Visa fullständig version : Rull..kam,lyftare,vippor på gata!?
Har knappt fått ens någon att kommentera detta på något sätt hittills..men,men..kanske någon här som har någon erfarenhet av detta?
Maskin e en CHBB 402"...
1.Rulle(kam,lyftare,vippor) på gata..nackdelar/något speciellt att tänka på?
2.Vertical eller horizontal bar lyftare..vad ska man ha på en gatväss 402'(max 7000rpm)..något speciellt att tänka på i det valet?
3.Och sist..märken/tillverkare..nån som man ska akta sig för?..eller är alla stora kända namn bra?..typ Comp,Crane,Lunati,Harland,Isky.
Nova67ss
2004-03-10, 14:05
Varför ska en rullkam vara mer problematisk än en vanlig kam??
Har för det mesta varit priset som stoppat det hela
#1.Nej det är nog bara att köra på..
#1,a.Dock är ju att tänka på att en värsting kam kanske inte motormässigt (körbarhet osv) funkar bra på gatan..
redan idag har de flesta motortillverkare med V8 (cheva ford) hydralroller kammar för allmänt bil bruk..
#3.De stora märkena har prima grejor så även de mindre firorna, men de stora har säkert större utbud och lägre priser..
Kamprofil för körbarheten jag vill ha är inga problem.Hydralrull e bara dyrt och lämnar sämre med effekt och vrid än en solidrull..därav valet solidrulle.Det jag funderar mest på är smörjning med rulle..en del sätter restriktorer..andra.."notchar" rullyftarna för att få upp tillräckligt med olja till vippor och så vidare..
Målet e vass hållbar gatbil..för 3-400 mil/års körning.
Några som åkt rullkam på gata här?..vad åkte ni för prylar då?
Verkar ju bara vara 67ss här som åkt rulle men det kanske e nån mer här som bara inte orkat svara :wink:
Vad säger ni som vet om detta?
Ska handla en del från Summit till min chbb med Comp streetrulle,behöver hjälp att välja!
Lyftare:
Crane horizontal bar (partnummer: CRN-13519-16)
eller..
Lunati horizontal bar (partnummer: LUN-72840)
Och vippor:
Crane Energizer (partnummer: CRN-13744-16)
Eller..
Harland sharp (partnummer: CSP-S2001)
Slick Mo Fo
2004-03-22, 09:44
Verkar ju bara vara 67ss här som åkt rulle men det kanske e nån mer här som bara inte orkat svara :wink:
Vad säger ni som vet om detta?
Ska handla en del från Summit till min chbb med Comp streetrulle,behöver hjälp att välja!
Lyftare:
Crane horizontal bar (partnummer: CRN-13519-16)
eller..
Lunati horizontal bar (partnummer: LUN-72840)
Och vippor:
Crane Energizer (partnummer: CRN-13744-16)
Eller..
Harland sharp (partnummer: CSP-S2001)
Jag har kört med Crane Energizer rullvippor (i en ford)och var inte nöjd med dom, de nitade stiftet som håller en av rullarna hade börjat lossna. Jag har hört att CompCams ProMagnum vippor är bra, men tyvärr dyrare.
wowbagger
2008-01-06, 19:48
Jag e ochså lite nyfiken på om Rullkam funkar på gatan? Kanske någon har testat det eller e det endast för Rejsbilar?
Grymt tacksam för svar.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.