Visa fullständig version : Bästa biltidningen?
Ja som sagt, vilken biltidning köper ni när ni vill ha inspiration?
Själv läser jag gärna Car Craft, just av den anledningen att den är sådär lagom seriös och väldigt blandad.
Nova67ss
2004-02-05, 06:21
Chevy high performence, Super Chevy, Nova times och car craft.. wheels, power....
Nova Jörgen
2004-02-05, 22:25
Chevy high performence, Super Chevy, Nova times och car craft.. wheels, power.... Anders lista duger åt mig också :D
Verkar ju vara lite Chevainriktat :) , så jag lägger till 5.0 Mustang och Muscle Mustangs and Fast Fords. Jegskatalogen duger åxå bra som inspiration och skithuslektyr... :)
gode gamle muscle car rewiew før de gikk konkurs er et bra blad, Chevy Rumble, og Camaro Performers,
AMCAR i Norge , er til tider meget bra, også har du POWER, og WHEELS,
Liker også Super Chevy, og HOT ROD,
Abonnerer, på Chevy Rumble, Amcar, Hot Rod, Super Chevy- kjøper i tilleg hver måned POWER og WHEELS, samtidig blir det jo til at en kjøper alle blader som for meg er interesante som t. ex, med CAMAROS og NOVAS reportasjer!
NEW
Magnus_H
2004-02-09, 08:51
Wheels och Power prenumererar jag på, men vart får ni tag på dom där roliga tidningarna från andra sidan pölen :?:
Wheels och Power prenumererar jag på, men vart får ni tag på dom där roliga tidningarna från andra sidan pölen :?:
Man går in till sin lokala tidningsförsäljare och kollar om han tar hem tidningar från Interpress och gör han det så ska det inte vara några problem att plocka hem tidningar från US.
Bästa tidningen är Mopar Muscles :evil:
www.interpress.se kan du söka var du hittar tidningarna här i landet
Magnus_H
2004-02-09, 13:45
Tack för sidan!
Det fanns ju till och med bra tidningar här i kramfors, bara man vet vart man skall leta :twisted:
MrGasser
2004-02-09, 19:06
Wheels tycker jag är den bästa, bra blandning, inte 5 ton reklam som i amerikanska tidningar... :wink: :)
DusterV8
2004-02-09, 19:17
mopar muscle och car craft är helt klart inspirerande..
Föredrar MoparAction! Deras fantastiske allvetare Rickard Ehrenberg är bara bäst!!
Kolla in deras hemsida med mycket länkar och tech www.moparaction.com
Prenumererar på den, Wheels och Power. Funderar på att sluta med Power, lite för glammig och för lite "tekniska" artiklar...
Bonnehill
2004-02-12, 20:46
Av naturliga skäl läses helst High Performance Pontiac och Pontiac Enthusist, prenumererar sedan några år på dessa. Läser också Wheels och Power (har alla nummer sedan start). Nostalgia och Classic motor läses också. Däremellan händer det att jag är i garaget och jobbar!!
VikingPower
2004-05-10, 10:37
Jag tcyker att power ä den bästa tidningen......jag gillade bilsport förr men dom ha helt kört ner sig i japps"skiten". Bildsport har ju bra repotage men dom skriver för mycke om japps. :evil:
Bilsport Classic helt klart! bästa repotagen tack vare att dom har Daniel Dywling. Boppin´ Steve arbetar också där och skriver schyssta musikspalter. andraplats kommer väl wheels men dom har för modernt stuk på många av bilarna
Bodomite
2004-05-10, 23:31
Både Mopar Muscle och Mopar Action är trevliga tidsskrifter när andan faller på. Har många exemplar av en tidning som heter High Performance Mopar som jag hittade på loppis, men den verkar inte leva kvar längre. Annars prenumereras på Nostalgia, fast det kanske inte riktigt räknas som en biltidning. Köper Bilsport Classic ibland.
Läser mest power å wheels
Men jag hade gärna sett att det fanns en svensk tidning som riktade in sig lite mer på bruksbilar å busbilar osv... Hur kul är det att alltid läsa om "ove 53 år som renoverade sin cadillac till orginalskick över en 30års period, nu åker han mest på fikaträffar å det värsta som kan hända är om han får lite pärlsocker från kanelbullen i sätet" typ... Inte alls kul att läsa sånt i nummer efter nummer
Wheels, Power, Popular Hotrodding, Classic Motor.
Bengt
Läser mest power å wheels
Men jag hade gärna sett att det fanns en svensk tidning som riktade in sig lite mer på bruksbilar å busbilar osv... Hur kul är det att alltid läsa om "ove 53 år som renoverade sin cadillac till orginalskick över en 30års period, nu åker han mest på fikaträffar å det värsta som kan hända är om han får lite pärlsocker från kanelbullen i sätet" typ... Inte alls kul att läsa sånt i nummer efter nummer
Hehe...måste hålla med där...mera "gatbilar"..och racebilar såklart åt folket!
prenumererar inte på nån, men köper nåtsånär regelbundet:
wheels,påver,classicmotor,moparaction,mopar muscle,highprf mopar,hotrod,roddersdigest,streetrodder,4x4action, customcar(gb skit bra) osv...
Adaknova
2004-08-12, 15:09
Tycker den nya tidningen street n` strip var riktigt bra
Earlybird
2004-08-12, 20:52
Av naturliga skäl läses helst High Performance Pontiac och Pontiac Enthusist, prenumererar sedan några år på dessa. Läser också Wheels och Power (har alla nummer sedan start). Nostalgia och Classic motor läses också. Däremellan händer det att jag är i garaget och jobbar!!
Var hittar man High perfomance Pontiac?? Låter som en trevlig tidskrift!! :D
Bonnehill
2004-08-13, 10:20
Highperformance Pontiac hittas enklast på http://www.highperformancepontiac.com, prenumeration går på 34,95 dollar för 12 nummer, alltsa ca 22 kr/nummer hemma i brevlådan. Ingen moms eller tull tillkommer vid prenumeration från USA!!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.