Visa fullständig version : VÅRKÄNSLOR??!!
cyclone_gt
2004-02-20, 22:17
när man vaknade i morse så sken solen och det värmde :D ... av någon konstig anledning så saknades det något... jag kom att tänka på den gröne som stod i vintervila och medans asfalten började torka och snöhögarna såg ut att krympa med väldig hastighet... hmmm... det måste ju vara minst 10 grader plus(sanningen var väl närmare 3plus). jag måste nog starta upp bilen...jag måste nog känna doften av bränt gummi av lite oförbrända avgaser...
jaha!! efter ca 1 timmes strul :evil: med halvtaskigt batteri och lite soppa i bilen så rappla han igång.... rappel rappel...wroooom wroooom .... underbart!!! :D
nu är det vår!!!! skrek jag för att övertyga min käre vän om att det var dags för årets första tur :shock: !!!! och så blev det!! for runt i staden och kika efter nån typ av motorburen ungdom... såg inte ens nån fast ´n furious wannabee.... :?
Är det bara jag som har fått vårkänslor????? :?:
DusterV8
2004-02-21, 09:44
oroa dej inte jag känner precis likadant men jag har ingenting att starta för jag håller på å meckar fortfarande :cry: fast det känns lixom som att Dustern inte vill stå i garaget längre för det börjar bli lite flyt i meckandet nu=)
Här i skåne skiner solen som bara den man kanske skulle ut o ge han järnet idag hmmm?
Oj visst fan har inga avgasrör på den, skit samma får väl väcka upp hålan så de vet vad som komma skall till sommaren :twisted:
Har ju inga lampor kopplade heller , har byggt en ljusförstärkare till den ,där är så jävla taskigt ljus på den man kör i blindo på kvällarna 8)
skit samma får väl väcka upp hålan
Hehe... har redan börjat vänja in grannarna i hur en 440 låter med bara headers. Det, om nåt borde väl väcka vårkänslor ;)
jaha då har man lagt årets första burnis :evil:
Fan va skönt o glida runt lite ,fick på rören oxå men det låter rätt bra ändå har vinklat ner dem lite så ljudet slår i asfalten :twisted:
Ja nog fick man vårkänslor i helgen :) ...men så kom snön igen :cry:
...får väl hoppas att det är sista vändan för i år :roll:
MeFirstCharger70
2004-02-25, 18:17
Jodå, våren närmar sig med storm steg. Håller på att stressa ihjäl mig vad gäller bilen. Nu börjar bygget på allvar, få se om jag har bilen klar till 1 Maj???
Det har varit en jäklig vinter. Garaget var jag håller till kommer att rivas. Så vi söker efter ett nytt ställe med ljus och lykta. Planerna för rivningen ändras hela tiden, så man vet varken ut eller in mer. Detta har lett till att jag inte vågat börja ta isär bilen. Fan, man vet ju aldrig när man plötsligt får flytta ut allt :x Sedan står man där med bilen ner monterad i atomer och långnäsa...
Nåväl, jag kommer att flytta bilen hur som helst till en polares garage nästa månad, så vi får göra i ordning chassiet.
Jag har också lyckats leta fram en 440 motor, om allt går vägen så ska jag hämta den inkommande helg. Den ska sen öppnas, ses över och modifieras av en kille som gjort karriär som Dragrace förare, men som nu för tiden ägnar sig åt att bygga motorer. Får se sedan hur slut resultatet kommer att bli? Jag håppas på +500hk :twisted: Får väl se hur långt pengarna räcker?
Kommer att sälja motorn som nu sitter i min bil under sommaren. Så om någon är intresserad av en orörd? perfekt fungerande 1971-72 400cids Mopar motor kan ni höra av er (Block # 3614230-6, motorn är troligen från 1971). Perfekt block att bygga en 451cid stroker. Uppmärksamma dock att jag inte kommer att sälja motorn innan 440 motorn är klar för att placeras under motorhuven.
FRÅGA!!! Vilka stötdämpare är bättre? -KYB eller Koni?? Själv tror jag mera på Koni??
Mvh. Tommen
CycloneGT>> var det den 21: du var ute och crusiade i staden? Isånnafall var vi också ute och gled, visserligen var jag rätt packad =)
Men vi åkte jänkare iallfall, en Oldsmobile Cutlass GS -73 mattsvart målad i Hammarlack, den har du säkert sett på stan, brukar vara ute nästan varje helg :D
Jag tror jag har talat med dig i somras, jag stod på station i Västerås, jag kör en Pontiac Firebird -72, vinröd med guld ränder över bilen. ?
cyclone_gt
2004-02-25, 21:55
Jag tror jag har talat med dig i somras, jag stod på station i Västerås, jag kör en Pontiac Firebird -72, vinröd med guld ränder över bilen. ?
Jag har nåt svagt minne av en Röd Pontiac... så det stämmer nog bra att vi träffades.... jo jag känner till den där cutlassen.... kul med v8:a året runt!!
jo jag känner till den där cutlassen.... kul med v8:a året runt!!
Jo jag tror hela mälardalen känner igen Oldsen vi det här laget, vi har typ flängt runt överallt med den =)
Den rappar på bra, det sitter ju en nyrenoverad Camaro Z28 maskin i den från -84:a så det duger till att köra ifrån fast & furiui´s wannabees vid rödljusen.. 8)
ang. vårkänslor! Nu har det visserligen kommit en skyhelvetes massa snö, men igår var jag och startade upp Firebirden.. hoppade igång på första försöket, ett par pump på gasen så. (dt var iallafall 2månader sedan sista uppstartningen) och jag var ju bara tvungen att slå på stereon och sätta i Credence Clearwater skivan på hög volym.. fan va man längtar till sommarn nu... 8) :lol:
fan va man längtar till sommarn nu... 8) :lol:
Instämmer 8) ...trotts den snö som kommit känns våren ändå nära :)
:shock: tjabba,satt i går och planerade lite aktiviteter för sommaren 2004, Satt och drömde lite ! och fick rycket ,ringde vägverket om påställning,gick ner till garaget och drog igång" lillblockarn" tjurig till en början men spann fint efter ett tag,la i backen."tjong" returfjädern till kopplingspedalen gick av med ett tjuvstopp som följd + att även backen låste sig i växlingsläget,bara hissa upp och börja mecka,det som var eftermiddag med solsken blev snart kväll och kallt.det är bara påt`` idag igen,provturen ska bli av ............... :shock:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.