handdator

Visa fullständig version : Moderat trimmad Cheva smallblock

Tuk Tuk
2004-03-02, 15:50
Lite byggbilder.
http://www.freewebs.com/tuktukracing/434.htm

DusterV8
2004-03-02, 16:38
det dära ser ju snyggt ocgh seriöst ut!
vill inte starta nån pajkastning, men mopar har 18graders toppar orginal=)

Garagekungen
2004-03-02, 19:48
En sann fröjd att titta på !!! :D :D :D

Nova Jörgen
2004-03-02, 22:26
Rubriken var i blygsammaste laget :D
Det börjar bli dags att skaffa ett rörchassie och åka super smallblock klassen snart.

Motorn är en fröjd för ögat. Jag är rysligt nyfiken på att se den "in action". Specielt i en så pass standardbetonad bil som din Camaro.

Ha de'

Tuk Tuk
2004-03-03, 08:52
Tack.
Min egen utmaning är att köra en "orginal" amerikanare så fort jag kan, och att göra detta utan lustgas,kompressor eller turbo. Att sedan göra detta med en smallblock och på smala 9" sliks gör det hela ännu mer intressant.
Tyvärr gör detta att bilen inte passar in i någon nationell klass, förutom braket(vilket inte intresserar mig just nu).

Visst kan man lägga spisen i en rörhög och gasa den och prestera höga 7:or på 402 m, men det passar inte mig.

Nova Jörgen
2004-03-03, 18:17
Tack.
Min egen utmaning är att köra en "orginal" amerikanare så fort jag kan, och att göra detta utan lustgas,kompressor eller turbo. Att sedan göra detta med en smallblock och på smala 9" sliks gör det hela ännu mer intressant.
Tyvärr gör detta att bilen inte passar in i någon nationell klass, förutom braket(vilket inte intresserar mig just nu) Hade jag haft den ekonomiska möjligheten, hade jag tagit upp jakten på dig direkt :twisted:
Nu hoppas jag att du håller oss uppdaterade om hur det går, och att jag får tillfälle och se dig "live" nå'n stans.

Mvh

Tuk Tuk
2004-03-04, 13:27
Jörgen, du är välkommen att hälsa på om du är på sydligare breddgrader. Bilen kommer att tävla i Sydcupen(om jag får snurr på skiten).

Nova Jörgen
2004-03-04, 19:13
Jodå Jag kommer söder ut. SDC tävlingarna i landets södra delar ligger inplanerade. Vi kanske ses där?