handdator

Visa fullständig version : Vad tros om denna Charger?!

GaFFe
2010-08-11, 15:38
http://www.gbgperformance.se/newsite/showcar.php?picfoldersel=1008110713-34

Är det en vettig första jänk? Är automat att föredra på dom här eller?

GaFFe
2010-08-11, 15:47
Eller vad tros om denna?

http://www.gbgperformance.se/newsite/showcar.php?picfoldersel=1008110702-57

andben
2010-08-12, 07:27
Köp en Mopar på en gång, annars kommer du gå och snegla på Mopar tills du skaffar en.... jag var inne på en Camaro från början och kollade både 67-69 och även 70-72. Sen började jag kika på Charger, Cuda, Super-Bee.

Sen fick jag beslutsångest och satt mig ned och beskådade a-body, b-body och e-body. Jag kom fram till att e-body (cuda, challenger) är sjukt snygg så då visste jag vilken kaross jag skulle ha.

Sen var det bara att leta reda på en som passade. Bara motorn var okej och bra klipp i var mitt mål för det vill jag inte trixa med. Resten kan man alltid fixa.

Så, vilken bil tycker du är snyggast av Mopars? :)

GaFFe
2010-08-12, 11:29
Köp en Mopar på en gång, annars kommer du gå och snegla på Mopar tills du skaffar en.... jag var inne på en Camaro från början och kollade både 67-69 och även 70-72. Sen började jag kika på Charger, Cuda, Super-Bee.

Sen fick jag beslutsångest och satt mig ned och beskådade a-body, b-body och e-body. Jag kom fram till att e-body (cuda, challenger) är sjukt snygg så då visste jag vilken kaross jag skulle ha.

Sen var det bara att leta reda på en som passade. Bara motorn var okej och bra klipp i var mitt mål för det vill jag inte trixa med. Resten kan man alltid fixa.

Så, vilken bil tycker du är snyggast av Mopars? :)

Mopars är nog fan snyggare ;) Igentligen vill jag ha en -70 men det har inte min plånbok råd men då jag har en budget på 200 000. Vad tros om bilen annars? Jag tycker den verkar bra och till ett normalt pris eller?

http://www.gbgperformance.se/mopar/charger68maroon.htm

Mera bilder..

red442
2010-08-12, 11:40
Rubriken var "Vad tros om denna charger?!" hmm...

http://www.gbgperformance.se/newsite/showcar.php?picfoldersel=1008110713-34

Är det en vettig första jänk? Är automat att föredra på dom här eller?

Eller vad tros om denna?

http://www.gbgperformance.se/newsite/showcar.php?picfoldersel=1008110702-57

Det är ett ganska vidt spann mellan dessa två bilar...
Den ena är en midzize chryslerprodukt med bigblock och manuell..
Den andra en GM ponycar med smallblock och automat..

Vad jag skulle göra: Läsa på ordentligt om tex: muskelbilar, ponycars, bigblockare, smallblockare automater vs manuella, fundera på vad jag skulle ha bilen till, skall frugan kunna köra den osv..satsa på så mycket originalbil som man kan få för pengarna..dvs rätt motor låda bakaxel mm..

Utan att mena att trampa någon på tårna, så är ju skönheten i betraktarens ögon..det är inte så att alla andra som har annat än "mopar" suktar efter en...även om reservdelskartongerna är fina...

Ragtop
2010-08-12, 11:44
Tittar man på huvgångjärnen så ser det ut att ha varit eller är lite rost på bilen samma med torsionstavarnas infästning balken ser kanske lite kexig ut skuffgolvet är fullt med glasfiberspackel vad är det för växellåda 18 eller 23 splines vad är där för skick på motorn lågkomp? Avgassystemet räcker det till för dig, låter kanske lite gnälligt men det är bättre att få reda på så mycket som möjligt före man har köpt sen blir det bara dyrt.

red442
2010-08-12, 11:56
.. jag glömde lägga till : Åk runt på träffar och hos bilhandlare snacka med folk och titta på bilar live..
200 papp är trots allt en hel del..

www.garaget.org är ett bra ställe att se bilder på bilar...

GaFFe
2010-08-12, 12:20
Tack för synpunkterna, precis sånt här jag vill höra. Känns som om jag kanske behöver utöka plånboken lite kanske för att få nåt bra?

Den här tittade jag på först men blev lite dumsnål när den kostade 225k men det kanske lönar sig i slut ändan ändå ?

http://www.gbgperformance.se/newsite/showcar.php?picfoldersel=1003100653-55

andben
2010-08-12, 12:25
Som dom andra säger, smaken är givetvis olika. Och beställer du från USA så får du ändå inte bilen körklar innan snön täcker vägarna. Så du har TID till att fundera... :) På både gott och ont! Eller väntar du till hösten och köper ngt objekt i sverige och ställer in i garaget ;)

Så ta dig en funderare på vad du egentligen vill ha. Jag känner igen de där...

Nyköping? Åk till Persåkers i Åkers Styckebruk nästa onsdag så får du iallafall se massa olika bilar och kan skaffa dig en uppfattning. Det är skillnad på bild och verklighet oxå.

GaFFe
2010-08-12, 12:43
Som dom andra säger, smaken är givetvis olika. Och beställer du från USA så får du ändå inte bilen körklar innan snön täcker vägarna. Så du har TID till att fundera... :) På både gott och ont! Eller väntar du till hösten och köper ngt objekt i sverige och ställer in i garaget ;)

Så ta dig en funderare på vad du egentligen vill ha. Jag känner igen de där...

Nyköping? Åk till Persåkers i Åkers Styckebruk nästa onsdag så får du iallafall se massa olika bilar och kan skaffa dig en uppfattning. Det är skillnad på bild och verklighet oxå.

99% säker på att det är en charger jag vill ha, årsmodell är jag inte jätte kinkig med utan det ska vara 68-70 och det ska vara BB och gärna magnumen, automat eller manuel spelar ingen större roll heller fast det är kanske rätt gött med automat i en jänk. Nåt objekt vill jag inte ha utan vill ha det kör klart. Och det är ju så att om man ska gå och vänta på det det perfekta köpet så blir man nog stående utan ;)

duster360
2010-08-13, 09:16
köp chargern !!!
Den ser ut att vara i bra skick, för dom pengarna så är de inget att tveka på, de där med matching numbers och sån skit är bara till för tävlingar på diverse bilutsällningar,
205 000kr är ett bra pris, tveka inte !

Ragtop
2010-08-13, 09:50
Är Gaffe samma som Petri på dodgecharger.com? Med dom bilderna som visas där så är inte den Chargern värd de pengarna.

Feffe
2010-08-13, 10:07
En sak har jag lärt mig, det kommer alltid att dyka upp en bil som "ahh tänk om jag lugnat mig lite, då hade jag kunnat köpt den istället." Kolla runt ordentligt innan du bestämmer dig.
Köper du genom en förmedlare, pröjsar du alltid hans vinst (10-20% ?) också. Kolla på bilar som finns här hemma dels så kan du provköra och dels så behöver du inte betala en förmedlares kostnad.
Alternativet är att handla en själv från USA, går att bli bekant med någon på nåt forum i USA som ev. kan hjälpa till med att kolla på nån bil salu. Jänkarna är väldigt hjälpsamma, faktist.

GaFFe
2010-08-13, 10:55
Är Gaffe samma som Petri på dodgecharger.com? Med dom bilderna som visas där så är inte den Chargern värd de pengarna.

Nej det är inte jag. Jag är inte kunnig på dom här bilarna därför vill jag ta hjälp av en firma att få hit en bil. Hade gärna köpt en i sverige men det verkar ju omöjligt att hitta nån under 270k här hemma. Hade också kunnat ta hem en bil från USA själv om jag kunnat mer om dom och haft nån egen kontakt där borta.

Vad trors om den här chargern då? Känns som om den är mer värd sina pengar eller har jag fel?

http://gbgperformance.se/mopar/charger70orange.htm

duster360
2010-08-13, 14:13
vad var de för pris på den sista bilen ?
Ser ut att vara riktigt fin den med, sedan är de ju detaljer man gillar lite mer än andra årsmodeller, typ grill, bakljus, färg, inredning...osv
Spelar ingen roll vilken bil man köper så finns de alltid ngt att fixa till, men de e ju de som är roligt,

duster360
2010-08-13, 14:30
gbg performance borde ha ngr garantier för att bilen är i "ök" skick o pris.

GaFFe
2010-08-13, 14:36
vad var de för pris på den sista bilen ?
Ser ut att vara riktigt fin den med, sedan är de ju detaljer man gillar lite mer än andra årsmodeller, typ grill, bakljus, färg, inredning...osv
Spelar ingen roll vilken bil man köper så finns de alltid ngt att fixa till, men de e ju de som är roligt,

225k jo dom har en garanti att man ska bli nöjd med bilen och att den motsvarar vad dom sagt, men den är ju frågan hur det funkar i verkligheten om det skulle dyka upp nåt..

DusterV8
2010-08-13, 16:01
har vi inte hört talas om gbg perfomance tidigare i mindre possitiva ordalag? kan ju vara jag som minns fel men kolla runt lite för säkerhets skull

Gurragas
2010-08-13, 19:50
Funderar på att sälja min.. ;)

red442
2010-08-14, 06:00
Vad jag syftade på när jag skrev "så mycket original som man kan få för pengarna" var inte nödvändigtvis matching numbers utan att det från början har varit en bb bil t.ex, altså inte en sönderskruvad bil med fel motor och låda axel från flera olika årsmodeller och där man kompromissat allt...

duster360
2010-08-14, 08:45
borde inte göra ngt om motor, låda, bakaxel och diverse delar inte är org och annan årsmodell så länge bilen fungerar.
Oftast så passar delar ihop rätt så bra med blandning oxo, tycker man får "dubbel" kolla allt ändå när det gäller usa, oavsett bilmärke.

Feffe
2010-08-14, 09:23
Grejen är väl att, är det inte en orginal motor eller rättare sagt om inte motorkoden på chassinummret stämmer med vad som sitter i bilen så skall priset vara därefter.
Man kan inte ta betalt för en BB bil om det inte satt en BB i från fabrik. Då är du torsk på stålarna när du skall sälja i din tur.
Min åsikt!!

Feffe
2010-08-14, 10:11
Denna kanske. Inte en Mopar men en frän muskelbil, till ett bra pris.
http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=93732

duster360
2010-08-14, 12:53
tänkte mest på de personliga värdet, att ha bilen som ett hobby fordon i första hand.

De e klart att "rätt" grejer som den levererades med ifrån fabriken alltid har ett högre pris, men då räcker inte 200 långt.

Chevan verkar vara en väldigt fin bil oxo, säkert värd att åka o kolla på.
Fast mopar är ju alltid
BÄST ! !...he he

runner
2010-08-14, 20:12
Den står till salu på justmusclecars.com han brukar ha ganska sjussta bilar.

Strandholm
2010-08-23, 18:52
Vill du köpa genom förmedlare kan jag rekomendera:
http://www.dreamcars.se/

Köpte våran charger igenom honom och fick den för runt den pengen du letar. Och då var det en .70 charger 383 med 440 i och bilen var i mycket gott skick!
Han verkar inte ha någon charger på lager men du kan ju slå han en signal och höra.

SIX PAK
2010-08-24, 18:32
Köp en Charger här hemma istället

finns ju flera till salu kring 200 000kr

och dom som är lite dyrare är säkert prutbara

om du laxar upp 200 000kr kontant på bordet

GBG skulle jag inte rekomendera alls

då jag försökte köpa bil via dom visa det sig att

bilen jag köpt och betalat i över 1 månad va såld

fick iofs tillbaka mina pengar så inget ont om det

men en sak är säker så fort du har betalat bilen

så slutar den goda servicen och trevliga mail.

om jag ska säga nåt positivt så är det

att dom bilar dom tar hem är fina

och dom har massa nöjda kunder också

så avgör själv

runner
2010-08-25, 19:57
Tja.Dreamcars eller som jag kallar dom nightmarecars skulle jag inte rekommendera köpte min bil där.Den rappa 340 som skulle sitta ibilen var en slut 318 van motor.I lådan hitta Bosse från baron någonting som såg ut som insekter.Han kunde själv inte provköra bilen då tullaren hade slarvat bort nycklarna.Men då pengarna satt på kontot.Skickades bilen från Göteborg.Skulle kunna skriva mycket mer .Aldrig mer att jag köper en bil utan att själv ha provkört den.Grannen som köpte från samma firma säger samma sak.Köp från Sverige som six-pack säger eller åk över själv.Finns säkert många som är nöjda med sina bilköp men varför ta risken.

Strandholm
2010-08-26, 19:42
inget krav att köpa utan att provköra. ;)

Vi åkte till dreamcars och provkörde, kände och klämde och tyckte det var en bra affär.
3 år senare och fortfarande riktigt nöjd.

Köper man en osedd bil så är det upplagt för missnöje.

Feffe
2010-08-27, 22:30
Känns som ett klipp, fast måste nog kollas på plats. Kommer nog att gå ganska snabbt.
http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=39109&txtVar=1

duster360
2010-08-28, 09:13
110.000kr, vad väntar du på !?