handdator

Visa fullständig version : Musclecar träff

Born free taxed to death
2004-02-29, 21:50
Musclecar träff?

vad sägs om vi alla här på forumet skulle ha en bil träff nånstanns? :D

woops inte daily drives! :lol:

baging
2004-02-29, 21:56
Så då kommer du inte på din Derbi då?? :lol:

Annars är det ju iofs en kul idé... då kunde vi ju ha pajkastning "på riktigt" ;)

Born free taxed to death
2004-02-29, 21:57
Nej Nej!!

Startade Mussen ida :D

Ojojoj va pigg den va efter att ha vilat hela vintern :P

cyclone_gt
2004-02-29, 22:10
:D det låter väl som en bra idé.... kanske kan ha nån typ av gemensam samling i samband med nån av dom stora träffarna, POWER big meet eller WHEELS nat´s eller finns det nån annan idé??
jag tänkte att dom flesta kanske redan var på plats under en sån helg...

Born free taxed to death
2004-02-29, 22:32
njaa eller jag hade tänkt mig nått i stilen me burger king i centrala stockhom och gbg eller nått å sen en lite större träff i typ power eller liknande... kom med förslag!

Hugger
2004-02-29, 22:52
Musclecar träff?
vad sägs om vi alla här på forumet skulle ha en bil träff nånstanns? :D

Helt klart en idé att spinna vidare på :)

Betr. mindre fikaträffar kanske vi får lov att gruppera oss beroende på vart vi bor...?

DusterV8
2004-02-29, 23:40
låter kanon!! under power big meet och wheels nats ska det ju inte vara omöjligt å packa ihop muskelbilarna på nått vis :D får man va med även om man åker liten abody som desutom e lite för ny (73)?

baging
2004-02-29, 23:51
får man va med även om man åker liten abody
Självklart!! Nyckelordet är A-body ;)
Ska du till Jogersjö i år??

Kimmen
2004-02-29, 23:55
Ett litet tips inför Power Meet i Västerås, eftersom jag förstår många här på forumet ska dit, så är alla välkomna på stor fest båda helgkvällarna (fre & lördag) med flera Live-band, öl & mat-försälning, på "Teddy Boys Car Club" där jag är medlem, ligger ca 1,5mil utanför V-ås city.

Denna årliga fest får ingen raggare eller andra yankee-freaks missa!!

Mvh/ Kim "Kimmen" Sahlberg, Vice Kassör- Teddy Boys!

Born free taxed to death
2004-03-01, 00:25
bara en lite ide

har tröttnat på mustang träffen som är 1 gång om veckan för att jag inte riktigt "passar in"

skulle vara kul om man skulle börja arrangera en träff kanske varannan vecka..

baging
2004-03-01, 00:38
för att jag inte riktigt "passar in"

Vaddå inte passar in???

Born free taxed to death
2004-03-01, 00:41
dom har en dålig attetyd..

tex när jag började snacka lite skit ang Mustang å Corvette med mustang site admin så vart han tydligen sur å bannade mig från deras forum
å han betedde sig som nån liten snoris (å det kommer från mig)

cyclone_gt
2004-03-01, 08:58
bara en lite ide

har tröttnat på mustang träffen som är 1 gång om veckan för att jag inte riktigt "passar in"

skulle vara kul om man skulle börja arrangera en träff kanske varannan vecka..

i stockholms området finns ju Brostugan och i andra städer finns ju liknande träffar... men jag tror at vi är för få, dessutom så är vi ganska spridda... från norr till söder.... så det är nog tyvärr lite svårt att få det att funka med träffar varje vecka....så jag röstar på att vi försöker komma manngrant till en träff..... förrsten var det nån här som var på musclecar nat´s som Robban Hoffman och några till arrangerade i utkanten av stockholm förra året... jag var där!! det var en träff som det skulle gå att bygga vidare på.... där har vi ju redan rätt inriktnig på träffen...jag vet inte om den blir av iår... men han sa i somras att det skulle fortsätta.....nån som har kontakt med Robban???

tex när jag började snacka lite skit ang Mustang å Corvette med mustang site admin så vart han tydligen sur å bannade mig från deras forum
å han betedde sig som nån liten snoris (å det kommer från mig)

det tycker jag var jävligt dålig stil... bara för att man är nåt år yngre än deras syn på "idealmedlem" så ska man väl få säga vad man tycker... du kan säkert 10ggr mer än dom dära slips nissarna som har köpt en mustang cabbe för en kvarts miljon ......du är välkommen att prata skit om vad som helst med mig....ford som cheva eller mopar... vi är väl alla bil intresserade oavsett vad som står i fronten....

DusterV8
2004-03-01, 17:48
här var det många visa ord :D angående brostugan så vore det kul om dom av oss som håller till i och runt sthlm kom dit med riktigt järn, dom dära förbannade plastraketerna har blivigt alldeles för många där, men om vi som har riktiga maskiner dyker upp i större antal kan det ju hända att dom tröttnar det e ju japan och bmwfolket som sabbat brostugan och gjort den till ett stort polisjippo..

baging
2004-03-01, 18:29
En idé i sammanhanget:
Kan man inte försöka sammanställa nån lista med stadigt återkommande träffar/evenemang?? Vore ju kul att veta om man är på resande fot....

T.e.x. här i Lidköping så träffas vi (bilar och mc) vid hamncafét på Torsdagar vid ca 19.00 (så fort dom öppnat för sommaren), och i Trollhättan har jag för mej att det är Torsdagar vid slusscafét som gäller....

/Stefan

MoPar66
2004-03-01, 19:15
får man va med även om man åker liten abody
Självklart!! Nyckelordet är A-body ;)
Ska du till Jogersjö i år??

Var i he..... ligger Jogersjö????????????? Nån lokal håla uppe i Norrland??
njaa eller jag hade tänkt mig nått i stilen me burger king i centrala stockhom
Blir lite långt att köra tror ja :D

Kimmen
2004-03-01, 21:33
här var det många visa ord :D angående brostugan så vore det kul om dom av oss som håller till i och runt sthlm kom dit med riktigt järn, dom dära förbannade plastraketerna har blivigt alldeles för många där, men om vi som har riktiga maskiner dyker upp i större antal kan det ju hända att dom tröttnar det e ju japan och bmwfolket som sabbat brostugan och gjort den till ett stort polisjippo..

Jag har vart på Brostugan en gång, det var förra sommar´n. Jag en polare hade hört att det skulle vara mycket bilar och fint väder vardet ute, så vi brände dit från Västerås i hans Chevelle SS454 -71, jäkligt fin bil! Vi kommer ner mot parkeringen på Brostugan, när vakterna springer fram till oss och visar ner oss mot "utställnings-parkeringe" ,det var vi inte alls beredda på, vi tänkte parkera på vanliga parkeringen. Så vi stannar där nere vi de andra utställningsbilarna.. det tar 3minuter så står säkert 20-30personer framme och bara rå blänger under huven på chevellen där det sitter en borrad 454 till 468 med en del trim.. folk ställde nog en miljon frågor under kvällen vi var där, och flera ville vi skulle starta bilen och gasa lite!! :D

Kul att sticka ut och va annorlunda än de som stod där med deras Nissan 200, Honda & porschar m,m... 8)

baging
2004-03-01, 22:37

Hehe, strax utanför Oxelösund, så för dej är det väl ungefär som en förort till Vilhelmina :lol:
Närå, du har ganska precis 50 mil dit, så med Satteliten borde det ju inte ta mer än 2 tim 15 min ;)

DusterV8
2004-03-01, 23:25
hörru kimmen! det är inte så att det e Jockes chevelle du surrar om? den är ruskit fin har åkt sthlmcruising i den bland annat!!! man får inte riktigt samma respons från japs folket med min duster som nära nog var i raggarskick men dom flesta av jappsåkarna blir ändå jäkligt impade av hur ondskefullt en liten smallblock kan låta så om det bara dök upp fler riktiga järn så skulle dom kanske sluta tro att dom är balla..

cyclone_gt
2004-03-02, 08:36
hörru kimmen! det är inte så att det e Jockes chevelle du surrar om? den är ruskit fin har åkt sthlmcruising i den bland annat!!! man får inte riktigt samma respons från japs folket med min duster som nära nog var i raggarskick men dom flesta av jappsåkarna blir ändå jäkligt impade av hur ondskefullt en liten smallblock kan låta så om det bara dök upp fler riktiga järn så skulle dom kanske sluta tro att dom är balla..

klart vi kan bestämma att vi kommer ner till brostugan ...ett helt gäng... det finns ju en del som kan åka dit över kvällen... 10-15 mil enkel resa är väl jag inte ensam om att fixa....så får japps folket nåt att kika på... :twisted:

ännu en gång.... är det nån som känner till om det blir nån fortsättning på Robban Hoffmans muskelbilsträff ute i haninge???? visst fan hette den musclecar nationals??? jag var där och det var en trevande men ett trevligt första år..... :D

MoPar66
2004-03-02, 16:29

Hehe, strax utanför Oxelösund, så för dej är det väl ungefär som en förort till Vilhelmina :lol:
Närå, du har ganska precis 50 mil dit, så med Satteliten borde det ju inte ta mer än 2 tim 15 min ;)
Ja längre tid ska det väl inte ta men då ingår ett par kafferaster o nån middag på vägen dit oxå 8)

DusterV8
2004-03-02, 16:42
musclecar natinals hette det nog hoppas det blir av i år oxå, missade förra året pga rasad låda :(

Kimmen
2004-03-02, 18:22
DusterV8>> Jo det stämmer riktigt bra att det är jockes chevelle jag surrar om! :D ..känner du igen honom??

Kimmen
2004-03-02, 18:48
klart vi kan bestämma att vi kommer ner till brostugan ...ett helt gäng... det finns ju en del som kan åka dit över kvällen... 10-15 mil enkel resa är väl jag inte ensam om att fixa....så får japps folket nåt att kika på... :twisted: [/quote]

Javisst! det är en bra idé, att åka dit över kvällen bara! Jag är på iallafall och luftar Eld-fågeln :D

DusterV8
2004-03-02, 22:20
kimmen: jorå visst e det så.. var du med i den eller musse ht:n med 6:a på cruisingen efter wheels för 2-3år sen? jag åkte med i jockes bil då.. känner han lite grann, trevlig kille..

det vore riktigt roligt om det kommer mer muskelbilar till brostugan, kommer ihåg hur det var för 5-6år sen då var det mycket mer muskelbilar dära..

Kimmen
2004-03-02, 22:49
DusterV8>> Nääe då var jag inte med, jag har bara vart på Wheels crusingen 1gång och det var förra året!!

cyclone_gt
2004-03-09, 09:26
vad hände med våra träff planer?? vi kom aldrig fram till nåt konkret? nu har jag iaf anmält mig till att vara med och gasa på heron hillclimb!! det ska bli kul att få gasa lite i gruset!! måste väl bara tejpa in sidorna så jag har nån lack kvar! nån mer som ska på Heron???

Born free taxed to death
2004-03-09, 14:16
jaa vart ligger det!? :)

Njaa vad tycker ni ska man ha nån stor träff liten?

tänkte bara att det skulle vara kul me en träff ...

Kimmen
2004-03-09, 23:01
CycloneGT>> Jo självklart ska man till Heron, har vart där några år i rad nu, skitkul! Ska inte köra med min bil, men en polare ska anmäla sin Pontiac Catalina -69:a så jag blir nog publik i år.. skönt å sitta med en kylväska med kall öl i backen och kolla på muskelbilar som fräser upp för backen.. 8)
:lol:

Hugger
2004-03-10, 00:06
Njaa vad tycker ni ska man ha nån stor träff liten?

tänkte bara att det skulle vara kul me en träff ...

Det vore trevligt om vi kan ordna en träff :)
..hoppas att fler kan hålla sig till ämnet och säga sin åsikt... :wink:

Goat 69
2004-03-26, 13:28
När och var är Hillclimb?..det är ju skitkul!
Nic, det blir till att masa dig över med svarten..om du kan he..he..annars funkar ju alltid tåget, jag kan plocka dig på centralen...

En träff låter för övrigt riktigt kul, det måste ju vara en massa snubbar som är från Stockholm,Mälardalen,ögtland som kan komma!

cyclone_gt
2004-03-26, 14:59
heron hill climb kan du kolla upp på www.wheels-mag.se där står allt du behöver veta... klart vi ska tr'äffas hela mälardalsgänget..
har du något vettigt förslag??

Born free taxed to death
2004-03-26, 15:23
Värkar skitkul juh!! :D

BeeKeeper
2004-03-28, 17:30
ännu en gång.... är det nån som känner till om det blir nån fortsättning på Robban Hoffmans muskelbilsträff ute i haninge???? visst fan hette den musclecar nationals??? jag var där och det var en trevande men ett trevligt första år..... :D

Det finns en hemsida om den där träffen:
www.streetmachinenationals.shows.it

Men tyvärr finns ingen info om någon fortsättning 2004....

Goat 69
2004-03-30, 12:39
heron hill climb kan du kolla upp på www.wheels-mag.se där står allt du behöver veta... klart vi ska tr'äffas hela mälardalsgänget..
har du något vettigt förslag??

Kul!..det blir ett besök!

Nja..jag har kanske inte något konkret så här på direkten, men det vore definitivt kul med någon slags träff för denna typ utav bilar, och mindre av "raggare" och 50 tals järn, no offence-men sådana träffar finns det gott om ändå..

Vi kan väl säga att förslagslådan står på vid gavel!

//F

Spång
2004-04-04, 00:08
Kanske man kan ha en träff på Johannisbergs flygplats i samband med något av SMF Västerås Race i sommar. Gott om plats (Powermeet), samt möjlighet att köra 402 m på strippen ! Kan det bli bättre ? Datum = 15:e Maj, 21:a Augusti, 4 September. Den som vill hålla i det hela kan ta kontakt med SMF för mer info. http://www.smf-vasteras.se

Jag skulle tro att det kommer minst ett 40-tal Gatbilar och en del Racebilar, samt div. Euro-bilar. Själv kommer jag att köra min -69 BB Chevelle i Bracket-klassen, som även ingår i Nordtrafik Bracket Cup. http://www.shra.nu

/Spång

[/url]

Nova Jörgen
2004-04-04, 00:33
Ja då kommer vi i alla fall vara två stycken som är där. 8) Självklart så kommer jag att köra i Bracket klassen.

nysse
2004-04-24, 22:38

Det finns en hemsida om den där träffen:
www.streetmachinenationals.shows.it

Men tyvärr finns ingen info om någon fortsättning 2004....

Streetmachineträffen är 22 maj i år.