handdator

Visa fullständig version : stötstänger

duster360
2010-09-29, 21:16
någon som har ngt tips var och erfarenhet av att köpa "custom made" stötstänger ? Typ ball/cup..

DusterV8
2010-09-30, 22:47
finns en hel drös med företag som nog kan få fram detta till dej, om det är ett bra märke du letar efter så har jag läst mycket gott om Manton och Trend har dock en föraning om att dessa är en aning kostsamma, jag avskyr folk som konstant tjatar om billigt och för dyrt men i detta fall kan dessa helt enkelt vara overkill för dom flesta, annars har ju dom flesta som pysslar med ventilmekanismen riktigt hyffsade produkter, har själv åkt med gammla isky 3/8 chromemoly stänger ett antal år på gatan med rullkammar som varigt från vad många skulle anse vansiniga värden till hyffsat städade,dom senare enligt mej relativt milda mekanrollers utan några större bekymmer dom har klarat höga varv mot hårda ventilfjädrar väldigt länge dom var inte nya när jag började bruka dom någon gång ca 2004 och har först nu börjat lessna lite och visat tecken på att ha flexat en del

DusterV8
2010-09-30, 23:09
smith brothers är även det ett namn som just dök up ur minnet,men även dessa är den kostsamma vägen och troligen klar overkill