Visa fullständig version : värst va gm gubbarna har problem med sina bilar...
Born free taxed to death
2004-06-19, 00:18
eller hur Ford och mopar galningar.. :wink:
inte så konstigt
börjar man med nåt som har total avsaknad av prestanda och sen försöker få fart på den så kommer det skapa lite problem :D
Som att försöka bygga topfueler på gräsklipparmotor
Nova67ss
2004-06-19, 09:26
Hansken e kastad?? :D
ska bara sortera ut lite problem :lol: så ska jag böja mej ner å ta upp den.. :lol: :lol:
DusterV8
2004-06-19, 16:04
aa tur att man inte har nåra problem med mopar bus bilen som inte alls läcker olja som ett såll medans det är ett konstant fel på chevan, tom tank!
Nova67ss
2004-06-20, 06:51
ja det är ett vanligt fel på chevor. hahahahahahahaha
jaha, det är på den nivån,he-he,fan vet vad jag ska säga,har problem med chevan,Darten och forden......
Born free taxed to death
2004-06-20, 18:21
va tysta alla gm snubbarna var... :wink:
wowbagger
2004-06-20, 18:54
boooooooooring
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/013.min.jpg
Har inte några som helst problem med min bil! Kan inte förstå vad ni menar :wink: !
nä, så lätt att skuva ner den i sjön,he-he....
Growlmaster
2004-06-23, 09:39
GM har väl några stolpskott såsom vissa pontiac- och buickmotorer dock är ju cheva sb byggda som ryska stridsvagnar: Grus i oljetråget gör dem bara en aning mer trögstartade och olja behövs bara om man skall köra längre sträckor... :lol: Något man väl inte kan säga om Mopar och FoMoCo... :wink:
Ähum..stolpskottmotorer.... Buick... :x ... vilken Buicksnurra va det ?
:mrgreen: .. en som kör riktig maskin
GS455-71
DusterV8
2004-06-26, 22:56
olja ? ska inte stickan vara avtorkad å klar när man drar upp den? klart mopar snurrorna kräver olja de blir så när det finns lite pulver i dom=)
GM har väl några stolpskott såsom vissa pontiac- och buickmotorer dock är ju cheva sb byggda som ryska stridsvagnar: Grus i oljetråget gör dem bara en aning mer trögstartade och olja behövs bara om man skall köra längre sträckor... Något man väl inte kan säga om Mopar och FoMoCo...
Jag ska berätta en historia om dessa oljefria Cheva sb. En kompis bror skulle ta sin impala 64 med otrimmad 327 från Ö-vik till Åsele. En sträcka på ca 15 mil. När resan var klar hade 18 l motorolja averkats. Motorn läckte ej utan var bara jävligt törstig. Iofs sig vann Impalan pris som årets raggarbil tack vare denna törst, om det är nåt att vara stolt över.
Efter denna händelse bytes 327:an ut motor en 454, vilket blev posetivt både för plånboken och bilens egenskaper
Growlmaster
2005-05-25, 15:34
Tex. en sb355 som vi fick sopa upp ur motorrummet på en -66 special. Det gick några liter avfettning till städningen där efter jättehaveriet. :wink:
Mopar gillar olja, jag vet. Min -75 duster som jag hade som bruksbil ett tag fick man alltid tanka olja och fylla på bensin (ändå gick motorn som en klocka utan blårök eller andra symptom på slitage, fick tom. beröm av SBP för att motorn hade avgasvärden som en modern mellanklassbil). Dock tror jag inte det hade med effekten i den fyrportsbestyckade 318"-snurran att göra, förvisso piskade den alla fast n´furious wannabes den mötte vid rödljusen men jag fick aldrig se annat än bakljusen på polarens -68 Olds cutlass med BB461" så jag håller mig till att GM är the shit. :wink: Mopar och FoMoCo kan man ha som vinterbilar och puschcars... 8)
Men ärligt talat. Hur kunde en 454 vara bättre för ekonomin? Med en sån snurra under huven hade åtminstone jag haft mycket svårt att behärska högerfoten och det är väl allmänt känt att det brukar göra underverk för att sponsra bensinbolagen om man ständigt kör med plattan i mattan? *asg*
Och som slutkläm, ni behöver inte ta det så allvarligt, jag gillar mest att retas och har faktiskt en uppväxt med både Mopar och GM i garaget då far min är Chevafreak och mor favoriserar Plymouth och Dodge. Jag har också alltid haft både och själv. Farsan skrek sig hes när jag köpte ovan nämnda Duster och mor grät när jag kom hem med -61 impalan jag har som presbild. Retstickan i mig njuter lika mycket varje gång. :twisted:
Dock kommer det nog aldrig att stå en Ford hos mig (möjligen då en -32:a femfönsters kupa med chevrolet-drivlina och Mopar-bakaxel) för då är jag garanterat arvslös. :wink:
drar en motor över 1l olja per mil så blir det nog billigare med 454 hur du än gasar
DusterV8
2005-05-26, 21:15
skulle kunna tänka mej en ford falcon me buick 455 fordC4växelåda och mopar 81/4"bakaxel
sen behöver jag aldrig mera behöva oroa mej övernånting alla i min omgivning skulle strypa mej! :wink:
Satellite65
2005-09-09, 08:36
hmm... chevrolet..
Låter lite som fransk ost eller nåt, kan nån beskriva närmare vad det egnligen handlar om ??
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.