Visa fullständig version : Moment Eaglestakar ??
Satellite65
2004-04-05, 16:17
Kör Cheva BB's Eagle stakar i min 470 stroker motor, den är just nu i delar och jag hittar inte åtdragningsmomentet för stakarna någonstans. Vet att dom skall dras hårdare än orginalstakarna men hur mycket?? Nån som vet ??
/Sune
Är det inte bultarna som bestämmer åtdragningsmomentet??
Satellite65
2004-04-05, 19:48
javisst men det sitter väl samma ARP bultar i alla EAGLE stakar till chev bb.
Ok, missförstod dej då....
Kolla för säkerhets skull att dom inte går att beställa i olika varianter med olika bultkvaliteter bara....
Har inte ARP värden på sina sidor??
Satellite65
2004-04-05, 20:02
hmm, :idea: de kanske man skulle ha tänkt på =) Ska kolla up det, där borde det ju finnas specifikationer. Har fått höra att dom skulle dras 5ft.lbs hårdare än standard(mopar alltså)men skulle som vilja ha detta lite mera bekräftat.
Kikade på Eagles sida, och vad jag kan förstå, kommer dom tydligen i minst 3 olika varianter...
ARP 2000 och ARP L19 kan fås mot extra kostnad.....
Usch... letat omkring på bägge sajterna en stund nu.... detektivarbete krävs... Vore jag dej skulle jag nog mailat Eagle och kollat..
Satellite65
2004-04-05, 22:10
Jag hittar inte ens EAGLE's sida om jag ska vara ärlig, har du adressen ??
ARP'S sida har jag vart och kollat på och hittat lite intressanta saker.
Tack för hjälpen !
/sune
Inga problem....
http://www.eaglerod.com
Hopplöst röriga bägge två ;)
Satellite65
2004-04-20, 14:59
Fick moment specifikationen av EAGLE efter några om&men. Dom skulle dras 63 fottpounds med ARP moly. Det var tydligen väldigt viktigt att det skulle vara just arp moly också. Undra vad som skiljer arp's moly fett från vanligt???....
Klaesson
2004-09-16, 18:43
priset? :D inte helt otroligt....
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.