Visa fullständig version : En till Ford människa :D
Hej alla glada.
Har suttit och läst här i det dolda ett tag nu och tänkte att det kanske är dags för en presentation.
Simon heter jag och är 23 år ung. Bor i stockholm och jobbar som bilmek.
Åker runt och ritar svarta streck på somrarna i min mustang HT -70
http://www.ziken.se/Galleri_Motorsport_2010/2010-09-19%20Kjula%20Raceway/content/SIK_8098_copy_large.html
Har även en Opel Kadett Caravan -75 som det sitter en csb 350 i.
http://www.youtube.com/watch?v=zPJK4adm798
Men den är så trött och tråkig så det ska i en roligare snurra i den, självklart FORD:D
Det var väl allt tror jag:)
May the torque be with you
Monika Wesström
2010-11-21, 20:04
Här kommer ett varmt välkommen av en Cheva lady, ritar iofs inte svarta streck men glider runt och mår gött i mitt fågelbad ändå.
Du skall ha det så gott i vintermörkret, trösten är att snart har nyår passerat, sedan skall påskkärringarna lyfta, o sedan är det säsong igen..mao det går så jäkla fort så vi sitter snart o njuter i bilarna igen..
God Jul i förskott säger jag o hej hopp.:)
Ps. det var nog den häftigaste opel jag skådat någonsin, ha ha sikket vrålåk..
Hej och tack för välkomnandet Monika!:)
jag hoppas att våren inte kommer allt för snart.. har ju massvis att göra i vinter, på bägge bilarna8)
DusterV8
2010-11-21, 21:57
välkomen:)
duster360
2010-11-22, 17:05
hej o välkommen, snygg mustang, vad har du för motor i den ?
Jag ägde en mach 1a -69 för 15 år sedan med en -70 351 cleveland.
Tackar :)
Det sitter en strokad och för kraftigt borrad 302 som numera har den mäktiga volymen av 348 cui. Tvångsmatas med lustgas när andan faller på:D
-69/-70 mach1 är lite av en dröm att någon gång få chansen att äga, med med dagens priser stannar det nog vid en dröm:( fast jag är jääävligt nöjd med min:)
duster360
2010-11-22, 19:14
de var ett udda recept på den motorn.
Fick ge 54000kr för den jag hade och sålde den 3år senare för 75000kr, sedan kom "gone in 60 seconds" och då skulle alla ha en mustang fastback (sportroof), jag frågade en polare som tar hem bilar om de gick få tag på en till rimligt pris, då skrattade han bara..
Lever efter "hellre liten och rapp än stor och slapp":D
Är en riktigt rapp och trevlig liten motor, men som alltid så vill man ha mer, där kommer opeln in i bilden8)
Jag fick för övrigt ge en skvätt mer än 54k för den, en skvätt mer än 75 också för den delen8)
duster360
2010-11-22, 21:11
jo man trimmar alltid lite mer för varje säsong..
Som sagt, blir man inte rädd när man drar på så har man trimmat för lite..he he
Har en 360 i min duster med lite vassare kam och headers som jag ska byta ut till motor 2 som jag plockar ur ngnstans 450hp, den ska jag åka med till nr 3 är klar alltså en stroker bb på 500cui..så jag hoppas på lite skak i bena..hahaha
One`Chevy II´much
2010-12-11, 20:25
Hej å Välkomen.
Åker(när den inte är trasig vilket är mest hela tiden)66chevy II.
Och Är Fulständigt Skräckslagen av Den när den funkar,har inte lyckats å få den å gå rakt en enda meter än(vädelös framvagn).
Om det blir vardagsproblem så blir det gas,då blir jag nog rädd igen(å de e ju skit coolt)
Tackar One`Chevy II´much:)
Klart man ska bli lite rädd för muskelbilar, det är ju halva charmen:D
Jag tyckte mussen var lite halvläskig förra året. Förarstolen var ombyggd för mer "18-års lutning" eller vad man ska säga. Så under acceleration så nådde jag knappt ratten. Så till iår skaffade jag en sån där obekväm plast-stol och vips så känndes det mycket bättre:good:
Fast Freddy
2010-12-19, 19:59
Fan va skojj att du hittat hit Simon din gamle fordraggare! Syns på Kjula i sommar /Fredde
Monika Wesström
2010-12-20, 05:39
Pust, jag kan säga en sak, jag gillar att se när muskel kärror vrålar loss, blir lite "ont i kroppen" när jag ser dom resa på sig dock, isch...skräckblandad förtjusning kanske man ska kalla det. En mkt vanlig kommentar från min sida brukar va "fui faen...å fuiii faaaeen" det där idisslar man om o om igen..men fränt är det när man får se nån som kan verkligen behärska aset till bil..jajjemen..
Men att ha en maskin under huven som jag skulle va rädd för, eller åka med någon som har det, PUST då ska jag lita på den som kör, men jag är rädd att så mkt stesolid och så stora blöjor finns inte - som jag skulle behöva om jag spändes fast i ett vidunder, jag skulle göra lite mer än "skaka i knäna"...
:D:D
Hehe tack Fredde, syns i backspegeln på kjula som sagt :D ;)
Monika: Då skulle du åkt med när jag försökte jaga sporthojar på slingriga landsvägar i somras.. Kan väl summeras att på rakorna tog jag ikapp, i kurvorna gick det på sladd. Polarn som åkte med skrattade lite nervöst mest hela tiden 8)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.