handdator

Visa fullständig version : besiktning med kompressor

johan
2004-02-19, 22:55
he j är det ngn på forumet som vet ngn camro/firebird gen 2 som rullar lagligt med kompressor?
håller på med et motorbygge och skall toppa med en 6-71a så tog en sväng förbi sbp i går och kolla lite med det va blankt nej! ingat upp ur huven det är trafik farligt
men såg i en wheels att alfs gto med kompressor va bes med blankt papper kan det vara så olika bedömning?

Nova67ss
2004-02-19, 23:07
Kanske lite si och så med "blankt papper" ibland??

Growlmaster
2004-02-21, 14:05
Jag vet en gen2 camaro som rullar här i trakten med en centrifugalkompressor (inget "torn" upp ur huven alltså). Den är typgodkänd med den installationen. SBP skall ha tekniska uppgifter om hur man får bygga upp saker ur huven. De kan inte bara säga nej rakt upp och ner, det finns riktlinjer för sånt! Uppstickande prylar skall ha ett visst procentuellt höjdförhållande mot taket och huvens originalhöjd. Kolla med SFRO om inte SBP har de nödvändiga uppgifterna nära till hands. Och som Nova 67 säger, det är nog lite si och så med "blanka papper" ibland. Teoretiskt sett äger jag inte en bil som är godkänd enligt SBP´s riktlinjer men i praktiken har jag blanka papper på dem alla... Det handlar om 20% klurighet (att dölja saker på rätt sätt) och 80% ren fräckhet (att man är beredd på att blåljuga eller spela dum så fort vissa frågor dyker upp). :wink:

Nova67ss
2004-02-24, 17:27
Citat: Det handlar om 20% klurighet (att dölja saker på rätt sätt) och 80% ren fräckhet (att man är beredd på att blåljuga eller spela dum så fort vissa frågor dyker upp).: Citat

Det känner jag igen :lol:

johan
2004-02-24, 22:10
jag skall givatvis åka kompressormatat i sommar och nästa sommar oxå men det skulle ju va kul med en riktig bes men i och försig så sticker väll hela härligheten upp ca 40 cm men skit samma. :twisted: