Visa fullständig version : kolla headers?
Hej, har pillat ner ett par headers i dustern nu, krävdes dock lite våld och svetsning :evil: Men finns det något bra sätt att kolla om de är täta? ganska många svetsskarvar, och de är inte så roliga att plocka ut ur bilen :?
Vet inte om det är bästa metoden, men sådär spontant skulle jag nog bulta på nåt som täcker collectorsidan, och sen köra med vatten och kanske nåt som tar bort ytspänningen. Billigt och enkelt i alla fall...
Edit: med "köra" så menade jag att slå vatten i rören, och det är ju ingen vidare bra idé ifall rören redan sitter monterade på topparna... :D
mvh
jocke
se till så att alla avgasventiler är stängda, sedan trycka försiktikt med rotgas,
och känna sej fram ...
kan vara ett knep .. =)
DusterV8
2004-05-09, 21:12
vad var det för headers? behövde varken svetsa eller använda våld för att få dit mina...
hejm tack för svaren, har varit lite frånvarande ifrån datorn ett tag. rören är inte monterade så jag tror jag skall prova vattenknepet, det låter enklast. Headersen kommer ifrån en 66 valiant så de var gjorda ifrån en aning smalare karossmodell och därför krövdes lite våld.
men de var gratis iaf :D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.