Visa fullständig version : Instrumentbräda
Tjena
Hade tänkt klä om instrumentbärdan i min valle-74, jag har inte sett några skruvar eller nåt nånstans, sitter den bara limmad eller? Är det bara å ta ett stadigt grepp å slita eller hur får jag bort den?
Om du bara skall ha bort stoppningen så stick in handen på baksidan av instrument brädan, den bör sitta med skruvar på baksidan av brädan 8) (hade lös det på min gamla valle från 68, bör nog vara likadant på din gissar jag)
Eller skall du ha lös hela instrument brädan? I sådana falla sitter den fast med skruvar längs med framrutan och några under på sidorna :roll:
Det är bara stoppningen, "hyllan" längst uppe om man säger så :) Skruvar på baksidan säger du. Hur ska man lyckas komma åt dom?
Om du bara skall ha bort stoppningen så stick in handen på baksidan av instrument brädan, den bör sitta med skruvar på baksidan av brädan 8) (hade lös det på min gamla valle från 68, bör nog vara likadant på din gissar jag)
Eller skall du ha lös hela instrument brädan? I sådana falla sitter den fast med skruvar längs med framrutan och några under på sidorna :roll:
Om du kan försöka åla in huvudet och en ficklampa under brädan så kan du se dem, detta kräver dock lite smidighet :wink:
annars är det inte så farligt jobbigt att plocka ner hela brädan, då blir detta väldigt enkelt + att du kan snygga till den om det behövs :D
Jag är mest oroad över alla jävla el bakom brädan, lätt att nåt går snett ju :)
Om du kan försöka åla in huvudet och en ficklampa under brädan så kan du se dem, detta kräver dock lite smidighet :wink:
annars är det inte så farligt jobbigt att plocka ner hela brädan, då blir detta väldigt enkelt + att du kan snygga till den om det behövs :D
det är nog ingen fara .. brukar inte sitta fast något i själva panelen, men om
du bara är försiktig så löser det sej alltid .. om du tar bort några kontakter
var noga med att märka upp allt bara ... =)
Ja får se hur jag gör, blir nog inte nu under sommaren iaf OM nåt skulle skita sig :)
det är nog ingen fara .. brukar inte sitta fast något i själva panelen, men om
du bara är försiktig så löser det sej alltid .. om du tar bort några kontakter
var noga med att märka upp allt bara ... =)
Undrar om inte brädan är skruvad från vindrutan. Tror att du måste plocka ur rutan för att komma åt skruvskallarna. Är så på Dodgen i alla fall.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.