Visa fullständig version : Mikes garage?!
charger68
2004-04-16, 00:21
Är det någon som har erfarenhet av att deala med Mikes Garage(www.mikesgarage.nu) i Helsingborg? Är det en juste snubbe eller bara ytterligare en hal bilmånglare? Jag vill veta allt jag över huvudtaget kan få reda på om denna snubbe. Går det att pruta på hans i mina ögon något saftiga priser? Vet du nåt av värde om denna bilhandlare så är jag väldigt tacksam om du för det vidare till detta forum. Tugget på hans sajt gör mig lite tveksam till hur pass seriös han är. Men jag kanske gör en grov missbedömning?! Tacksam för alla inlägg i frågan.
Patrik 440
2004-04-17, 10:26
Är det någon som har erfarenhet av att deala med Mikes Garage(www.mikesgarage.nu) i Helsingborg? Är det en juste snubbe eller bara ytterligare en hal bilmånglare? Jag vill veta allt jag över huvudtaget kan få reda på om denna snubbe. Går det att pruta på hans i mina ögon något saftiga priser? Vet du nåt av värde om denna bilhandlare så är jag väldigt tacksam om du för det vidare till detta forum. Tugget på hans sajt gör mig lite tveksam till hur pass seriös han är. Men jag kanske gör en grov missbedömning?! Tacksam för alla inlägg i frågan.
Var sugen på en bil där för lite drygt ett år sedan, efter att jag pratat med snubben så blev jag dock ännu mer tveksam till att köpa något där.
T.ex. så var det tvärstopp att få reda på regnr på bilen och när jag bl.a. nämnde att motorhuven såg ut att sitta rätt så snett fick jag genast en tyken fråga tillbaka om jag någonsin sett en jänkare med bra passning och om AC:n fungerade mindes han inte riktigt. Saknades även ett emblem på ena bakskärmen fast det var inget han kände till...
Såg förresten en Buick Riviera (-72 har jag för mig) på annons i en biltidning, har för mig att det begärdes 70-75 000:- för den men när jag ringde var den såld. Senare på kvällen satt jag och kikade runt på nätet och vad hittade man inte på den där Mike's garage om inte 1st Buick Riviera med något saltad prislapp.... nämligen runt 120 000:-......
Finns säkert de som tycker det är "görbra" ställe att handla på men jag känner mig dock avskräckt.
Mvh Patrik
har inte träffat honom själv, men en kamrat köpte en -67 buick electra 225 limited där för ca 3 årsedan,bilen hade lite skavanker men var otroligt fräsh inunder,dock hade de haft dän insug och bytt lyftare,utan att byta kammen, lät ju seriöst värre!bilen ägs nu av en annan bekant och han är mkt nöjd med den,skulle dock aldrig betala det han begär för sina bilar,nån jag kan rekomendera är Kalle söderberg i trollhättan,och Micke Persson i Lyrestad(mariestad)ska du köpa mopar bil så tycker jag du ska tiita in på moparts.com, där finns mkt annonser.
charger68
2004-04-19, 00:42
Tackar för era svar, har väl redan förstått att prisläget på hans bilar är i överkant. Kollade in moparts.com och det fanns en del intressanta annonser där men då krävs det att man mer eller mindre är villig att ta sig över atlanten samt sätta sig in i all pappersexcercis som krävs. Fördelen med att köpa en bil som befinner sig i sverige är att nån annan redan gjort allt detta. Ok, man får ju betala en del för det. Men det känns på något sätt lite säkrare.
Hade lite svårt att verifiera de andra namnen, Kalle och Micke, som Swede tipasade om. Kalle verkar vara en hejare på Cadillac men Micke verkar inte finnas på nätet.
Hur är det med Ulf Witasp i Rättvik?! På hans sida muskelbilar.se finns det en hel del godbitar och han verkar ju ha sålt en del riktigt ruggiga moparbilar. Har pratat med honom som hastigast på telefon och han har klart läggning åt bilhandlartugg men verkar ändå på något sätt väldigt seriös och sympatisk. Jag vill gärna får mer tips ang handlare innan jag gör någon dumhet. Tar tacksamt emot alla tips om justa handlare.
micke persson importerar bilar som hobby, tror inte han har nån site, men jag kan leta fram tele nr om du vill.
Blackrose006
2004-11-01, 23:58
Hej! För att spinna vidare på ämnet, hur är det med Wasabil AB
http://www.bilagenten.se/ ???
En som letar!!
BeeKeeper
2004-11-05, 21:31
Det finns inga beg bil handlare som arbetar ideellt. Köp bilen själv i USA i stället! Då sparar du många 10-tusentals kronor samt får en resa på köpet!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.