handdator

Visa fullständig version : Global West A-armar...

Nova Jörgen
2004-03-30, 22:19
Satt och läste lite på Global West's hemsida om övre A-armar. Såg också att det finns offset A-armsaxlar och hittade även något om flyttade infästningar för dessa. Någon här som har erfarenhet av detta?

Jag hittade ingen ingående teknisk info om detta, kanske jag letade dåligt, så ni får hjälpa mig lite :oops:
Det mesta verkar vara för "sväng-racing" men övre A-armarna har 6grader inbyggd positiv caster. Det måste vara idealiskt för en raktframåkare som mig. Specielt som orginalet har 2 grader negativ caster. Jag tror inte att det går och justera så mycket på orginalframvagnen så att jag kan få tillräckligt med positiv caster.

Tips, synpunkter m.m. i ämnet mottages tacksamt.

Ha de'

Turbo Uffe
2004-03-30, 22:25
Tyvärr.... :oops: är fortfarande kvar i bakvagnen med alla uppdateringar, detta var första gången jag hörde detta om framvagnen och dess injusteringar.

Hoppas du kan få svar här om inte annat over sea.

Born free taxed to death
2004-04-02, 00:24
vaaaaaaaaaaaa? fattar ingenting har lite låg iq så att visa gärna lite bilder hänger inte med alls.. nada zero zipp.... :oops: :oops:

Nova Jörgen
2004-04-02, 07:22
Länk till deras hemsida. Där finns lite bilder.

http://www.globalwest.net/Camaro%20and%20Firebird%201967%20through%201981%20 suspension%20parts.htm#No%20frame%20modifications% 20required.

Nova67ss
2004-04-02, 17:02
Ja, de var sexigt värre..

Då fattas bara en -69 Nova L78 och en skottkärra pengar ...... :lol:

Vill bara ha....

Positiv chamber är när överkant på däcket lutar in mitt mitten av bilen???
Borde vara det då "svänggrabbarna" har sin a hjul lutade så för ökad kontaktyta på yttre framdäcket vid kraftig sväng..

betyder ju mindre kontaktyta vid raktframkörning då däcken "liasom" bara rullar på insidan däcket... Hmmm däcksytan borde oxå bli mindre vid bromsning då?? om inte chamber´n ändrar sej då bilen kurar ihopa sej vid inbromsning fram??

Lindblom
2004-04-02, 17:20
Positiv camber är när däcket lutar utåt, negativ camber är det man ofta ser på "runt-runt-nissarnas" bilar.
caster å andra sidan påverkar ju som sagt "rakt fram"-stabiliteten mm.