Visa fullständig version : P/T Cruiser?
Ok, en tråd om den här Österrikebyggda modellen i ett muskelbilsforum kanske är lite väl magstarkt men va fan... Funderar nämligen på om det inte är dax att införskaffa ny daily driver och P/T Cruiser är ju trots allt en Chrysler så visst finns den med som ett klart attraktivt alternativ, speciellt nu när en -01 verkar gå att få för ner mot 80 lök.
Nu till saken, nån som har några erfarenheter av bilen? Vettig kvalitet? Körglädje? Utrymme? Rent designsmäck? Ge mig nåt att fundera på när bilhallarna ska beträdas...
Satellite65
2004-05-12, 00:21
Som du sa så kanske det inte hör hemma här men iallafall.
Köpte min i höstas det är en 01'a som då hade rullat ca 9000mil.
Köpte det främst för att dom ligger bra till i pris och för att dom ser lite roliga ut. Det enda jag haft problem med är centrallåset som ibland låser upp sig självt vilket kan vara jävligt irriterande, har dock ej varit in med detta och ej idas gräva i det själv eftersom detta är min bruksbil som jag helst ej lägger ned så mycket tid på förutom vanlig skötsel och service.
Har hört folk som påstår att deras PT drar 0.6l/milen, detta har dock aldrig jag upplevt eftersom min ligger på ca 1.1 i stan och ca 0.8-1L/milen landsväg. Soppaförbrukningen på landsväg går dock att hålla ner om man ligger runt 90(sägs ska dra ca 0.7 då) :wink:
Är faktiskt väldigt nöjd med bilen som jag idag kört ca 1000mil med. Bra bruksbil till ett bra pris skulle jag vilja säga, Är ju faktiskt bra mycket billigare än tex en golf av samma år och bra mycket större invändigt.
Har min försäkrad hos IF vilket var det billigaste alternativet för mig men för vissa kan även chryslers egna försäkring vara billigast.
Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om bilen, men fråga gärna så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Born free taxed to death
2004-05-13, 19:59
Tjenare vi har hafft en PT Cruiser..
den hade vi inte länge...
den drog 1,4l på landsväg + att cruise controlen var så skummt gjord att instrumentbrädan började brinna!!!!!!
skulle ge fan i dom vissa går nog bra å andra går sämre..
vi har nyligen sålt en chrysler sebring som vi hade i 1 väcka.. den drog runt 1,6l milen!!!!
:evil:
har mest hört negativa saker om dem, vore kul med lite synpunkter
från fler som haft dem .. =)
Patrik 440
2004-05-13, 21:27
.. den drog runt 1,6l milen!!!!
:evil:
Skulle vara glad om min Chrysler bara drog 1.6/mil..... :)
Mvh Patrik
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.