handdator

Visa fullständig version : Mopar at the strip?

roadrunner199
2010-07-22, 09:03
Tjena!

jag funderar på att åka upp till Orsa på Mopar at the strip under classic car week, men ja såg på deras hemsida att det verkar vara träffar där både tis-ons och torsdag!? Vilken dag är det bässt att åka dit? Jag är mest intresserad av Mopars!
Är den en stor träff? Många bilar?

Mvh Mattias

babbe
2010-07-22, 09:41
som jag förstår det är själva mopars at the strip på torsdagen som den alltid varit. :)

Mopar_68
2010-07-22, 10:32
Onsdagen är det ju alla koncern-krig för bilar mellan 64-72 och Torsdagen är Mopars som vanligt .

Kommer vara där båda dagarna .

MoStuff Sthlm
2010-07-22, 11:17
För Moparägare har Mopars at the Strip sedan det startade varit den i särklass trevligaste händelsen på hela året, full karula på stripen hela dagen med dom fränaste bilar man kan tänka sig, skön hang out på området i grymt avslappnad och opretantiös dalmasstil.
Eftersom evenemanget har växt och besökts av många ägare av fräna bilar från andra koncerner som har slängt avundsjuka blickar på hur kul Moparfolket har haft det har man i år beslutat att utöka träffen så fler får chansen att pröva på.

Tisdagens Pre-73 med avslutande konsert på kvällen blir ett grymt alternativ för dom som tröttnat på att sitta fast i CCW's Rättvikscruising som vuxit sig allt för stor för sitt eget bästa.

Onsdagens Muscle Car Day är väl en dag som borde intressera det här forumet nåt enormt! Den borde ha potential att bli det Muscle Car Nat's som alla saknar!
Ett fantastiskt tillfälle att hänga med likasinnade och få mäta krafterna med varann på stripen!!!
Orsas geografiska placering gör också det att det är ungefär lika långt att ta sig dit oavsett om man bor i norr eller söder!

Torsdagens Mopars at the Strip har blivit en institution för alla Moparägare och är det närmsta man kommer ett Nat's i det här landet för tillfället med över 500 fräna Mopars förra året!

Som svar på din fråga så skulle vi om man inte kan alla tre dagar satsa på åtminstone ons/tors med lite trevlig camping och några bira med likasinnade på kvällen mellan dagarna, softare lär det inte kunna bli!

Allt vi kan säga är att nu är det dags att damma av sin muskelvagn och visa att den faktiskt går att köra med (det kommer finnas finbilsparkering för dom som inte pallar gasa...) och ta sig till Orsa, det är faktiskt 1000 ggr roligare att träffas på riktigt än på nätet!

Så olja högerfoten, rota fram störtkrukan hoppa i kärran och sikta på Orsa!

Vi kommer att vara där alla tre dagarna. Vi ses!

För mer info kolla Orsa Drag Fests hemsida:

http://www.orsadragfest.se/

roadrunner199
2010-07-25, 11:30
Tack så mycket för svaren! Det låter kanon detta! Jag får se om jag kan campa över annars sattsar jag på torsdagen!=)

T16
2010-08-09, 14:37
Finns det bilder uppladdade nånstans..?

MoStuff Sthlm
2010-08-10, 00:11
Vi har lagt upp lite bilder på hemsidan:

www.mostuffsthlm.com

Klicka på news och sedan Orsa i menyraden.

Här finns också bilder:

http://www.summertimecruisers.com/grafik-bilder/Bilder/2010/Classic%20Car%20Week%20och%20Mopars%20at%20The%20S trip/album/index.html