går rakt?? En annan börjar bli lätt nervös efter 200-metersstrecket :lol:[/quote]

hehe min går spikrakt även när min fina mätare har tagit slut å den slutar vid 240km/h... och den e säkert en glädjemätare men den stämmer riktigt bra vid 110 iaf teoretiskt ska bilen ha gått ca 253kmh vid 6800rpm och jag klev av på 6800rpm... enligtbuild sheeten har jag ralley suspension va nu de hjälper..
ska även tillägga att det inte är vettigt att köra så fort någonstans förutom på bana (om ens dära)

baging
2004-10-21, 23:09
Det är därför jag inte har nån hastighetsmätare, skulle bli precis skiträdd om jag såg 200-strecket passeras i darten ;)
Det känns tillräckligt fort i 90 när man vinglar omkring på löspumpade 28/15-15" :lol:

baging
2004-10-21, 23:11
hatten av från Bob Falfa till byggaren och ägarinnan

Huvva, tack tack, blev nästan lite generad efter det där :oops:

Bob Falfa
2004-10-22, 08:07
:lol: Konstigt nog så har man lättare å ta kritik än beröm, jag är själv likadan.. Men det var faktiskt ett riktigt coolt bygge, oftast så är det nåt man stör sig på när man ser oldschool-byggen, nåt som inte passar in i tidsbilden.. Att hojen är lyckad tycker jag man kan bjuda på.. Men nu är det tillbaka till pajkastning :wink:

baging
2004-10-22, 09:33
Bra! Tack! Precis som du säger så blir man lite ställd när nån berömmer nåt... "Ehhh....va? Äh, det är väl inget...", så åter till pajkastningen ;)

Enda tråkiga med hojen är alla dekaler hon envisas med som gör att man inte kan åka nån längre bit med självaktningen i behåll..
Inte lätt att va hård med dom här klisterlapparna på cykeln ;)
Å du kan ju ta åt dej lite oxå :lol:

Vart var vi nu?? Nascar vareja!! ;)

Bob Falfa
2004-10-22, 09:49
Ja jag förstår vad du menar.. Manligheten, hårdingfaktor och självaktning sjunker ju ner till 0 när man sitter på en hoj som det står no fucking evos på.. :shock:

Jah hrm, Nascar ja.. Heja Phård ned med MoPPar friskt humör :wink:

baging
2004-10-22, 11:52
Hehe...

Evo = Lasse Berghagen

Bit i den du :lol:

Bob Falfa
2004-10-22, 12:28
:shock: Hade inte Terminatorn tyckt att Evon var tuffast manligast å bäst så hade han snott nån annan.. Förklara den istället.. :P

baging
2004-10-22, 13:14
Terminatorn = Guvernör i Calif idag.

Dvs Trovärdigheten = 0 8)

Bob Falfa
2004-10-22, 13:59
Tss, bah Terminatorn är en robot från framtiden som är byggd efter guvenören i kaliforniens utseende fattar du väl! Hur tror du annars han kan dyka upp 3gånger fast han krossas hela tiden?.. Duh! :wink: