handdator

Visa fullständig version : Chassi seminarium...

Nova Jörgen
2004-01-25, 22:42
Jag satt i "skolbänken" i helgen. Deltog i Dave Morgans chassi seminarium. Det känns som att det var några av dom bäst investerade hundralapparna på länge. :D

Jag rekomenderar er att köpa Daves bok: Doorslammers the chassisbook.

Den enda nackdelen är väl att vinterns fixarlista blev betydligt längre än innan :evil:

Sen blev det lite revideringar i inköpslistan åxå, Fräna Alu. toppar, blev nerflyttade på listan till förmån för, riktiga stötdämpare och fjädrar. En riktig "chassi våg" står högt på önskelistan också, men huga va' dom kostar mycket pengar.

Ha de'

Hugger
2004-01-25, 22:58
Visst är det givande med seminarium :)
Vi i Camaro Club Sweden hade nyligen ett motor-trim seminarium, vilket också var givande och gav en och annan aha upplevelse :wink: Seminariet gick mer eller mindre ut på att ta död på felaktiga rykten och teorier om motor-trimning, samt lära sig att planera sitt motorbygge.

Chewin
2004-01-25, 23:18
Jag visste inte att det fanns seminarium av denna typ, hur/vars får man information om sådana? Det låter väldigt givande iaf. Är det vanligt med sådana?

Hugger
2004-01-26, 13:24
Jag visste inte att det fanns seminarium av denna typ, hur/vars får man information om sådana? Det låter väldigt givande iaf. Är det vanligt med sådana?

I vårat fall tillfrågades en firma om att hålla seminaruim för klubben.

Nova67ss
2004-02-02, 08:27
Dave Morgan höll ett liknande seminarium för 21 år sedan då i Alston chassie regi... så denna typ av seminarium är inte direkt vanliga..

Själv hittade jag denna via annonsering i Nitroz och det var Shra stockholm som var arrangör ... jag nappade direkt.. och som Jörgen sa, det var fantastiskte bra.. gav mycket men boken ger oxå mycket bara den... iofs var vi bladfjäderkillar lite off då dave är mer inriktad på rörchassie, men vi fick oxå många fina tipps.