Visa fullständig version : Favorittändstift?
jo, vilket är erat?
här är det självklart som vanligt, "smaken är som baken" ..
men det är alltid intressant att höra andras erfarenheter ...
själv har jag alltid gillat NGK, och tyckt att Bosch vart s-k-i-t ..
sist fick jag champion till Cadillac´en, och de var ingen höjdare tyckte jag ...
funderar på om man ska satsa på AC Delco, eller prova NGK ....
som en polare sa "amerikanska tändstift till amerikanska bilar, japanska till japanska bilar, och europeiska till europeiska bilar.."
tackar på förhand!
Samma här, av nån underlig anledning har jag alltid gillat NGK...
Har kört dom i en bunt år i den Amerikanska motor som skitar ner dom mest av alla.... Harley..... Minst problem med NGK....
Trasslade ett tag med Splitfire, men det verkade knappt bättre än NGK-stiften...
Antar att detta är samma som med oljor, inte så långt ifrån religion ;)
man kanske skulle prova NGK då .. =)
har kollat lite på Halo-tändstift, men det finns jue inga pris på dem
i Hansen-katalogen ..
är dom nått å ha eller? iden verkar bra tycker jag ...
DusterV8
2004-03-23, 21:08
jorå halo stiften funkar bra, men dom trivs inget bra om toleranserna i motorn börjar bli lite taskiga och maskin bränner lite olja... priset? dyra!
jag kör accel stift funkar bra för mej iaf..
accel-stiften var jue 3 spänn billigare än AC Delco ... =)
har inte hitta nån online prislista på NGK än ...
Nova67ss
2004-03-23, 22:28
Har haft lite tändstift snack med en snabb pickup "banjospelande redneck" snubbe från götet... :D
Han provar just nu de nya iridiumstiften.. och anser dessa är de bästa stift han provat på sin maskin.. som natt och dag enl upg..
Jämnare tomgång, distingt start av motor inget snurr snurr,
Fanns tydligen pra priser vid import från england på dessa..
Har haft lite tändstift snack med en snabb pickup "banjospelande redneck" snubbe från götet... :D
Han provar just nu de nya iridiumstiften.. och anser dessa är de bästa stift han provat på sin maskin.. som natt och dag enl upg..
Jämnare tomgång, distingt start av motor inget snurr snurr,
Fanns tydligen pra priser vid import från england på dessa..
länk? =)
Jag har provat Autolite, både vanliga och platinum, i mina smallblockfordar, och de har funkat perfekt.
Har även fått rådet från motorbyggare att använda dem i superstockerns CBB 427.
Vissa modeller går att beställa från Jegs/Summit, annars är de skitenkla att få tag på i USA, bara att knalla in på närmaste WalMart...men så är det ju med det mesta som man behöver, finns på hyllan på WalMart eller AutoZone som har öppet 24/7....
Ibland är Sverige ett U-land...
Förresten, jag har läst/hört av många att man ska hålla sig borta från Splitfirestiften!
Var är våren som utlovades på TV? Jag vill ut o gasa....
mvh
jocke
Förresten, jag har läst/hört av många att man ska hålla sig borta från Splitfirestiften
Jo, det stämmer. Undermålig kvalitet för det mesta.....
Hade flera stycken som läckte mellan isolator och ytterdel....
Nova67ss
2004-03-24, 02:45
Ska försöka återkomma med länk inatt som kommer..
Nattskift denna vecka.. :?
Stefan N
2004-03-24, 06:06
ACDelco för hela slanten :wink:
http://198.208.187.182/servlet/com.entigo.acdelcocatalog.servlet.ProcessImageServ let?languagecd=EN&countrycd=US&user=InternetUser&mfgname=ACDELCO&prodlinecd=41&acpartnbr=CR43TS
För er som prenumererar eller har möjlighet att få tag på maj-04 numret av Popular Hot Rodding (röd Shelby clone på framsidan) så ska den enligt uppgift innehålla en bra artikel om tändstift:
"The Secret Life Of Spark Plugs:
There is a lot more to optimal plug selection for extra power than you might think."
Jag har inte tidningen själv, men ifall någon har tillgång till materialet och det visar sig bara vettigt får han/hon gärna delge oss andra den informationen. :D
mvh
Jocke
handlade 8 st NGK BP6S idag ..
på två olika ställen .. där jag brukar handla hade de bara 4 .... *grrr*
får se hur länge då håller ... bilen går som en dröm nu ... =)
Nova67ss
2004-04-08, 21:56
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/spark_plugs_technical.htm
Hittade en länk om Iridium stift..
Sorry det tog tid..
inge fara! bättre sent än aldrig .. =)
JavelinSST
2004-04-13, 21:09
NGK, om turbon själv får välja... Känns lite som om man enbart tillverkar tändstift, så kan man sin sak, men gör man brödrostar, tvättmaskiner och annat junk (bosch?) så har man kanske satsat lite för mycket överallt...
men men..
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.