Visa fullständig version : V-låda Mustang Gt 4,6 97
hej är ny här på sidan och hoppas någon kan hjälpa mig eller brainstorma lite. jag har som sagt en 97 Gt och i sommras blev det nått ordentligt fel på v-lådan. det började med att växeln bara hoppade ur och då stannade jag å undra vad som hänt??. satte mig i igen och va då tvungen att släppa gasen för att 2:an skall hoppa i läge annars fortsätter den bara att varva. samt när jag skall göra "kick-down" så hoppar växeln ur. och då blir det med andra ord ingen omkörning som ni kanske förstår.... Tack på förhan // Mathias
Nova67ss
2004-01-21, 16:49
Automatlåda?, om oljenivån är rätt och du bytt filter och olja så skulle nog jag ta kontakt med en automat låde renoverings firma..
KAN hända att TV kabeln (om det finns på ford) är feljusterad eller banden i lådan behöver justeras annars att något hänt i lådan som behöver åtgärdas.. typ brända band, lameller, läckage i packningen till ventilhuset.??
Tack för hjälpen jag skall kika upp detta, jag hare en kille som kanske kan hjälpa mig och han va också i tankarna på att banden kanske kunde ha gått. oljan luktar lite bränt och e långt ifrån röd å fin // mathias
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.