handdator

Visa fullständig version : Varför kastar dom sten efter mig....?

Stingray
2003-06-24, 14:00
Härom veckan skulle jag ner till skövde på ett corvettemöte och när jag passerade Fittja kom det två snubbar gående över huvudleden, jag gassade på lite för att uppmärksamma dom om att det kom en bil med många hästar som inte hade så lätt för att broms... tror ni att dom raskade på? Nej, istället stannade dom upp, visade mig ett långfinger?? och tog upp något från marken som dom slängde efter mig tillsammans med en harang av konstiga ord som jag inte förstod....

Varför, varför kan man inte få vara ifred från mljöaktivister för att man har en bil som drar mer bensin än normalbilar ?? *fniss*

Kan det ha med lacken att göra ?

Ron
2003-06-24, 14:43
Svenska avundsjukan är nog svaret.
Om det händer någon mer gång så vinka glatt. Du vet "kill them with kindness" funkar oftast bättre än ett finger tillbaks för dom vet att du vet, att du har något varje sekund av ditt liv som dom gärna vill ha, men ändå inte :D Ron

Stingray
2003-06-24, 15:00
Ok.... tror inte det ironiska i mitt mess gick fram... det var alltså 2 svarthåriga med stor näsa, mustasch och koranen under armen *s*

Vill helst inte stanna i det läget...

Garagekungen
2003-06-24, 15:09
Här talar ni om något mycket viktigt att tänka på:

Det går inte att känna igen alla Volvo och Audi bilar som beter sig dumt åt i trafiken... men - Andra känner alltid igen våra bilar (när dom kör och står parkerade). :?

Det är därför alltid viktigt att föregå med gott exempel, om man inte vill uppmanas att lackera om bilen (av arga som hjälpt till att skrapa bort den gamla lacken med nycklar eller liknande...) :evil:

Dessutom gäller det att skapa en opinion omkring vår hobby som är positiv :D

Hugger
2003-06-24, 15:13
"kill them with kindness" funkar oftast bättre än ett finger ...

:wink: "kill them with kindness" var ingen dum idé, även om det kan "klia" i fingret i ett sådant läge... :wink:

MrChevy
2003-06-24, 18:02
I det läget hafde det varit skönt med en rostig 240 istället så man kunnat jaga dom på parkvägen :twisted:
Fördelaren på min mattsvarta chevelle pajjade i rondellen vi ok fittja förra åtet..då stod det 2 stycken i deras värld ascoola snorungar (16-18år)på gångbron över vägen och visade fingrer samt coh hade skitkul åt "raggaren" där nere.. dom lyckades inte träffa mej med nåt..fast dom försökte....stod väl för långt bort men dom kom inte ner mej heller fast jag föreslog det.
Dom flesta av den kategorin är jävligt fega om dom inte är i flock....

Garagekungen
2003-06-24, 20:11
Dom som vill får uppfatta mig som moral gubbe nu...

Jag tycker det rimmar illa att ägna sig åt rasism på ett motor forum, det är många av icke svensk härkomst som har mycket balla bilar (och goda kunskaper) och det skulle vara högst olyckligt om dessa killar och tjejjer inte skulle känna sig välkomna och komma med på våra sammankomster.

Jag har dessutom erfarenhet av att vara "utlänning" själv - då vi bodde i Californien i tre år. Jag anser inte min kunskap vara mindre värd bara för att jag hade svårt att uttrycka alla tekniska termer. Det var en mycket nyttig erfarenhet - det är något som alla skulle prova på !!!
Man blir snart ödmjuk i en sådan situation.

Om ni undrar vilka bilar dessa "utlänningar" i Californien har, kan ni titta in på min hemsida. Det finns många bilar där som jag tror de flesta skulle vilja ha själva...

Stingray
2003-06-24, 22:29
Rasism? Det är ingen som har skrivit nåt rasistisk vad jag ser 8)

Fast vi kan lämna den här diskussionen nu i alla fall...

Ron
2003-06-25, 00:54
Rasism ??? Var är den rasismen??? I så fall vågar man väl inte skriva någonting längre??? Tur att man dejtar en kvinna från Libanon... Ron

kingdomofmadness
2003-06-26, 13:37
hade du haft en BMW av 5 modellen hade du fått applåder *s*
kan oxå skriva så här då jag sedan 2½ år e ihop med en syrian

BjarneBärsärk
2003-06-30, 14:39
Nog för att vi lämnat ämnet.....men jag ville bara inflika med ett litet ord.

Rasism fungerar åt båda håll!
Att kasta sten efter en "svenne" eller vad det handlar om är ju klart något åt det hållet.
-Synd att det alltid är några få som skall förstöra för det större massan,
-oavsett ursprung.

Personligen skulle inte jag tolerera stenkastning el dyl. på mig eller min egendom utan att ha en del att säga tillbaka. Det innebär ju inte att man automatiskt hatar hela deras folkgrupp, utan dem som personer.
Då är det inte rasism.

-Själv har jag fått en cykel kastad på bakluckan för att min bil "var ful", så jag vet hur det känns att bli drabbad, -Kan meddela att den gången var det skinnskallar som stod för bakluckekalaset.....

Det finns nötter både här å där....

Goat 69
2003-07-01, 12:00
Mina vänner, jag förstår synpunkterna från båda sidorna och jag föreslår att vi lämnar diskussionen här.
Det blir alltid friktioner när man diskuterar politiska frågor, vi lämnar det till vardagsrummet och ägnar tiden här till det som vi alla gillar..feta bilar :D

Over..out..

BjarneBärsärk
2003-07-01, 16:00
Lätt för dig att säga som har en rejält FET bil :D :D :D

Faktum är att jag håller med. Var på kass humör igår och kunde inte låta bli att yttra mig....

Goat 69
2003-07-01, 18:28
He..he..jaha, du menar så :lol: :lol:

BjarneBärsärk
2003-07-02, 16:17
Jepp, precis så! Kan inte annat än att ångra bittert att jag sålde min
Firebird Formula 400 -70:a till Norge förra sommaren....den hade ju matching no. på både axel å låda, även om jag nu pillade dit en vass cheva bb så ångrar jag mig......
Jaja, man får väl leva med skithögen man skaffat sig nu :D

Goat 69
2003-07-02, 17:16
Vad är det för något du kör nu BjarneBärsärk?

BjarneBärsärk
2003-07-03, 19:19
Ehhh, vågar man svara på det...Ople Corsa 87:a :D

Malibun står ramlyft i garaget och pengarna är schlutt!
Hur som helst får jag lite v8 muller i mig när jag känner för det, då tar jag min ganska nyligen inköpta G20 Van med helrenad maskin med performerkam, 882 toppar, performerinsug och Holley ProJection sprut.
Om jag bara kunde ha kommit ihåg att pilla dit en returfjäder när jag ändå byggde om kabelstammen och ställde ventilerna förra helgen så man inte fick en tomgång på 2000rpm när man minst behöver det.....
-Vanar driver ganska bra på dem varven liksom :D

Malibun är en 79.a 2dr som ska bli en liten sleeper som kan bitas ifrån ordentligt. Målet är låga 10:or på 402meter, men det kommer nog inte med den första maskin......den tar jag från vanen när den är utsorterad och funkar perfekt. Th700:an följer med den också.
Hade det inte varit så dyrt med BB headers till bilen hade jag inte sålt min 402BB jag hade i vardagsrummet....

Framtiden får utvisa vad det blir för maskin. Jag har dock en Olds 350 i delar, och tittar man på motorkonstruktionen är dem trevliga.....men men, jag vill bygga en 540 el. 572, men det får framtiden utvisa.

GAT bil ska den bli ialla fall.

Goat 69
2003-07-06, 21:17
:lol:
Corsa..ok..he..he..jag förstår din frustration!
Jag har haft en Malibu -76a en gång..en riktigt skön Kojakbil ,med soffa rattväxel och hela paketet, en grymt bra kärra som jag använde som bruksbil i ett par år med mycket god erfarenhet både vinter som sommar :)

BjarneBärsärk
2003-07-07, 10:49
Jag hoppades det..... :D

Ok, men din fräna Kojac-kärra är inte av samma typ som min, min är mindre/lättare och ser väl ut som en frystorkad -78 Caprice cupé ungefär...ska se om jag har någon bild på en sån....

http://home.hiwaay.net/~ppatter/

Där finns et litet urval av hur dem kan se ut.....[/img]

Born free taxed to death
2003-08-30, 16:52
Jag vet dom kanske kom från "iraq" :lol: :lol: :lol:

BjarneBärsärk
2003-09-02, 14:39
Irak???

Jaja, nu är corsan borta ur leken och en hederlig 744gle har inhandlats.
Har jag flyt så blir jag även ägare till en 70:a El Camino ikväll också.
DET känns BRA, trots att det är en riktig burk.
-Ialla fall något att behålla och jobba på.

Blir det El Camino så bygger jag fin bruksåkis av Malibun.

BjarneBärsärk
2003-09-04, 11:01
Tänkte bara meddela att man nu är stolt ägare till en 70a El Camino!

Tyvärr den vanligaste "Custom El Camino 8 cyl Two door sedan pickup"
-Men DET kan jag leva med.

Nu återstår bara lite letande på bilen så jag får fram info om färg, inredn. och maskin som satt i original.

Förhoppningsvis är det varianten med 350ci maskin i istället för 307:an.
350'n var ju ialla fall specad till 300Hp.

Born free taxed to death
2003-09-18, 12:55
Tänkte bara meddela att man nu är stolt ägare till en 70a El Camino!

Tyvärr den vanligaste "Custom El Camino 8 cyl Two door sedan pickup"
-Men DET kan jag leva med.

Nu återstår bara lite letande på bilen så jag får fram info om färg, inredn. och maskin som satt i original.

Förhoppningsvis är det varianten med 350ci maskin i istället för 307:an.
350'n var ju ialla fall specad till 300Hp.

Grattis Grattis!!! :D

Mussen den bara står..... :roll: