handdator

Visa fullständig version : Kickdown

Chewin
2004-05-26, 23:52
Hello, skall besiktiga bilen på fredag och i all sista minuten stress så kommer jag på att jag saknar ett kickdown stag :?

Tar lådan hemskt mycket stryk av att köra uta om man bara glider runt i sakta mak? Skall köra bilen till besiktning och om den går igenom så blir det så klart lite stilla glidande i staden också 8)

Om man bara är lätt på gaspedalen och så, klarar sig lådan utan några missöden?

MeFirstCharger70
2004-05-27, 00:27
Automat låsan SKA ha en fungerande kickdown linkage. Om du kör lådan utan den så är inte olje trycket det rätta i lådan och där av kan lådan ta skada. Jag kan inte förklara det nogranare än så, men det är inte bra för en automat att köra utan. Du kan köra lite, som ut och in ur garaget, men att köra någon längre sträcka är inte att rekommendera.

Nu kommer säkert något ljus huvud att säga att det inte ska vara några problem att köra utan kickdown linkage, men då undrar jag oxå om den som påstår det, är villig att betala Chewins låda om den går sönder,om han kör utan??? Så ta det säkra före det osäkra...

Fixa kickdown linken först, sen besikta och cruisa.. Tro på mig i det här, hamnade att renovera min rasade låda förra hösten, var inte roligt, speciellt när man skulle öppna plånboken och betala för kalaset.

/Tomme

galaxie_danne
2004-05-27, 06:55
Är det lika på alla automatlådor angående kickdownstaget?

DusterV8
2004-05-27, 22:32
utan kickstag på en moparlåda som kommer det slira utav bara helvete oavsätt om du tar de lugnt och den kommer garanterat inte växla bra om den ens kommer växla... kickstaget först sen köra e mitt tips vill inte att nån ska riskera att bränna en låda även om det finns en minimal chans att jag har fel...

inte säker på det jag skriver nu men det kan ju vara så att nån kan ge mej svar är det inte så att alla lådor som ínte har vakumstyrning måste ha kickstag fungerande???

Chewin
2004-05-28, 00:00
ptja, eftersom jag i afton, ca 10timmar innan besiktning upptäckte en sprucken "backventilsgummitjosan" i huvudbromscylindern så får jag ändå skjuta upp besiktnigen en vecka :(

Trist att en grej som är mindre än en skalbagge skall stoppa mitt macho 1.5tons monster....

Kickdown länkaget bör jag alltså skaffa, får ju nu automatiskt lite tid på att leta fram det :wink:

Men vars hittar jag ett sånt? Jag tvivlar på att min lokala usa dels gubbe sitter och trycker på ett sånt, så det är väl bara att lägga ut en annons.

Eller nån av er som läser detta kanske har ett kickdown länkage liggandes :roll:

i sådana fall kan ni ringa en signal så köper jag det, 070-3084355

swede
2004-06-09, 13:59
tyvärr så är orig kickdown reglage, speciellt den delade varianten,hårdvaluta,jag tror jag har kanske ett halvt som jag kan skiljas ifrån, men måste kolla,då når mej enklast på 0551-21545 före 13.00 eller efter 16:00 denna veckan
/ Vince

Fizz
2004-06-09, 16:27
Är det lika på alla automatlådor angående kickdownstaget?

nej, det är det inte. sålänge trycket i lådan inte styrs av kickdownstaget så
är det lugnt. tex. som på min TH400 ... vakum till trycket, och en solenoid
till kickdown ...

men det är la klart man ska ha kickdown ...