handdator

Visa fullständig version : X motor

PANTZAR
2004-02-21, 10:41
302 X motor vad är det? fick reda på att det var föregångaren till 302boss
kan det stämma ? vikt, hk, vrid + är det nåt att ha? :?

MoPar66
2004-02-21, 11:32
302 X motor vad är det? fick reda på att det var föregångaren till 302boss
kan det stämma ? vikt, hk, vrid + är det nåt att ha? :?

Är det nåt du skall ha i mustangen nu när du skall ställa upp i Bjuvsburnouten? http://www.gotlandrace.com/forum/images/3gears.gif

PANTZAR
2004-02-22, 15:25
Jepp, lägga hela Bjuv under rök................ :roll:

MoPar66
2004-02-22, 18:24
Jepp, lägga hela Bjuv under rök................ :roll:
ah då får du nog köpa en sådan här,för det vet väl alla att en phård inte kan burna :mrgreen:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=711150%20&cart_id=

Patrik 440
2004-02-22, 21:32
ah då får du nog köpa en sådan här,för det vet väl alla att en phård inte kan burna :mrgreen:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=711150%20&cart_id=

:lol:

/ Patrik

baging
2004-02-22, 22:30
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

DusterV8
2004-02-22, 23:18
nu var mopar 66 lite elak som avslöjade att vi mopar åkare redan visste att övriga fuskar när dom burnar...

PANTZAR
2004-02-24, 18:19
Ni e´ bara avundsjuka, vi Ford ägare vet ju att Ford var först och störst....
och Mustangen tillverkas ännu ju......hur är det me´ Sateliter och dammsugare :wink:

baging
2004-02-24, 22:30
Mustangen tillverkas ännu ju
Hmmm.... var det i Motorjournalen dom berättade vad den nya skulle kosta?? Har bestämt för mej att snikmodellen skulle ligga på 145.000:- ca.
DET är ju billigare än en Skoda!!!! Och då kan man ju fråga sej varför 8)

Hmmm?? Snart kanske det är dax att flytta den här tråden till "Pajkastning"?? :)

PANTZAR
2004-02-25, 08:49
.......................snik, ja det förstås....får väl kolla upp det dära...
Pajkastning..jo detta handlade om en motor från början....
men det är ju kul att det är någon som läser iallafall, så vi fortsätter väl?

Fler som skall börna på Bjuvsburnouten eller mopar 66 vågar inte i år heller?!! ............eller de stora Mopar bilarna håller kanske inte... :roll:

baging
2004-02-25, 09:56
mopar 66 vågar inte i år heller?!!
Va?? Det här kräver nästan en förklaring.....

Vart ligger Bjuv?? ;)

cyclone_gt
2004-02-25, 13:53
Bjuv!! det ligger väl ett stenkast från Knutstorp :?: :!: ... men det kanske inte du känner till... för du har väl inte svängt nåt på sistone med racern..... :D he he he

MoPar66
2004-02-25, 17:36
Fler som skall börna på Bjuvsburnouten eller mopar 66 vågar inte i år heller?!! ............eller de stora Mopar bilarna håller kanske inte... :roll:
Vi som kör MoPar vet att vi har kraft i bilarna så skulle man ställa upp så är väl risken att man får ett jävla grepp o far rätt igenom häcken ut på stora vägen o klämmer nån liten phård som tuffar fram i sina 30 knyck 8)

baging
2004-02-26, 01:02
för du har väl inte svängt nåt på sistone med racern..... he he he
Näej, inte direkt... kom på att man kunde spara lite vikt om man svetsade styrningen rakt fram... Då slipper man ju både rattstång och styrsnäcka ;) Å här i Skaraborg har vi breda raka fina vägar!!!

Vi som kör MoPar vet att vi har kraft i bilarna så skulle man ställa upp så är väl risken att man får ett jävla grepp o far rätt igenom häcken ut på stora vägen o klämmer nån liten phård som tuffar fram i sina 30 knyck

LOL, :lol: :lol: :lol:
Vilken syn.... hehehe.... Nice little Phords goes to heaven... put there by badass Mopars from hell! ;)

And kids, remember this: Speed kills, drive a Phord and live forever!!! 8)

cyclone_gt
2004-02-26, 08:44
Vilken syn.... hehehe.... Nice little Phords goes to heaven... put there by badass Mopars from hell! ;)

And kids, remember this: Speed kills, drive a Phord and live forever!!! 8)

jag kan nog erkänna att jag skulle inte tacka nej till lite mer fart....men jag tycker nog att min bil ser mer ut än din att komma från HELL.... Ford:s designavdelning på slutet av 60 början av 70-talet måste ha testat mycket LSD och haschdimmorna lär ju ha legat täta.......hur kom man annars på att lägga ett kikarsikte mitt i fronten...hmmm :roll: ....det kanske skulle jagas moppars på helgerna...... :D

Slick Mo Fo
2004-02-26, 11:24
Få se nu, vi gör en test??

Detta kan Chrystler erbjuda idag, inte *host* så illa :?

http://www.chrysler.com/crossfire/index.html?context=homepage&type=drop

OCH detta erbjuder Ford :twisted:
http://www.2005fordgt.com/

Resultatet visar att gubbar i höga hattar åker Mopar(och Al Bundy) och de som åker Ford vill ha prestanda och väghållning.

Så har det alltid varit , och kommer alltid att vara :wink:

baging
2004-02-26, 12:14
Jojo, nu är det definitivt snart dax att flytta den här tråden till Pajkastning ;)

Den dära GTn va ju billig.... $557,500 verkligen en var mans bil ;)

Chrysler + Mercedes = Sant
Ford + Volvo = Sant LOL

Frexten, read it and weep ;)

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/0110_phr_bb/

Slick Mo Fo
2004-02-26, 17:09
Jojo, nu är det definitivt snart dax att flytta den här tråden till Pajkastning ;)

Den dära GTn va ju billig.... $557,500 verkligen en var mans bil ;)

Chrysler + Mercedes = Sant
Ford + Volvo = Sant LOL

Frexten, read it and weep ;)

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/0110_phr_bb/

Ehumm, enginemasters, den tomten hade bara ett dual-plane för bövelen!!

Ford äger Volvo+Mercury+Jaguar+Maxda+Aston Martin+Land Rover+Lincoln.

Mercedes köpte det som fanns kvar , dvs SMART ,Chrysler och Dodge, och minsann viskade inte någon Hyundai i mitt öra :lol:

baging
2004-02-26, 19:15
Mercedes köpte det som fanns kvar

Eller rättare sagt, det som Phård inte hade råd med ;)

Å så finns det ju fler företag involverade i detta oxå... kan ju säga att om jag fick välja, mellan en GT å den här, så blev det den här:
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/images/slr1.JPG

:)

MoPar66
2004-02-26, 20:25
tittade i wheels nr 3 sid 15.
MoPar tillverkade reservdelar till konkurrerande märken :P kanske därför vissa Gm, Phård går så bra då eller va tror du Mr Båging??

baging
2004-02-26, 23:15
kanske därför vissa Gm, Phård går så bra då
Kanske det, men det är ju inte för många som går bra iallafall ;)
Antar att det var enda sättet att få lite konkurrens... är ju inte så kul att tävla med sej själv lixom :)

Slick Mo Fo
2004-02-27, 19:04
Mercedes köpte det som fanns kvar

Eller rättare sagt, det som Phård inte hade råd med ;)

Å så finns det ju fler företag involverade i detta oxå... kan ju säga att om jag fick välja, mellan en GT å den här, så blev det den här:
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/images/slr1.JPG

:)

Pff, den en snygg, det måste jag erkänna, ljudet är underbart ,,,,MEN den e könlös, som en Porsche 928, ingen själ och byggd för feta direktörer :? Så jag frågar er HerrBåging! Är ni fet och direktör, men framförallt, är ni könlös?? :lol:

Slick Mo Fo
2004-02-27, 19:07
MoPar tillverkade reservdelar till konkurrerande märken :P kanske därför vissa Gm, Phård går så bra då eller va tror du Mr Båging??

VA!!! Finns det en möjlighet att jag har undermåliga delar på min bil ???

Torino gt
2004-02-27, 21:04

VA!!! Finns det en möjlighet att jag har undermåliga delar på min bil ???

Skälvklart inte :D Du äger en Ford

baging
2004-02-27, 21:27
Är ni fet och direktör, men framförallt, är ni könlös?? "

Fet? Knappast. Direktör? Nix. Könlös? Nix, ja e fan rädd för mitt eget kön...Intelligent? Självklart, jag åker ju MoPar!!! ;) Åsså är jag ingen Mercedes heller, för det var väl den som var fet å könlös??

Men nu Herr Slick MoFu, undrar vi: Är NI fet??? :lol:

MoPar66
2004-02-28, 00:16
Få se nu, vi gör en test??

Detta kan Chrystler erbjuda idag, inte *host* så illa :?

http://www.chrysler.com/crossfire/index.html?context=homepage&type=drop

OCH detta erbjuder Ford :twisted:
http://www.2005fordgt.com/

Resultatet visar att gubbar i höga hattar åker Mopar(och Al Bundy) och de som åker Ford vill ha prestanda och väghållning.

Så har det alltid varit , och kommer alltid att vara :wink:

Ja där ser man Chrysler hittar på nya former och utförande medans ford inte har nån fantasi på design avdelningen utan måste kopiera nåt gammalt o kalla det för nytt (både mustang och ford gt)

baging
2004-02-28, 00:24
Å den läskigaste måste ju bara vara den här.....huvva!!!

http://www.doublenickels.com/img424.gif

Phård Fourty-Nine.... Usch!! ;)

Slick Mo Fo
2004-02-28, 00:42
Tyvärr så kan inte Mopar skylta med någon historik , utan ett groteskt nytänkande alá PT Cruiser och kromoson-babyn Viper, men jag glömde den linjesköna *host* Superbird, som är en skräckfilm i aerodynamik där dess bakvinge inte duger mer till än att max skrämma 400 skator på en åker. :lol:

baging
2004-02-28, 00:45
linjesköna *host* Superbird
Ehhh.... den var inte tänkt att vara snögg, utan att vinna race.... å DET gjorde den... eller?? 8)

Slick Mo Fo
2004-02-28, 00:49
Är ni fet och direktör, men framförallt, är ni könlös?? "

Fet? Knappast. Direktör? Nix. Könlös? Nix, ja e fan rädd för mitt eget kön...Intelligent? Självklart, jag åker ju MoPar!!! ;) Åsså är jag ingen Mercedes heller, för det var väl den som var fet å könlös??

Men nu Herr Slick MoFu, undrar vi: Är NI fet??? :lol:

95kg muskler endast, fast min karriär som brevbärare vart kort, väskjäkeln gled av hela tiden? :wink:

Slick Mo Fo
2004-02-28, 00:53
Ehhh.... den var inte tänkt att vara snögg, utan att vinna race.... å DET gjorde den... eller?? 8)

En bön: "Snälla gode Gud, låt inte Chrysler försöka bygga en Superbird i ny fattning, världen är inte redo"

baging
2004-02-28, 00:53
fast min karriär som brevbärare vart kort, väskjäkeln gled av hela tiden?

Men jag antar att du har kvar jobbet som kägla på bowlingbanan??? :lol: :lol: :lol:

Slick Mo Fo
2004-02-28, 00:59
fast min karriär som brevbärare vart kort, väskjäkeln gled av hela tiden?

Men jag antar att du har kvar jobbet som kägla på bowlingbanan??? :lol: :lol: :lol:

Faan, de erbjöd bara halvtid men min polare Elefantmannen fick jobb som fotomodell på Chrysler, heltid å fri bil, han haka på direkt å fick plats med huvudet :lol:

baging
2004-02-28, 01:18
min polare Elefantmannen

Tommy/Stingray?? Har HAN blivit erbjuden jobb?? Kan ju inte stämma... han håller ju på med båtar....MUAHAHAHA

Slick Mo Fo
2004-02-28, 01:19
min polare Elefantmannen

Tommy/Stingray?? Har HAN blivit erbjuden jobb?? Kan ju inte stämma... han håller ju på med båtar....MUAHAHAHA

LOL :lol:

DusterV8
2004-02-28, 08:22
va skulle inte superbirden vara snygg?? den e ju snarlik daytonan och daytonan var den första racerbilen som snittade över 200MP/H runt en racerbana finns det nått snyggare än en riktig bil som är först med det?

cyclone_gt
2004-02-28, 08:57
visst vann den race.... men jag tycker du ska kolla lite på statistiken.....
1969 vann ford/mercury 55,5% av alla race.... och alltså blev det kvar 44,5% till moppe koncernen... i NASCAR......
och ni gafflar om superbirden.... jag har iaf en bilmodell som dom har tävlat med i NASCAR.....plocka fram lite statistik på era små a-bodys istället för att rida på dom andra i koncernen.... :D

Slick Mo Fo
2004-02-28, 09:20
va skulle inte superbirden vara snygg?? den e ju snarlik daytonan och daytonan var den första racerbilen som snittade över 200MP/H runt en racerbana finns det nått snyggare än en riktig bil som är först med det?

Förvisso, jag tycker Superbirden är läcker, men är den snygg? :roll:

http://www.musclecarclub.com/musclecars/plymouth-superbird/images/plymouth-superbird-1970c.jpg http://www.musclecarclub.com/musclecars/plymouth-superbird/images/plymouth-superbird-1970a.jpg

baging
2004-02-28, 11:12
1969 vann ford/mercury 55,5% av alla race.... och alltså blev det kvar 44,5% till moppe koncernen... i NASCAR......
Jojo, det kan så vara, men frågan var inte om den vann allt i Nascar, utan om den var snygg (å det kan t.o.m. jag hålla med om att den INTE var) ..... :)

Våra små A-bodys användes ju som du säker vet inte i Nascar, dock med framgång på strippen.... Sox & Martin kanske inte ens är okända i Ford-lägret ;)

http://www.moparts.org/moparts/picture/dragway/1/sox3.jpg

1969 Vann Ronnie Sox SuperStock på Worldfinals, Natinals och Spring Nationals. Alla utom Winternationals som Don Grotheer tog hand om... med en Mopar då såklart ;)

MoPar66
2004-02-28, 16:21
visst vann den race.... men jag tycker du ska kolla lite på statistiken.....
och ni gafflar om superbirden.... jag har iaf en bilmodell som dom har tävlat med i NASCAR.....plocka fram lite statistik på era små a-bodys istället för att rida på dom andra i koncernen.... :D

1969 det var då Petty körde en Ford Torino tog endast 9 vinster :oops:
När han körde en riktig bil så vann han 1958-1992 192 vinster
Jag har oxå en bilmodell som har tävlat med i NASCAR så jag behöver inte rida på dom andra i koncernen 8)

Torino gt
2004-02-28, 18:20
Jag har oxå en bilmodell som har tävlat med i NASCAR så jag behöver inte rida på dom andra i koncernen 8)

Vilket ger ett snitt på ca 5,6 vinster per år mot 9 vinster i en Torino på ett år :D

Ford Torino GT for ever

MoPar66
2004-02-28, 18:49

Vilket ger ett snitt på ca 5,6 vinster per år mot 9 vinster i en Torino på ett år :D

Ford Torino GT for ever

Ja det var ju lätt för han att vinna 9 gånger med en ford den bäste föraren på mopar sidan hade ju flytt fältet för o köra en ford sen kom han på misstaget o flyttade över nästa år för o köra den underbara Superbirden

Säga vad man vill men Petty är och förblir den bäste Nascarföraren genom tiderna. :twisted:

PANTZAR
2004-02-29, 10:11
Eh, undrars när vi skall komma till ämnet igen?

Håjaja, denna motor vid visuell kontroll var rent kass, blocket är bara att kasta, suck, men jag ger inte upp söker vidare

Mopedkoncernens bilar får jag väl erkänna är väldigt vackra att se på....
men köra?????????????????????????????????????????????? ???????????

DusterV8
2004-02-29, 10:23
MOPAR bilarna är underbara att köra har tagit provturer med många muskelbilar på jobbet och privat och tycker ändå att moparbilarna känns bäst att köra men smaken är väll som baken? kneppigt det dära med X motorn...

PANTZAR
2004-03-01, 18:55
X?, det skulle tydligen vara nåt mellan 289 & 302 Boss....vet inte, inget att ha längre, men komplett motor förutom block och en kolv skulle detta paket gå på 3000 kr och köpa till ett block för 2000 + moms eller en hur pass komplett motor för 3000 + moms + renoveringssats puh mycke stor peng.....börjar tröttna faktist....köpa en hel bil kanske blir billigare...
ett vrak eller malthaltigadrykersvagn kunde kanske vara nåt, om motorn är nåtsånär frisk :roll:

Har faktist gjort gatorna i Helsingborg väldigt osäkra i en Cuda -71 i mitten av -80 talet....det var faktist rätt kul..har också ägt en del Moped bilar efter det ( Hemlis ) så det spelar inte så stor roll vad jag kör...
bara jag har roligt så en Fåård eller Mopedbil eller en shcabbilack eller en GTTRLF.......går bra :wink: :P

MoPar66
2004-03-01, 19:07
gå in på http://www.usabil.nu o kolla motorer finns väl nåt där som du kan trycka ner fjården eller kolla nitroz

PANTZAR
2004-03-01, 20:02
Kulig sida denna annonsplats usa delar, men för långta att åka för att handla, skall se om det inte finns nåt närmre Ekeby till......

MoPar66
2004-03-01, 20:46
Där är Yankeeparts oxå
de har nån 302 beg testad för 6800 exkl moms (2002)
vet inte hur de är men funkar kanske

baging
2004-03-01, 22:27
Efter att Slick Mo Fo tjatat hål i örat på mej i 2 år nu, så kan väl t.o.m. jag hålla med om, att det vettigaste i SB Ford verkar vara 351W. Hyfsat enkelt att ta ut bra med pulver och verkar finnas bra tillgång både på motorer och delar....

Hör med honom om han vet nåt objekt som ligger.... jag vet nämligen att det första han gör när han vaknat är att dra igång Nitroz salusidor i jakt efter nåt mer grymt till hans MUStang.... ;)

Slick Mo Fo
2004-03-01, 23:01
Efter att Slick Mo Fo tjatat hål i örat på mej i 2 år nu, så kan väl t.o.m. jag hålla med om, att det vettigaste i SB Ford verkar vara 351W. Hyfsat enkelt att ta ut bra med pulver och verkar finnas bra tillgång både på motorer och delar....

Hör med honom om han vet nåt objekt som ligger.... jag vet nämligen att det första han gör när han vaknat är att dra igång Nitroz salusidor i jakt efter nåt mer grymt till hans ÄCKLIGT snabba snygga Mustang.... ;)

Kolla vad jag hittade på Nitroz! Verkar vara helt OK och priset är vettigt.
En 351w passar rätt ner där en 289 eller 302a suttit, du behöver sk swap headers, finns att köpa på Summit för 120$, tror jag det var. Bra mycket bättre motor än 289/302, ca en tum högre bara, vattenpump, kam, osv är samma grejjor, men mycket biffigare nederdel på blocket, kraftigare vevaxel och lageröverfall. lådan passar också. Ta tex motorn nedan, den är säkert på minst 250hk som den är nu, å inga problem att plocka ur 400-500hk när man vill trimma lite :D

Säljes: 351w 0,30 nya lager,ringar ny Kam(herbert)+lyft hyd,ny roller driv,ny förd.(std)nytt insug edelbrok TorkerII finns 2st allt toppar std eller port Pris:8500:-
Claes, Dannike, 2004-02-16 - 10:02:36
IP: 212.105.23.61 Annons # 67829
Telefon: 0705/421199

baging
2004-03-01, 23:53
Sedärja, Ford-gurun har änligen uttalat sej ;)

PANTZAR
2004-03-02, 20:04
Dottern sa: BILLIGT FÖR DOM SOM ÄR MILJONÄRER !!!!!!

Men jag tjänar ju 4 mille i veckan enligt samma dotter :roll:

Annars var det en vettig apparat han hade hittat och yanky parts har jag kollat me och det var ungefäringa samma priser........vill ha en hel bil :cry:
Kanske skall lägga i en mopedmotor....426 hemi ojpåmpidom hemilåda
4vxlad dana 60 axel nä nu skall jag nog gå och lägga mig..verkar lite för yr i bollen... inga mopparsbitar i en Fåård pojpidottendaj :shock:

baging
2004-03-03, 00:38
verkar lite för yr i bollen

Minst sagt!!!!
Marsch pannkaka i säng, det sista vi vill höra här är bebisspråk på Fordska ;)

PANTZAR
2004-03-06, 14:27
:mrgreen:

Bodomite
2004-07-18, 22:21
Ni e´ bara avundsjuka, vi Ford ägare vet ju att Ford var först och störst....

Störst? Möjligtvis, men först..?

1:a April 1964: Entre Barracuda, tillgänglig som en Valiant-variant :wink: , för att från 1965 växa till sig och bli en helt egen modell. Kan ju nämnas i sammanhanget att den 1:a April 1964 var nästan exakt två veckor innan Mustangen tittade fram under täcket...

Att det sen såldes nästan 6 ggr så många Mustanger som Barracudor 1964 är oväsentligt, likaså att det såldes lite mer än 10 ggr så många Ponnys som Fiskar 1966...