Visa fullständig version : pris på satellite??
cyclone_gt
2004-02-18, 16:53
jag har en kompis som har en plymouth sport satellite -66 2dr ht med 318 bb... matt i lacken (röd med vitt tak).. rost finns runt en skärmkant och nån fläck vid bagage luckan... säkert på nåt mer ställe om man börjar leta... alla lister finns och den är komplett i inredning... finns nån liten skavank (bucket seats).växellådan måste ha en översyn/renovering... men den har rullat hela sommaren. Den är, som jag anser det, ett väldigt bra renoverings objekt eller åk med den som den är.... vad kan den vara värd?? vad kostar dom idag?? har letat efter annonser men inte hittat nåt som jag tycker verkar relevant.......
tack på förhand....
Jag har en satellite-66 (ingen sport)med en borrad 400 .Den köpte jag för 25000kr för 3 år sedan av en kompis ,priset var högre från början (35000) men han skulle flytta därav det billigare priset . den är rostfri fattades rutlister bara,listerna längs bilen har jag oxå men ej satt på dem ,dålig lack men 100% rostfri,kass bakaxel,olika fälgar ja den laddade inte heller. Men nu funkar den :D Så jag kom billigt undan de har gått som en klocka sen jag köpte den.
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/506/stora/satellite-66.jpg
cyclone_gt
2004-02-18, 18:43
schysst bil!!!!! :D
han är på g att sälja bilen och jag undrade mest vad ett marknads mässigt pris idag kan vara....som dom flesta har märkt så har ju prisbilden ändrats ganska drastiskt sista året/åren... och jag undrar om det är nån som har koll på dags värdet.... jag kan inte hitta nån aktuell prisbild i den här delen av världen.... nån som vet?? länkar???
cyclone_gt
2004-02-19, 10:22
han satte ut en annons...
http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=27971
Growlmaster
2004-02-21, 14:37
Jag har sett finare satelliter för runt 30 lakan +-5000:- sisådär (här i norr där rostfritt betyder rostfritt och inget annat) så därikring ligger de nog. Att alla lister och små originalprylar finns är dock värt mycket då de kan vara dyra och framförallt svåra att få tag på i efterhand. Om man nu vill göra en strikt originalrenovering...
Håller med Growlmaster lack och plåtskador kan man alltid fixa värre med lister,inredningsdetaljer som kan vara svårt att få tag på
DusterV8
2004-03-02, 16:44
hur gick det med satteliten? vart det något köp?
Enligt relativt förfriskat samtal med (f.d.) ägaren på krogen i fredags så gick den tämligen omgående för 35 lök...
cyclone_gt
2004-03-02, 22:57
Enligt relativt förfriskat samtal med (f.d.) ägaren på krogen i fredags så gick den tämligen omgående för 35 lök...
Jag prata med honom för en timme sen och det stämmer bra!! hörde även att den gick till Ulricehamn (tror jag) och att killen hade kört fast i nåt snö oväder på väg hem :wink: så nu är kompisen på jakt efter ny kärra....
vet jag vem du är, "forsko"?? är det Forsberg i puffball??
cyclone_gt> korrekt! Hörde förresten lovord om din Mercury i somras då du tydligen bjudit basisten på en åktur...
cyclone_gt
2004-03-03, 08:04
jo det stämmer bra... han fick sig en åktur efter Nico´s bröllop... synd att det regnade.. men jag drog på litegrann iaf...
hur mår Tossas bil då?? var inte den lite sliten efter en brand i motor rummet??? :( eller är det fixat??
Du får väl hjälpa till att hitta et schysst åk till mini du med.... han mumla nåt om 50-tals kustom... jag tror han har umgåtts för mycket med mårten :D men jag tyckte han hade en bra linje på gång med torino:n och satellite:n......
förresten... vi har träffats nån gång men jag är tveksam till att du har koll på vem jag är...får väl säga hej nästa gång??
Mini's otrevliga 50-tals idéer får vi göra gemensam aktion mot... konstant pepprande med nya tips är nog medicinen. Håller med dig, gillade Torinons stuk och Satelliten var ju inte helt illa heller. Kan han gå och sukta om medlemskap i Mårtens, Ubbes och Josefs lama cruisers klubb månne?
Tossas Sport Satellite drabbades ju av lättare brand för nån sommar sen men inget allvarligare egentligen, med nya tändkablar, nån ny slang och ett nytt ofrivillgt luftintag i huven så gick den ju att köra hem från Stockholm. Pärsen skulle dock fått varje bilägare att införskaffa brandsläckare illa kvickt... Nu går han och drömmer om att skaffa six pack till sin gamla trötta 383:a. Vi försöker få honom att droppa de planerna och byta ut den nuvarande spisen helt och hållet mot en fräsch renoverad pjäs, typ nån av de som bjudits ut på Nitroz de senaste månaderna.
Du har rätt, vet inte riktigt vem du är, så morsa nästa gång du ser mig, eller så får jag väl hojta till när jag ser den gröna morra runt på stans gator framemot våren...
cyclone_gt
2004-03-03, 09:19
Ubbe han är ju ett kapitel för sig :D där kan vi snacka rockabilly och Rat Fink för hela slanten, men han är jäkligt trevlig och det finns många härliga historier om den mannen :lol: ... Hallstamatte sa förresten att han har kommit en bit på rodden nu...men där är det nog Low ´n slow som gäller.....
kompisen var och handla en ganska preppad 400" botten till sin 71:a charger, den fick han ge 10 000 för, jag tror att man kan hitta en rätt ok, komplett BB för 15-20 000... det vore nåt för Tossa....så det låter väl mer välinvesterat än några förgasare och insug för nästan samma pengar
Pärsen skulle dock fått varje bilägare att införskaffa brandsläckare illa kvickt...
jag har en ligger i garaget.... där gör den ju nytta när man sitter i bilen på stan... måste nog skärpa mig....
förresten vart har du din bil står??
E18-husets garage, under replokalen... så jävla smutt! Från den vingliga trumpallen till Demonens spruckna säten på under en minut!
Ubbe är en sköning, vi med rötterna i Sura är väl ett speciellt släkte...
cyclone_gt
2004-03-03, 10:09
åh fan... jag trodde bara tossa hade sin bil där... Mini ville ju också ha sin bil där.. men det finns väl inte så mycket plats??? jag skulle behöva ha tag på nåt med lite utrymme... det går ju inte att göra ett skit på bilen på i mitt garage.... är ni intresserade av att försöka ragga ihop nåt lite större garage??? jag vet att ni bor skitbilligt där... men man kan ju fråga iaf.... :D
Tossade flyttade ut ett par veckor innan jag köpte Demonen så det passade ju som handsken att jag tog över garaget (som får väl max får rum med en bil, lite skrot och en arbetsbänk, inte så mycket mer...) nu när han flyttat Sport Satelliten till en polare bortåt Lillhärad hållet.
Tror nog jag blir kvar i E18-huset så länge jag kan, 0 kr i månadshyra, gratis el (inkl tre-fas), rinnande vatten, hyfsat med utrymme för blandat crap, ensam tillgång... svårt att slå det.
Var håller du hus?
cyclone_gt
2004-03-03, 11:22
jag har bilen i garage uppe vid OK norrleden... tack och lov så har jag två garage bredvid varandra... annars så hade jag inte kunnat ta mig i eller ur bilen... står 2cm från väggen fram till och har väl 5-10cm till godo bak till när dörren är stängd...sen har jag väl en 5cm på varje sida när jag kör in genom porten... kan inte göra nånting..... förutom inne i bilen... finns inte ens utrymme att lyfta den... och jag skulle behöva kolla upp några saker under...*pust*
Jag förstår om du är nöjd med det garaget... hur ser din bil ut?? jag har nog bara sett ett par duster/demon i stan... det finns en röd med svart tak som inte är så vacker, matt i lacken och så......sen har jag sett en svart som ser helt ok ut!!!
Ugh, Norrledsgaraget låter odugligt, trist när man inte kan göra minsta lilla...
Så här ser Demonen ut, svart som du ser så det kanske är mig du sett på nån av mina illegala "på väg till verksta'n" turer i höstas, den ska besiktigas i vår. Chromespoksen ska väck, köpte rallye wheels förra helgen och den ska väl sänkas lite och trixas med lite diverse innan sommaren. Det sämsta med kärran är att nån gök tyckte en taklucka var guds gåva till bilägaren så ett (i och för sig proffsigt installerat) sunroof blänker i taket. Sorgligt så man vill tjura men inte mycket att göra åt...
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/19047demonblk.jpg
Tvivlar på att det finns så många fler Demons i stan, enligt registret finns det ju bara 7 st 71:or totalt reggade i hela Sverige. Har inte sett den röda Dustern men hört rykten om en viss skabbfaktor, inte för att min är nån utställningsbil men den funkar väl trots ett antal skavanker...
cyclone_gt
2004-03-03, 12:10
vackert!! jag har nog sett bilen... jo demonen verkar ganska ovanlig... duster´n har man sett oftare....
var du upp till avesta på vinter cruisingen??
annars så har jag sett en till bil här i stan... men jag tror den var mörkbrun också med vinyl tak.... kanske bara var på genomresa....eller så är det jag som har fel på minnet :lol:
Har inte sett den röda Dustern men hört rykten om en viss skabbfaktor, inte för att min är nån utställningsbil men den funkar väl trots ett antal skavanker...
din bil är nyskick mot den röda!!!! man kanske skulle lura på mini den röda om den är till salu...... 8)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.