Visa fullständig version : Jag blir sååå trött på min startmotor...
Nu har den rasat IGEN!!! Idag gick 3dje bendixdrevet på startmotor #2..... Det var bara en vecka och 7-8 starter gammalt....
Å den var märkt "Heavy Duty"... jo säkert :evil:
Skiter fr.o.m. nu i originalstarten, och tänker satsa på nåt värre....
Men VAD?? Kikat på Powermaster's olika alternativ (tack Mopar66), och undrar väl nu om nån av er har erfarenhet av deras prylar??
Finns det bättre?? Finns det fabrikat man skall akta sej för osv....
Maskin trycker 215psi (12,5:1) så jag antar att det är bäst att satsta $50 extra på deras modell som tar 18:1..... $199 på Summit tycker jag faktiskt verkar ganska överkomligt.....
Men men, omdömen och idéer tack!!!!
Då blev det ingen provtur idag då? :(
Jodå!! Tanten fick en provtur.... vet inte om hon uppskattade det dock, hon satt mest och skrek å ville hem hela tiden ;)
Filmade gjorde hon oxå, men mest ut genom rutan upp i himlen :lol:
SEN gick starten åt h*lvete, vilket innebär att jag som har uppförsbacke till garaget inte får in bilen i kväll :evil:
Nu står han nere vid garaget och ser ledsen ut under en pressening.... suck...
Hur yttrar sig detta problem går bendix drevet mitt av eller det är kuggarna som ryker av?
http://www.roadsters.com/engines/#Starters
Nej, det är själva kopplingen som ger sej.... det sitter ju 5 rullar i drevet som låser det åt ena hållet, och det är där det ger sej.
2 av dreven har blivit såna att dom snurrar fritt och ett har låst sej helt så att det drog med startmotorn när maskin startade.... och då kan man ju lista ut att ankaret snurrar på rätt friskt ;) Stora startkransen driver lilla startdrevet som i sin tur växlar upp ankaret i en hel bunt med varv... Just det ankaret expanderade lindningen så den tog i magneterna och gjorde mos av allting......
Misstänker att det har med kompet att göra, så jag antar att det jag behöver är nån "super heavy duty"-start :)
Powermaster säljer ju nån som skall klara 18:1 i komp, å det var väl själva f*n om inte den räcker till..... :wink:
Tack för länksidan, den var guld... skall gå igenom den nu :)
Nova67ss
2004-03-22, 10:23
Låter konstigt.
bara en fråga, Skimsar du in startmotorn så du får rätt avstånd mellan bendix drevet och startkransen??
detta brukar vara väldigt viktigt på orginalstarters och borde vara så på ministarters oxå..
det är väl bara på GM man måste shimsa startmotorn?
det är väl bara på GM man måste shimsa startmotorn? inga shims här inte bara till o bulta på starten
inga shims här inte bara till o bulta på starten
Å inte flera olika startkransar å hålla reda på heller ;)
Tack för tanken iallafall... inte lätt att veta alla detaljer om allting...
Ska göra ett sista test innan jag får starten från Summit. Monterar ännu ett nytt drev, och kopplar om så att jag kör med separat startknapp och tändning.... Låter starten komma upp i fart innan jag slår på tändningen. Skall funka enl en del....?? Vi får väl se...
inga shims här inte bara till o bulta på starten
Monterar ännu ett nytt drev, och kopplar om så att jag kör med separat startknapp och tändning...
Har du startat en prenumeration på startdrev eller? får 4 st hemsända i månaden precis som en musicclub :D Som om du inte avbeställer så kommer de hem i lådan vare sig du vill eller ej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Precis, det är ju skitbra!!! Lämnade över idén till Hansen, när jag kom på att vafan, jag får ju kalsingar och strumpor i lådan med jämna mellanrum, så varför inte startdrev oxå?? Å förgasare?? Å billetfördelare?? Å Strangeaxlar?? Å..... ;)
MeFirstCharger70
2004-03-23, 01:32
Du kunde ju svetsa fast en start vev :roll: Så är det bara ryggen som du bör vara försiktig med :D
Tommen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.