handdator

Visa fullständig version : Fernström - 1974 Firebird

Fernström
2010-10-27, 09:19
http://www.redblock.se/kisstratt.JPG

Tjopp, tänkte sent om sänder göra en presentationstråd. Bilen på bilden är då min, dock är det inte jag utan Hans "Nitr00x" som står och lutar fet arslet på den :)

Jag är född 1986, har inte skruvat så mycket innan jag skaffade firebirden, har dock alltid velat haft en jänkare. Bilen kommer det kapas i och byggas om en hel del så jag förväntar mig lite skäll från entusiaster :)

Jobbar på NCC som asfaltsverksmaskinist, har aldrig testat på något annat jag då jag började sommar jobba när jag var 15 och har blivit kvar sen dess.

Boende i sundsvall, men jag är ingen klyktattare, kommer från Hudiksvall från start.

Var väl lite kort om mig, får en hel del firebird prylar över så det är bara att hojta till om något behövs.

Monika Wesström
2010-10-27, 10:02
Fin bil, den är ju dessutom din så du gör väl vad du vill med den, du får dra på skygglapparna o plugga öronen så får väl folk skrika sig hesa om det så är.
Du har väl en vision, kan vi inte få glutta in i den ?
Hur långt projekt skall det bli då? eller rättare sagt när räknar du vara tebax på gatan igen med den ?

Ha det bäst,
Monika

Fernström
2010-10-27, 20:08
Blir en hel del, ny kompressormatad motor, helbur, glasfiberdelar, kortad bakaxel. Så mycket dragrace jag kan bygga men endå ha de gatlegal. Kommer nog en projekt tråd lite senare när jag har bytt garage :)

Monika Wesström
2010-10-28, 07:07
inte illa....ja då får man ta och följa ditt projekt och hänga med i utvecklingen, kommer du slänga ut inredningen också ? byta stolar ?
/Monika

Fernström
2010-10-29, 07:26
Ja inredningen kommer ryka, blir inte mycket cruisingåkarbil kvar, men det var inte från början heller. Blir nya stolar också. Enda orginal som blir kvar är väl framvagn och karossen.

Monika Wesström
2010-10-29, 07:45
I vilket skick är sätena ?
(Skulle inte förvåna mig om underredet passar rakt av i min...)
/Mvh: Monika