handdator

Visa fullständig version : Framfjädrar Mustang vs Farline

Chevyforlife
2010-04-20, 12:52
Som rubriken lyder någon som vet om de är samma lika på mustang -65 å farline -65 för har lite svårt å få tag i några till tjejens farline å den e så otroligt låg å sne:( Finns på yankee parts för 3700 å den kändes lite dyrt för gick på 190 dollar till mussen tro ja de va...

Så om ni inte vet skulle ni som har en musse 65a kanske kunna mäta ytter dim å tråd dim å en bild på övre bärarmen, Så då skulle jag bli riktigt glad:D

Ingo
2010-04-20, 13:05
Vet inte ,du skulle behöva titta i en reservdels katalog för att vara säker.
Mustang och falcon delar mycket prylar,men fairlane blev ju en mindre kaross där i början av sextiotalet från att ha varit fullsize tidigare..
om du inte får tag på en reservdels katalog så får du lov att mäta..

Chevyforlife
2010-04-20, 13:54
Jo vet måtten på dom vi har men eju på farlinen de, Måste ju veta vad som sitter på mussen bussningar å allt annan är samma som jag har förstått genom å jämföra artikelnummer på summit,
Men skulle vilja sett en bild på övre bärarmen å måtten på fjädern..

Chevyforlife
2010-05-04, 14:34
Kan raportera att Usa bildelar hade;) för 1450+ frakt bra skillnad jämfört med yankee parts dom skulle ha 3700+ frakt från Usa...:eek:

Tbolt
2010-05-04, 15:34
Kan väl bara förtydliga det hela lite för eventuella andra läsare. De första Mustangerna har inte några framvagnsdelar gemensamt med Fairlane av årsmodell 1962-65. För t.ex. framfjädrar så ligger dessa i en skål i övre bärarmen på Fairlane medan Mustang har den stående i en vagga = olika längd och olika diameter, jag vet att även tråddiametern skiljer sig väsentligt åt.
Alltså Fairlanes framvagn är unik och delar denna endast med 1962-63 års Mercury Meteor (ej de Kanadabyggda).
Från och med -66 års modell av Fairlane är det däremot en helt annan sak då har båda bilarna tillsammans med -66 års Falcon och nyare, såväl som -66 års Mercury Comet och nyare och senare även -67 års Cougar och nyare mycket gemensamt.