handdator

Visa fullständig version : inte mycket som händer här..

Born free taxed to death
2004-04-18, 02:25
nån som har sopat gatan med en bimmer eller liknande? :P

Nova Jörgen
2004-04-18, 09:42
nån som har sopat gatan med en bimmer eller liknande? :P Näe, håller mig på banorna för att göra sån't :wink: Den 15e maj är första tävlingen som vi (JKracing) ska köra.
http://www.smf-vasteras.se/burnout.html

Jag kommer uppdatera våran hemsida, och så blir det nog en liten rapport här också från tävlingarna.

Ha de'

JavelinSST
2004-04-18, 18:53
Jejje, hade lite tråkigt så det fick hängas av nån plasträser häromsistens, nån m3 sak och nån VR6....och en camaro.. men annars, händer det inte mycket.. har väl blivit ökänd :roll:

DusterV8
2004-04-18, 19:47
fan retas inte.. blev tvungen att hänga av en saabturbo med min sura caprice 78 igår, bara för att jag är så less på att det inte händer nåt när man trampar på gasen med en stor tung fullsize..

vigg
2004-04-18, 22:46
Åkte uppe i fart 50-120 kanske..jämnt med en Volvo S80 T6 på en bred 2 filig väg i sthlm en kväll i somras...han vart nog mest förvånad av oss..Hade vi åkt från stillastående hade han nog fått stryk.De dära turbosnurrorna e "pigga" uppe i fart..

JavelinSST
2004-04-19, 23:04
Duster>>> åka ifrån en saabsnurrbo? Måtte varit nån som inte kan gasa hehe... min laddar glada 1,5 (jepp, kan inte bara åka Javelin även om jag vill) och då rör det sig vill jag lova, sisådär 1 vxllåda/1000mil TJO! Nä, tänk om man kunde köra rakskuret i den också...

Tony_Avesta
2004-04-30, 22:27
En liten revirpinkartråd månne?

Faktiskt så är ju verkligheten idag klart spännande, jämfört med hur det vanligtvis var för 10-20 år sedan.

På den gamla goda tiden, så räkte det oftast gott och väl med att åka V8, och då nästan vilken V8 som helst, man vann oftast de vardagliga och helgmässiga kubbningarna ändå mot i stort sett allt som inte kom från USA. Det var vanligtvis bara ett litet fåtad vässade europeer som kunde göra livet besvärligt för en jänk, och de stötte man ju inte på varje dag.

Nu idagsläget så är det betydligt tuffare konkurrens för jänkarna på gator och torg. Idag kan man inte luta sig tillbaka och känna sig överlägsen bara för att man har en Camaro Z28 med headers vassare kam och pillad fögga, eller Corvette 454 med div pill och feta däck. Idag är risken överhängande att man då får käka damm. Inte alltid, men klart mer ofta. För idag har väldigt många gossar en hel flora av beggade 200-300 Hk bilar att välja på, som för det första oftast väger några hundra kilo mindre än de kära jänkarna, samt dessutom smidigt ock lätt kan få rejält mycket mer vrid och effekt bara genom chiptrimning.

Det kan därför klart större risk att det blir kämpigt värre för allehanda jänkare, utom de mer välmasserade såklart, när det råkar dyka upp en sketen 850 turbo eller liknande i filen bredvid. Det kan vara svårt att veta om den är en halvseg standardbil eller en skapligt pigg cippad och pillad version.

Men jag tycker i allafall det är kul, för då blir det ju mer spännande för alla, oavsett vad man gillar för bilar eller vad man än åker i.

Själv åker jag i en mycket anonym Sierra som ser ut som en redig gubbil med spinkiga däck mm, men den kan bita ifrån sig mer än man anar, och det räcker inte att komma med vanliga Iroc-Camaros eller Corvette C5'or för att dra den, då får de ha moddat rätt bra. Ja det räcker inte ens med hedeliga 426 Hemi-Charger i standardskick har det visat sig... ;-)

Jäkligt kul att bilintresset i Sverige fått sig en redig intressevåg att surfa på, för alla bilintresserade.

MVH Tony

baging
2004-04-30, 23:21
Å vet du vad som retar mej mest?? Att dom kan ta sina Japanska/Europeiska turbosnurror direkt efter ett race å åka på semester med sambon å ungarna, samtidigt som jag får lomma hemåt med 3000rpm i 70Km/h å en förbrukning på 4 pannor milen.... ;)

Nä, håller allt med, motorintresset har fått ett nytt uppsving tack vare dessa 2-fast-2-furious-bilar, och det är bara att inse att det är generationsbyten på gång.... Vi gamla gubbar får hållas med våra stenålders 7-literssnurror å Holleys som vi förstår, å låta "kidsen" finlira i ECM'ernas underbara värld ;)
Huvudsaken är ju iallafall att vi har kul med det vi gillar att hålla på med!!

Tony_Avesta
2004-05-01, 00:46
Tja, generationsskifte vet jag inte riktigt om det är, eller är det??

Det har i så fall pågått ganska länge, och är inte över än på länge, om det någonsin blir det.

Jänken och dess anhängare behöver ju inte med skammen rodnad krypa ner i graven och gömma sig, för än så går det ju att få en vanlig gatjänk redigt rapp om man vill. Man måste bara ta i mer ídag för att vara något så när säker på att hålla div. japs och europeer stångna.

Och då det går att få ut tillräckligt med mos ur de bastanta V8'orna både med föggor och med nyare teknik, så klarar de sig förmodligen mycket bra i konkurrensen så länge vi har bensin att köra på.

Skillnaden är väl bara att det idag blivit retsamt lätt att plocka 400-500 Hk eller mer ur en sketen fyra eller sexa, som dessutom ofta sitter i bilar på 1200-1500 Kg, kanske med fyrhjulsdrift. Detta gör att 400-600 Hk i en 1600-1800 Kg hederlig jänk kan få problem.

Det är fler om kakan och äran idag, men det är ju kul som sagt, för vad vore livet utan lite jänkare att försöka köra ifrån, går det så går det, annars får man trimma mera.... :-)

MVH Tony

BadCam70
2004-05-07, 16:02
Åkte direkt jämt med en chippad+filter+avgas T4a vid den senaste lokala tillställningen :oops:
Men så klart med en sur 307a och 2.73utvxl och boog första 10m kan man inte begära mera :cry: synd att svika Bowtie men vi kommer igen.

vigg
2004-05-09, 01:08
Tony,hehe..vad satt 426 hemimaskin i för bil?..chrysler imperial lebaron med dubbla conniekit?

4-500 hk ur en "sketen" 4:a eller sexa?..my ass..det kostar multum om de ska hålla längre än en pisskvart..det vet du. :wink:

Vad hade du åkt för tid me sierran..låg tretton va?..klar sleeper!..gillar det skarpt..tycker annars inte om sierror..riktig skitbil.
Får jag sprutt på min pärla så "dansar" jag gärna med dig någongång i sommar! :twisted: :wink:

MeFirstCharger70
2004-05-09, 03:29
Hellre kör jag en något latare jänkare än en japsare som låter som en jävla symaskin och fastän japs biljääveln skulle ha 500hk och göra 10 på kvarten.. Det finns inget som värmer mitt hjärta mer än mullret från en V8.. -Amen...

Tony**
Jag skulle gärna se den Sierra som slår ut en 426 Hemi Charger, dessutom undrar jag var du hittat en av ett fåtal ägare till en Hemi Charger i detta avlånga land som skulle ha någon lust att race mot en sketen Sierra...

/Tomme