handdator

Visa fullständig version : Planer för racing säsongen???

Nova Jörgen
2004-02-09, 21:01
Hej
Vad har ni för planer för den kommande racing säsongen?

Jag ska självklart försvara min mästerskapstitel i SDC's Bracket klass. 8) Där ska jag försöka att åka alla tävlingar.

Det brukar bli någon strötävling utanför SDC serien också.

Jag och och min crewchief Gerry hoppas på att vi kan få ihop stålar så vi kan åka till Santa Pod och köra säsongsfinalen i september. Det skulle vara riktigt kul. Vi jagar sponsorer för det, några förslag kanske :?:

I garaget så håller vi på med lite av "finliret" som vi inte hann göra klart när vi bygde bilen förra vintern. Chassiet, framför allt fjädrar och stötdämpare står näst i tur.

Jag försöker också att bli i lite bättre form själv. Trots att det innebär att man måste röra på sig :evil:

Det blir även ett och annat pass framför mitt practice tree.

Att trimma och åka fort kan man köpa för pengar, men bra reaktionstider och att åka lika fort varje gång det går inte att köpa. :wink:

Ha de'

Chewin
2004-02-09, 22:38
Jag skall som del 1 få igång bilen, sen så skall jag ta licensen och fara på några av de mindre tävlingarna uppe i norr och köra lite bracket bara för att det är skoj :D

Sen blir det att jobba mycket så jag får bygga en stadigare motor till 2005 :twisted:

Men jag kommer även att fara på de större tävlingarna och hjälpa syrran att behålla norrlandstiteln i super street" 8)

baging
2004-02-09, 22:49
Håller väl med Chewin här.... skall primärt se att bilen fungerar som tänkt överhuvudtaget.... sen blir det väl VCET och andra Västgötarace med lite tur :)

Det blir även ett och annat pass framför mitt practice tree.

Samma här. Sitter med Perf Trends datorbaserade träd och försöker spöa mej själv :shock: Skadad?? Näääää... ;)