Visa fullständig version : Längd på växellådor
Är det någon skillnad på längden C6 vs FMX?, just för att slippa korta kardan!!! 8)
Automater är inte mitt favoritämne men har nu ingen annan lyckats klämma fram ett svar så gör jag ett försök. Om inte annat så kanske det kan hjälpa någon annan.
C6:an finns i olika längder beroende på vilken bil den suttit i, lång bil =lång låda typ. Det skiljer också på infästningen mot motorn. Smallblock, 390-428 respektive 429-460 (och även 400C) har alla olika mönster så det gäller att se upp vad man handlar.
FMX satt oftast ihop med 351C från -70 och framåt. Ska man byta ut denna tror jag C4:an är att föredra. Den är enklare att hitta, mindre, billigare att renovera, lättare, inte så tungdriven och rymmer betydligt mindre automatolja. Har man riktiga raceambitioner så är det också den låda som det byggs på mest idag.
C6:an är väl endast ett alternativ om man hittat rätt typ och den är billig. Ska man köra race så kan den utgöra ett budgetalternativ gentemot en racebyggd C4:a eftersom den i alla fall ska vara hållbar. Räkna dock med att tappa några tiondelar.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.