Visa fullständig version : Firebird Formula?
Tjena!
Jag har en Firebird Formula 400 -71. Den är lite småtrimmad, annars orginal...
Jag undrar om någon här har provat att köra på stripp med en sådan, och i så fall vad du fått för tid...
Funderar på att testa bilen på nästa Blackrace, men är rädd för att bli besviken... :oops: (missförså mig inte nu, bilen går bra, men....)
Mvh Formula
Jag tror att det enda sättet att få reda på hur bilen går är just att testa den på lite race :twisted: :lol:
Blir resultatet negativt så är det bara att åka hem och rulla in den i "veboa" och fila lite till.....och testa igen :wink:
Kan väl understryka att jag inte är expert på detta, men har nyligen varit på Pony Car Meet och fått lite "blodad tand" för race... :P
Goat 69 är mer inne i detta med Blackrace, kanske han kan ge dig ett bättre svar?!
Formula, det är klart att du ska testa..det ställer ju upp allt möjligt och det gör ju inget om du får stryk, det är bara kul att gasa lite!!
Vem vet, det kanske stärker självförtroendet :D
Kör så det ryker!!
:lol:
men har nyligen varit på Pony Car Meet och fått lite "blodad tand" för race... :P
Goat 69 är mer inne i detta med Blackrace, kanske han kan ge dig ett bättre svar?!
Var också där , fick okså blodad tand provade bilen och den gick jävligt bra för att vara standard . Detta är super kul !!!!!!
Var också där , fick okså blodad tand provade bilen och den gick jävligt bra för att vara standard . Detta är super kul !!!!!!
:D Kul!! Vilken färg har du på din bil? ..måste ha sett dig köra :roll:
Team Twins
2003-06-19, 22:47
:lol: Jag trod´de vi var överens om att det måste vara felprioriterat att åka race med en pontiak eller vad det heter.
Ni har ju en rörrams cheva med bigblock annvänd den istället.
Ha det gott i sommar så ses vi i Göteborg
MVH TEAM TWINS
:lol: Jag trod´de vi var överens om att det måste vara felprioriterat att åka race med en pontiak eller vad det heter.
Ni har ju en rörrams cheva med bigblock annvänd den istället.
Ha det gott i sommar så ses vi i Göteborg
MVH TEAM TWINS
Det var som fan, har ni hittat hit också...
Brorsan har ju köpt hus, så han har ju inte tid att hjälpa till att meka...
MEN vi blev lite tända på att köra efter att vi varit på Vårgårda. Tog ut Chevan en liten sväng och börna lite... :lol: :twisted:
Formula
:D Kul!! Vilken färg har du på din bil? ..måste ha sett dig köra :roll:
Den e Svart med ramair huv , körde 4 repor.....
vill trimma trimma trimma , till o modda lite i vinter :)
Tänk en turbo på din bil Ramair !!!
Mycket jobb, Stort ingrepp med allt, Mycket pengar, Men fy fan vad den skulle gå :twisted: :D Ron
Brorsan hade en gul Firebird Formula 400 71. motorn var väl uppbyggd som ram air 3 eller ram air 4 motorn (kommer inte ihåg vilken ram air det var. dålig på pontiac) på 375 SAE hästar ungefär. Den körde han på 13.5 med slicks tror jag som bäst. Det är ju en rätt så tung bil har jag för mig. typ 1780 kg tjänstevikt eller något sånt.
Streetracer
2003-07-08, 23:31
Tjena!
Jag har en Firebird Formula 400 -71. Den är lite småtrimmad, annars orginal...
Jag undrar om någon här har provat att köra på stripp med en sådan, och i så fall vad du fått för tid...
Funderar på att testa bilen på nästa Blackrace, men är rädd för att bli besviken... :oops: (missförså mig inte nu, bilen går bra, men....)
Mvh Formula
Här har du en länk till en 73 som går rätt bra
http://teampontiacracing.info.se
MeFirstCharger70
2003-07-17, 23:37
Hmm.. Jag har kört runt i Stockholm under ett flertal nätter utan att hitta några race. Det är väl så att dessa race är så inside greijor att man måste känna någon som vet någon som känner eventuelt någon som vet var dessa race körs och när.. Visst, dessa nätter jag varit ute så finns det möjligheter till race, men jag är inte intresserad av att reisa någon finnig 19 årig i sin pappas Volvo eller Wolkswagen GTi what ever...
Skulle dessutom vara kul o se, fastän man skulle få stryk, vad min Charger klarar av att prestera mot andra racers... :roll:
Jag har hört att det körs en organiserad "Blackrace" på Onsdagar någonstans ute i Akalla, de trista e bara att jag nästan jämt jobbar den tiden de racen körs :( Nåväl, en vacker dag kommer ag att befinna mig på rätt ställe på rätt tidpunkt.... :D
Kolla in datum och tider här:
http://www.blackrace.nu
http://www.blackrace-forum.net
Mvh Niklas
jag var ute i onsdagsnatt o kollade lite på natt racet, fanns lite roliga bilar, en Opel ascona som gick som ett troll :lol: just det Opel hehe
kolla på zatzy i tråden Evenemang där hittar du allt du behöver veta för att hitta varje kvälls race.
Tomme
Born free taxed to death
2003-12-11, 14:00
Hmm.. Jag har kört runt i Stockholm under ett flertal nätter utan att hitta några race. Det är väl så att dessa race är så inside greijor att man måste känna någon som vet någon som känner eventuelt någon som vet var dessa race körs och när.. Visst, dessa nätter jag varit ute så finns det möjligheter till race, men jag är inte intresserad av att reisa någon finnig 19 årig i sin pappas Volvo eller Wolkswagen GTi what ever...
Skulle dessutom vara kul o se, fastän man skulle få stryk, vad min Charger klarar av att prestera mot andra racers... :roll:
Jag har hört att det körs en organiserad "Blackrace" på Onsdagar någonstans ute i Akalla, de trista e bara att jag nästan jämt jobbar den tiden de racen körs :( Nåväl, en vacker dag kommer ag att befinna mig på rätt ställe på rätt tidpunkt.... :D
Du kan ju köra mot mig å min bil om 6 år... fast det kommer inte att vara nån volvo :twisted:
Blackrace fifflar med lite mer lagligare grejer som tex att dom ber om tillåtelser från potatisarna för att få köra på lite bortglömda vägar..
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.