handdator

Visa fullständig version : ElCamino

ElCamino
2003-06-24, 09:37
Hej
Verkar som redaktörn glömt bort att ElCaminos tillhör A-body!

Finns det någon mer än jag som älskar att laga rost?

Taket och fram och bakruta lagade. Jobbar med clipon fronten med 70 stuk. Motorn? överladdad SB kopplad till en M21.
Någon som rekommemdation på bakaxel? 10 bult under 3 gör ingen glad.

ElCamino

BjarneBärsärk
2003-09-04, 11:04
Hmm, det verkar som den glömts ja.

Nu är jag också Camino ägare, så jag vet vad du menar med det där att laga rost.....

-Du vet ingen som ligger på ett par friska Chevelle HGW/El Camino framskärmar till en 70:a???

Hojta till isåfall, för mina är sopslut!

ElCamino
2003-09-05, 01:55
Hej Bjarna
Välkommen i klubben för rostobjekt. Jag är väldigt nära att lyfta av karossen från ramen nu, och skicka den till någon som är duktigare än jag på området. Taket och fönstren är klara, nu är det golvet under smugglarluckan, samt flaket skall få aluminiumdurk.
Eftersom jag har bytt ut min front mot glasfiber, har jag faktiskt två skärmar till en Camino. Nederkant bak mot dörren behöver patchas på båda, men det finns patchar att köpa.
Som du kanske vet har Caminon 70-72 inte samma skärmar som Chevellen, därför hade jag ett h-e att få tag i en clip-on front.
Caminons skärmar är därför svårfångade även här i CA, öven som patch object betingar dom ett inte oanseligt värde.

BjarneBärsärk
2003-09-05, 09:09
Hehe, då har jag nog haft lite mer tur än dig vad gäller rosten.
Min vagn är ganska välhållen under, men utsidan är spacklad och "lackad" på så vis att hela bilen ser ut som skit!

Jag lägger upp en bild här under dagen, men var med på att den LJUGER :D

Du får väl köpa min Aluminium durk då! Den är seriöst ditsatt och formad efter bulan vid tankpåfyllningsröret osv.
Jag har funderat på att behålla durken, men man vet aldrig!

Joo, jag är fullt medveten om att det är skärmar från Chevelle HGW eller El Camino som gäller, och dem verkar vara svåra att hitta.
-Inte ens Year One hade! Det var väl kanske tur, för jag har inga planer på at betala 10 000kr för EN framskärm.....

Hmm, när du skriver CA, menar du California?
Isåfall blir jag avundsjuk.....

Åfasen, så det finns Patchplåtar till den säger du!
Då kan jag nog rädda mina skärmar. Det som är slut på dem är nedre bakre kanten/infästningen och plåten runt och nedanför sidemarker ljuset.

Vart kan jag hitta sådana patchplåtar?
Americano? Partco? eller är det ara i USA man hittar dem?
Jag har en hel del länkar till tillverkare av lpåt till dem, men jag antar att jag inte direkt letat efter patchplåt. Jag kanske hittar om jag börjar löeta efter just sådana!?!