Visa fullständig version : Pris på Mopar motorer? och lådor.
Haylakeracing
2004-09-02, 19:58
Vad kan vara rimligt pris för dom vanligaste motorstorlekarna, typ 340-360 och 440 osv?
Kan 15 000 för en 440 och en 727(bör det va) vara bra? (iof okänt skick men iallafall, är ju något att pula med)
Letar lite efter en lämplig motor för min nya Duster behöver en transplantation :P
Är ganska ny på Moparfronten så ni får ursäkta mina små frågor :)
440 + duster...
låter mycket bra :D
Men håller axlar? lär väl bli dyrt :(
Fomoco Jeppe
2004-09-03, 02:10
Swede har några motorer till salu:
360 longblock
383 longblock
440..
http://www.anderssonracing.com/till_salu.htm
Mvh Jeppe
Haylakeracing
2004-09-04, 19:33
Motorn jag har fått nys om är en husbilsmotor från -78, gjordes det några speciella ändringar något år? (till det sämre) eller är alla 440 motorer likadana och finns det några modeller som är dåliga?
DusterV8
2004-09-04, 23:08
inte säker angående ändringar men ska du bygga prestanda motor så byter du ju ändå ut de mesta.. 440 i en duster är mycket pulver i lätt bil!!!
min lilla 340 räcker gott för att skräma livet ur dom flesta(kan bara fantisera om hur underbart det måste vara med större puffra)! lycka till med projektet!
Satellite65
2004-09-15, 15:14
B-blocken som tillverkats efter 75 är tunnväggiga och bör ej borras mer än 0.030 det är ett av råden som ges i boken BigBlock mopar performance som enligt mig är en jävligt bra bok med mycket matnyttigt i.
Dom tester som gjorts har dock visat att vissa block efter 75 har varit "tjockväggiga" även dom. Om du inte har tillgång till att ultraljudstesta blocket så rekkomenderas dock ej att du borrar ett block efter 75 mer än 0.030
om det är en motorhome motor så kan den ha en annan överdel än pass motorerna,andra toppar,insug,etc,en riktig klump,dock är bottendelen ok,ang. priserna så varierar det kraftigt,men en renoverad 440 bör inte kosta under 25000:- om den är otrimmad,då är det nåt skumt,en små trimmad sak runt 500hk borde ligga runt 40-50 tusen.
Haylakeracing
2004-09-19, 20:49
tack för alla svaren men jag har hittat min motor med stort M :D en 340 + 727 med msd7al, transbrake,linelock,8"turbin, w2? insug och toppar och en holley 750 för 40 tusen . Tror ju inte det blir billigare att köpa allt i delar precis :) + att det finns en rimlig chans att besikta med denna motor också :P
DusterV8
2004-09-19, 23:20
tack för alla svaren men jag har hittat min motor med stort M :D en 340 + 727 med msd7al, transbrake,linelock,8"turbin, w2? insug och toppar och en holley 750 för 40 tusen . Tror ju inte det blir billigare att köpa allt i delar precis :) + att det finns en rimlig chans att besikta med denna motor också :P
låter vettigt om grejerna bara är friska!! håll mej gjärna underrättad om hur bilen ser ut så jag inte försöker kliva på mot dej från nått rölyse mitt ego trivs inget vidare med att bli frånkörd..
Haylakeracing
2004-09-21, 20:23
låter vettigt om grejerna bara är friska!! håll mej gjärna underrättad om hur bilen ser ut så jag inte försöker kliva på mot dej från nått rölyse mitt ego trivs inget vidare med att bli frånkörd..
Den skulle tydligen vara kärnfrisk,lite nya smågrejer i topparna och så , har ju inte gått så mycket(men hårt) :)
Du kan vara lugn tills nästa sommar iallafall, men ser ni en lila Duster i backspegeln så kan ni ju hålla åt höger :wink:
Den skulle tydligen vara kärnfrisk,lite nya smågrejer i topparna och så , har ju inte gått så mycket(men hårt) :)
Du kan vara lugn tills nästa sommar iallafall, men ser ni en lila Duster i backspegeln så kan ni ju hålla åt höger :wink:
Den motorn känner jag till mycket väl 8) det blir nog bra skillnad mot sexan. Lycka till med Dustern!
Såg faktiskt en duster i sommras på norrtälje träffen med 440/6 förbaskat elakt. Är det inte så att bb bara är längre och ej bredare än sb?
Hej
Jag har ett par av de VERKLIGT attraktiva årgångarna 1970 o 1971 motorerna.
Vi pratar då om 440 med 906 toppar,, smidda vevar,, med "smala" balansen, helt kompletta utom vissa "fästen".
Med eller utan förgasare, alla med original insug, 71:an med 6-pack stakar, inga HP -stämplade, samtliga oborrade, MED orenoverade matching # 727:or, för ca 14-16k .
Obs dom är kontrollerade i både vev och lopp,,, undrar om nån vill ha en sån??
Det var alltså 70-71 !!!!!
:?
MVH Olle B
olle.briselius@telia.com
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.