Dodger
2004-02-09, 00:54
Mors.
Måste medge, att jag är påväg att släppa intresset för "moderna" bilar och tänkte ge mig in på något i sent 60-tals väg. (ej nyare än -70)
Visserligen är jag inte helt ovetande om bilar, men att köpa en amerikanare från sent 60-tal är ju en helt annan sak.
1.) Jag har inte tid att åka till USA för att köpa bil
2.) Muskelbilsvärlden i Svedala är inte precis densamma som den "vanliga" bilvärlden.
3.) Detta kommer bli en hobbykärra, dvs inge daily-driver pryl.
4.) Får ruskigt svaga knän av MOPAR...
5.) Jag bryr mig inte ett smack om "matching-numbers" och dylikt. Jag vill ha en bil som jag diggar, dvs över 350hk...
Så förrutom ett glatt leende och försäljning av nuvarande skithögar, så står jag lite handfallen.
Var ska jag kolla efter bil?
Ska jag be någon att importera en kärra?
Var ska jag fixa bilen om den pajjar?
(Knappast hos den närmsta V.A.G - Handlare)
Tja, var ska jag börja?
Vore mycket tacksam för några schyssta tips.
Måste medge, att jag är påväg att släppa intresset för "moderna" bilar och tänkte ge mig in på något i sent 60-tals väg. (ej nyare än -70)
Visserligen är jag inte helt ovetande om bilar, men att köpa en amerikanare från sent 60-tal är ju en helt annan sak.
1.) Jag har inte tid att åka till USA för att köpa bil
2.) Muskelbilsvärlden i Svedala är inte precis densamma som den "vanliga" bilvärlden.
3.) Detta kommer bli en hobbykärra, dvs inge daily-driver pryl.
4.) Får ruskigt svaga knän av MOPAR...
5.) Jag bryr mig inte ett smack om "matching-numbers" och dylikt. Jag vill ha en bil som jag diggar, dvs över 350hk...
Så förrutom ett glatt leende och försäljning av nuvarande skithögar, så står jag lite handfallen.
Var ska jag kolla efter bil?
Ska jag be någon att importera en kärra?
Var ska jag fixa bilen om den pajjar?
(Knappast hos den närmsta V.A.G - Handlare)
Tja, var ska jag börja?
Vore mycket tacksam för några schyssta tips.