handdator

Visa fullständig version : power meet, västerås

cyclone_gt
2004-07-08, 09:37
är det nå folk från detta forum som dyker upp i västerås i helgen??

DusterV8
2004-07-08, 17:41
japp jag kommer till västerås ikväl om bilen inte strular.. sej gärna hej om du ser mej har en vit 73:a duster med blå stripes på sidan!
vore ju kul å träffa allt kunnigt folk!
Mvh micke

Bodomite
2004-07-08, 22:53
Som vanligt så planerar man alltid och sen blir det ändå ingenting. Som det ser ut nu så kommer jag nog att åka dit på Lördagen. Och vara där över dagen. Kort men intensivt besök.

'Cuda med Mörkgrå-metallic-sidor, svart ovansida och vinyltak. Centerlinefälgar.

baging
2004-07-09, 01:01
Sorry, skall till Vårgårda, men om ni ser bilen på bilden, dvs en Röd 67 Mustang Fastback med vita ränder, så hälsa gärna på SlickMoFo a.k.a. Patrik som ska dit på premiärtur (om nu Phårrden håller dom 38 milen han har dit) !!! :)

http://www.ultimatesaab.com/upload/Musse67.jpg

kiM
2004-07-09, 11:35
Jorå, ja kommer med min E-Cat -70 ikväll och imorrn!

http://www.ell.nu/kim/ecat/

DusterV8
2004-07-11, 20:12
det var ju skoj om än lite blött i västerås! hoppas det gick bra för er andra (min bil bran på vägen dit)

Bodomite
2004-07-12, 01:22
Igen? Hoppas det gick bra? Själv fick jag problem med två hål i väggen. Eller snarare toppen. Kolv-toppen. Eftersom att jag är dum nog att ha min hemsida på Fortunecity så måste jag göra såhär:

http://members.fortunecity.com/two_kubik/Bilder/imgp0144s.jpg

cyclone_gt
2004-07-12, 10:18
både jag och min bil slapp missödena som ni var med om.... men kul var det !!! redan på torsdagen så började det rulla mycket bilar i stan...

ser redan framemot nästa år.

DusterV8
2004-07-12, 18:25
ajdå tappat en ventil? jorå det gick skapligt den hära gången oxå mest bara självkännslan en oljeslang och ett par tändkablar som gick åt den hära gången :? jo det var fint på cruisingen åkte med nåra bekanta i en röd 66 chevelle 396 ss på fredan :D

baging
2004-07-12, 21:04
Själv fick jag problem med två hål i väggen. Eller snarare toppen. Kolv-toppen.

Ujujuj, det kan man kalla en välmasserad kolv.... hur såg förbränningsrummet ut??

Å den dära Dustern verkar ju trygg att snurra omkring i.... skulle kanske para ihop den med min, för den har en otrevlig förmåga att sprida mängder med vatten omkring sej.... :(

DusterV8
2004-07-12, 22:27
jorå dustern är rätt trygg att rulla med oftast den har en bråkig period bara,den hade en period förra året oxå men inte lika alvarlig.... hur lyckas bagging sprida vatten då? kokar de? och går skadorna att ordna i cudan innan sässongen e slut?

hoppas på att ni får mera lycka resten av sommaren!

baging
2004-07-12, 23:51
Jaadu, ännu ett Mopar-mystery ;) Fan vet ärligt talat, han går inte varmt, men genererar duktigt övertryck i kylsystemet efter rejäl belastning... (burnout på 3an en stund)... Kan va så enkelt att Volvo-locket jag har öppnar för tidigt, eller är dåligt. Får stressa grannarna lite mer med "tryck-tester" ute på vägen här ;)

cyclone_gt
2004-07-13, 10:08
omj ni vill kika på lite bilder från årets power meet kan ni ju kika på www.sportbilen.se endast 494stycken och man har ju iaf lyckats hamna på 2 st... he he

ElCamino
2004-07-13, 17:22
Hej
Lite segt att kika på bilderna om man inte kan ta ner dom som medlem. Men många snygga bilar under den grå himlen.

finns det fler bilder på nätet?

El Camino

Bodomite
2004-07-15, 20:52
Välmasserad, minst sagt. Förbränningsrummet såg förvånansvärt fint ut, bara att gå en rond med den roterande filen så kanske det blir bättre. :wink:

DusterV8
2004-07-15, 22:11
men du mrbaging! vi måste bara para ihop våra bilar min är ju en suicidial pyroman å din passar riktigt bra som brandbil då den e röd och sprider ut en massa vatten!

baging
2004-07-15, 23:07
Kolla bara så du inte får för stor skillnad i cc........ Järntoppar antar jag??

baging
2004-07-15, 23:08
men du mrbaging! vi måste bara para ihop våra bilar min är ju en suicidial pyroman å din passar riktigt bra som brandbil då den e röd och sprider ut en massa vatten!

Säger ju det..... vi får se till att hålla oss i närheten av varann ;)

DusterV8
2004-07-16, 00:09
baging vi får lösa det, vem av os ska flytta? :wink: bodomite de e bara å säga till om du vill att jag ska hålla ögon å öron öppna efter andra toppar bilen måste ju ut igen!

Bodomite
2004-07-16, 00:15
Gjutjärn rakt igenom. Att ge sig på alutoppar med roterande fil kan vara spännande, har jag förstått.

"Nävafan, det är inne med 150cc förbränningsrum, vettu." :)

Hur kan det komma sig att de mäter förbränningsrum i cc förresten, och inte i ci? Fast det är klart, jänkarna har ju aldrig vart särskilt konsekventa...

Bodomite
2004-07-16, 00:28
Tack för erbjudandet förresten, Duster. Men jag tror att jag ska leka lite med filen först, så får vi se om jag inte kan smäcka ihop skiten imorgon igen. Ventilspelet behövde ändå en översyn, så att lyfta på hattarna kom som ett brev på posten.