handdator

Visa fullständig version : 904 låda bakom 340???

DusterV8
2004-02-04, 19:34
någon som tror att det finns en chans att min 904 låda kommer hålla en sommar bakom en vass 340? den är ordentligt renoverad avmej själv förra vintern pga pumpras och den har överlevt en sommar bakom en stressad 318 i min duster 73:a ska "stoppa i" ett transgo shift kit nu ivår i alla fall.alla åsikter och förslag emottas gladeligen=)

Growlmaster
2004-02-04, 19:43
Nog ska den väl överleva en sommar iallafall så länge du inte sätter en för liten turbin. Det är förvisso en sniklåda men rätt underhållen skall den väl funka tillfredsställande ändå... Kör så ser du ju. Rasar den så byter du till en 727 istället. Det är väl lika bra att inte byta och se hur det går än att aldrig pröva och kanske byta i onödan. Eller? :)

DusterV8
2004-02-09, 18:32
tack för svaret du har nog rätt.. man måste ju prova för att få¨veta :D

Nova Jörgen
2004-02-09, 18:53
En välbyggd 904 låda har inga problem att överleva bakom en 340. Det viktiga är att den är rätt byggd och att det finns ordentlig kylning till den.
En 727 är förvisso starkare men den är också tyngre och stjäl mycket mer effekt än 904an. Dragracing åkarna i stock och superstock klasserna använder 904 lådan i mycket snabba bilar. Dom som åker bigblock byter ut innehållet till 904 grejor, i 727 husen. Då börjar det förståss att bli mycket special grejor, ganska dyrt blir det också.

Ha de'

DusterV8
2004-02-09, 19:47
ok det var låter ju underbart :) då är det bara att hoppas att jag renoverat bra då.... nått bra förslagg om hur stort kylet bör vara till lådan oxå? bilen cruisas ju rätt ofta för man är ju inte bara raceputte utan även en sån där som tar ett par varv med polarna på stan så ofta det går :D fler borde göra det förövrigt.....