handdator

Visa fullständig version : Någon som har berikat sin bil med N20?

BobaFett
2004-03-21, 14:36
Finns det någon här som berikat sin musse med lite gas? Går själv i dessa tankar.

Musse
2004-03-26, 00:44
:D hej du lite roligt faktiskt gick in här idag för att ställa samma fråga som du.. har sökt lite och de verkar som om jag lutar åt att stoppa i ett 100 kit i alla fall från NX pga att de e billigare än NOZ, lättare att installera och du slipper bygga om och byta halva motorn med stage 1 kittet... vad hade du tänkt dig för nått skoj... // mathias just de,, glömde ju fråga vilken typ av mustang du har själ har jag en GT 4,6 97 med preppad låda......

BobaFett
2004-03-29, 06:39
Ok, har en -94 GT. Lutar åt ZEX eller NYTREX för mig. Får nog dock vänta till sommarn pga ekonomin.

Håller precis på att meka dit en hel hög med grejer som nyss anlänt från USA. Nya fjädrar/stötdämpare runt hela bilen, cold-air kit, komplett avgas samt nya 18"...:) Den kommer nog att gå fint till premiären (besiktning) den 7:e april.

Mvh Micke

87gt50
2004-03-30, 14:13
Eftersom ni båda (precis som jag, 87GT) åker nyare mustanger, har ni kollat på Edelbrocks kits?
Ett Performer RPM 5.0 EFI (150-300 hp) plate system kostar under $600...(kräver nog dock något av deras insug....)
Jag har hört mycket gott om alla deras produkter, även toppar/insug m.m, samt att deras Performer Power package tydligen ska vara väldigt väl avstämda och mycket "bang for the bucks"...

Lite nyfiken: Varför väljer ni att köra med gas istället för kompressor eller turbo?

Gå gärna in på Corrals nitrous forum:
http://www.corral.net/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=313
för mer information, jag rekommenderar detta forum då jag ofta hittar mycket matnyttigt som rör de bilmodeller vi använder...

Glöm bara inte bort att ge motorn tillräckligt med bensin, annars blir det kvickt dags att byta kolvar! :twisted:

Lycka till, och berätta gärna här vad ni betämmer er för att använda!

mvh

Jocke

Musse
2004-03-31, 00:29
Hej du... jag va allt inne på komp.. tankar ett tag men de känns som de e en hel del pengar att lägga ut om man nu får säga så.. de känns som man kommer en hel del billigare undan med lustgas+ att vill man åka riktigt fort så köper jag nog en Mustang 5 eller en cobra... e det nån som kan tipsa om vart man kan få hem lite sjysta front spoilar,mm bös till mussen..?? och hade varit hemskt tacksam om de nu finns katalog eller internet sida med bilder och info om prylarna.. samt några firmor runt gbg trakten som installerar lustgas av typ ZEX eller NX..... vill bara passa på att tipsa om en bra amerikansk sida vars namn e.. www.sacramentomustang.com tack Mathias

BobaFett
2004-04-01, 07:05
//
Lite nyfiken: Varför väljer ni att köra med gas istället för kompressor eller turbo?
//

Som sagt, kompressor är ju det bästa men också dyrt. Vad beträffar turbo så har jag haft svårt att hitta någon som e serriös och säljer vettiga turbo kits, känns som att om man skaffar komp och får problem så finns det lite fler folk over there att fråga...:)

Musse, Är också sugen på ett bodykit, den sida som har mes som jag hittat är www.mrbodykit.com , men sidan är väldigt rörig och dåliga bilder.

För min egen del så lutar det nu åt att trimma motorn på det gamla hedliga sättet först med insug, headers och kammer mm. Sen lustgas på det.

/Micke