Visa fullständig version : Bilfilm tipsar hörnan
Camaro_Man
2004-02-28, 16:41
Hej alla,
Det borde finns ett stort intresse här på forumet för sköna bilfilmer.
Spelfilm som så väll dokumentärer och hemvideos.
Därför startar jag denna tråd där man kan tipsa och få tips
på schyssta filmer. Jag kan själv börja med ett par sköna filmer
Canonball - En klassiker den bästa av alla i serien, många häftiga muskelbilar (ej att förknippas med canonball run som är uppföljaren)
gumball rally
Born to run - med en väldigt hårig mustang i huvudrollen
Eat my dust
Hi-riders
Letar själv efter några bra dokumentärer om hela muskelbils eran,
gick nån liten film i mera motor sisst, den var trevlig men alldels för kort.
vet nån vart man kan hitta liknande så är det uppskattat!
Nova67ss
2004-02-28, 23:51
De 2 filmerna om "American grafitty (sista natten med gänget 1án och mer okänd 2´an festen är över)
Hi riders är suverän..
DusterV8
2004-02-29, 09:19
bra filmer det dära :D men glömm inte bullit och vannishing point(finns två varianter på den senare! hittade bullit och orginalet vannishing point på PUB här i stockholm!
Camaro_Man
2004-02-29, 11:01
Vanishing point finnas att köpa på www.discshop.se för 149, frakten ligger på 19 kr eller nått och man får filmern dagen efter. Hi-riders har jag inte lyckats hitta, nån som vet vart man kan köpa den?
Tja, då får man slå ett slag för den sköna gamla "Two-Lane Blacktop" om tystlåtna race figurer i Cheva 55:an från "American Graffitti" i batalj med en mytoman i en gammal GTO Judge bla. En hel del Mopars skymtar även förbi för den observante...
Sen har vi "Joe Dirt" som är mer mainstream men ändå riktigt skön med charmerande risig Superbird. Och så Wesley Snipes '68 Charger i "Blade" filmerna förstås...
Vill även ta tillfället i akt och skjuta remaken av "Vanishing Point" i sank, Brandon från Beverly Hills som "Super Soul"? Aragorn som Kowalski? Mjäk om gravid flickvän? No thanks.
Camaro_Man
2004-02-29, 11:38
aaa jag undrade just vad det var för bil som Blade hade, tack för det!
Kanske inte platsar bland bilfilmer men: Easy Rider... den har jag inspelad har sett den hur många ggr som helst!! Hur ball som helst 8) 8)
Smoky and the bandit (nu blåser vi snuten) e en klassiker, firebirden i filmen e helt ok.
Garagekungen
2004-03-01, 18:07
HOT ROD
Har tipsat om filmen tidigare här på forumet, men kommer inte ihåg var... :oops:
Filmen är från mitten av 70-talet och handlar om när en "utböling" tänker ställa upp i den årliga lokala dragrace tävlingen för street-bilar (som alla år vunnits av sonen till ägaren av bryggeriet som sponsar hela tävlingen), och alla turer innan det till slut är dags för final. En film med många nostalgi scener och balla bilar...
Rekommenderas varmt om du tycker om WILLYS coupe :wink:
Tja, då får man slå ett slag för den sköna gamla "Two-Lane Blacktop" om tystlåtna race figurer i Cheva 55:an från "American Graffitti" i batalj med en mytoman i en gammal GTO Judge bla. En hel del Mopars skymtar även förbi för den observante...
Sen har vi "Joe Dirt" som är mer mainstream men ändå riktigt skön med charmerande risig Superbird. Och så Wesley Snipes '68 Charger i "Blade" filmerna förstås...
Vill även ta tillfället i akt och skjuta remaken av "Vanishing Point" i sank, Brandon från Beverly Hills som "Super Soul"? Aragorn som Kowalski? Mjäk om gravid flickvän? No thanks.
Någon som vet var man kan få tag på Two-Lane Blacktop. Gärna på DVD!
Formula
Varsågod
http://www1.modernista.se/shop/shopexd.asp?id=188
Varsågod
http://www1.modernista.se/shop/shopexd.asp?id=188
Tack! Filmen är nu beställd!
Formula
H-profil
2004-04-16, 19:03
hallå..jag har inga er att bidra med men jag tänkte fråga er om en film. jag såg trailers före en film för ett tag sen och då visade dom en film som hette -Deuce Coupe-!..den handlade om en kille i en hot rod..grejen är ju den att jag har letat som en tok efter den utan att hitta den! så jag undrar om det är någon här inne som har hört något om den eller liknande. jaja tack på förhand och trevlig helg
på http://www.rostlosningen.com/ har dom en MASSA gamla klassiker
Ni har väl inte missat CHRISTINE, som handlar om den levande Fury-58an?
Denna?
http://french.imdb.com/title/tt0104094/combined
H-profil
2004-04-19, 17:02
Ja det är den! Vet nån av var det går att köpa?
JavelinSST
2004-04-19, 22:00
Japp, annan bilfilm, inte mycket race, men en del muskel, Convoy med Kris Kristofferson a.k.a Rubber duck!.
Duellen (Spielbergs första film?) med en förbannad truckerchaffis som jagar en stackare...BRUTAL?!
Dukes Of Hazard!, inte att förglömma.
Gamla Blåst på 60 sekunder med en hårig gul musse(från nångån 70 sådär)
Även nya Gone in 60 seconds, även om den är helkass i jämförelse....
Jaja, hoppas jag kunnat bidraga =)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.