handdator

Visa fullständig version : Ok, rapport från Vårgårda!!!

baging
2004-07-13, 00:23
Kul helg, allt utom lördagen som regnade bort totalt, vilket då även kvalen gjorde... Kom överrens om att bara köra om tider ifall det skulle bli uppehåll på Söndan. Det blev det... så vid 12-draget blev bråttom till uppliningskön.

Nervös som fan, sover en stund innan jag inser att den gröna redan lyser.
Resulterar i en reaktion på 0.535.....
Inget fäste, men märker knappt att det inte fäster utan håller nere hela vägen. 8.351 och 131 km/t slutar den på...

2a racet slutar redan efter burnouten, när Darten vill bli av med lite vatten. En liter närmare bestämt. Kul att funktionärerna får jobba lite oxå ;)

3e racet, fegar i burnouten eftersom jag inte vill vattna mer.... ännu sämre fäste, men släpper av för att få tebax det igen. Får däremot hjärnblödning och släpper av 20 meter innan mål och tycker att det räcker (ledde ändå stort 8) ) Detta resulterar i 8.425 / 125 km/t och en frånkörd 351C 67a Mustang Fastback (dom dära fastbackerna verkar fasligt trötta, eller hur SlickMoFo)...

4e racet slutar som 2a, en liter vatten till på startplattan med fler nöjda funktionärer som följd....

5e racet.... nu gäller det stora grejer.... ligger 1/10 back på en 69a 454 Corvette som licenskör samtidigt med mej. Målet är klart och tydligt, vinna eller försvinna.... Hygglig burnis och kallt huve resulterar i tummen upp från sambon som kommer rusande från tidtagningsbussen med kvittot i näven: 8.134 / 135 km/t å framförallt, en tiondel snabbare än ett visst badkar som jag fortfarande letar efter i backspegeln.... Hmmm.... dom där plastbilarna verkar oxå fasligt trötta, eller hur Stingray/Grännaräsern.... ;)

6e å sista banvattningen.... nu ger jag upp, å det tycker nog funktionärerna oxå att jag borde göra... Skitsamma, har haft skitkul (TROTS tiderna som jag hoppats på aningens bättre), å rätt som det är så har man glömt den regniga Lördagen, och är toknöjd med helgen. Trevligt bemött av alla, licensen i hamn, å liiite vana på hur det går till å framförallt, bilen intakt till nästa sväng!!

Några filmssnuttar på spektaklet har oxxå framställts... dom finns här:

http://www.landlordracing.com/images/bbd/premiar.rm (RealMedia)

och

http://www.landlordracing.com/images/bbd/1.wmv (Windows Mediaplayer 9)

Nova67ss
2004-07-13, 02:26
Såg skoj ut.. :lol:

jag är avundsjuk, blir KANSKE åka nova senare i höst.... sent... :cry:

Då vädret inte var det bästa och sonen var hemma (8 år och EJ motorintresserad) så åkte jag inte upp.. Bummer var ju hyfsat där...

Du fick ju även med Julle på filmen hehehe.

Men dit problem med vattenkast, har du eller har du ej, sk Catchtank för kylarvattnet?? det ska ju vara en med min ½liter kapasitet sittandes på bilen? kanske tillfälligt sätta en större sådan, 5 litare?

sen sade du i annan tråd om att du hade volvo kapsyl på? har den rätt fjädertryck på den? låter som den är för vek, alt så har du en läckande topppackning?? eller något för hög vatten nivå i kylet..

Önskar jag varit där och kunnat träffa dej för lite tjôt eye to eye... next time?

Robban Syclone åkte en snabb 6,60 tid med en helusel 1,65 60fots tid.. brukar klara 60 fötterna på 1,52 - 1,49 alts ca 0,15 bättre skulle ge 6,45 på 201 = 9,95? på 402

Blir spännande nästa gång det blir 1/4 mile åka..

Slick Mo Fo
2004-07-13, 12:39
Grattis MrsBaging det ser läcker ut när den sätter sig å bara drar iväg, nu behöver du bara slicks för att fixa 60-fotarn :wink:

baging
2004-07-13, 20:57
Jo, det är Volvo rätt igenom på kylsidan... ett trycksystem med tank från en 740 å kyl från en 850... Misstänker locket i 1a hand, det är märkt 150Kpa, och kommer från 740n... Har för mej att 850-tanken har ett lock som är märkt 175Kpa, så det blir det första att prova... Skall låna hem en Co-mätare och kolla så jag inte har avgaser i kylet, några andra tecken på toppackningsfel har jag inte... nivån kan ju oxå vara fel såklart, men börjar iallafall med locket så får vi se hur det går ;)

Det tråkiga är ju att när det väl läcker så trycker det runt hela locket, det går alltså inte att sätta en extra catchtank för att fånga det som kommer....

6.60n med Syclonen var mäktig att se, den bara suger iväg......

Nova67ss
2004-07-13, 23:11
he he
Kul att se/höra Mr Bagging ... vi har annammat samma kylar ide!!

ska oxå köra med volvo kyl dock 940 och 850 behållare, samt när kassan tillåter elfläkten till 940..

detalj studie..

http://www.novasallskapet.com/TipsoTrix/nova67kylarfaste_big.jpg

baging
2004-07-14, 00:00
:D

Känner igen montaget, hade ett 740/940-kyl tidigare.... det visade sej dock vara för litet, och pallade inte att hålla ner värmen.... det ligger numera utanför garaget om nån känner sej hugad att hämta det alldeles gratis ;)