handdator

Visa fullständig version : Pontiac LeMans cab 68

Chris
2009-11-24, 15:27
Har tillsammans med flickvännen köpt en ny bil. Ville ha en bil utan tak denna gång. Denna bil kommer inte att bli något projekt som ska skruvas sönder utan är tänkt att rulla på sommaren och servas på vintern, inget större mek m.a.o. Den ska köras lungt och fint och fungera att åka längre turer med, alltså ingen café-räser. Snarare med husvagn bakom. :)

Bilen är rostfri, har en fin tygcab och en helt ok inredning. Är sänkt med sänkspindlar. Det sitter en 350/350 i.

Vi har ännu inte fått hem bilen så denna vinter kommer jag inte att göra något annat än att planera lite. Därav denna tråd. Vad ska jag göra, tips och råd? Har funderat på nya hjul t.e.x. Hittade ett par fina för lagom pengar.

Så fyll på med ideér. :D

Ögonbrynolf
2009-11-26, 15:18
Då kanske du snart kan rulla upp till Skellefteå & hälsa på... :)

Chris
2009-11-27, 09:51
Då kanske du snart kan rulla upp till Skellefteå & hälsa på... :)

Absolut. En sån här kärra kör man väl hur långt som helst med :)
Var f.ö i Skellefteå för ett par veckor sedan, bodde på ett hotell precis på torget. Bodde i Ursviken en gång i tiden dessutom så det känns ju lite som hemma....

DusterV8
2009-11-27, 20:43
ja men se de dära ser ju inte så tokigt ut!

ojojoj eftersom det är en pontiac måste det bli mycket skruva nu (retas med kent lite bara ;) )

men lite smygtrimmning vet jag faktistk redan att du håller på med ju,hehehe erkän det nu ? ;)

Chris
2009-11-30, 09:42
ja men se de dära ser ju inte så tokigt ut!

ojojoj eftersom det är en pontiac måste det bli mycket skruva nu (retas med kent lite bara ;) )

men lite smygtrimmning vet jag faktistk redan att du håller på med ju,hehehe erkän det nu ? ;)

Smygttrimmas lite, men det är mest av förarna....

Men lite planer börjar ta form ändå... Tror den hade varit grymt snygg i vitt!

F.ö så är det Kent som har renoverat förgasaren på denna

DusterV8
2009-12-05, 19:22
Smygttrimmas lite, men det är mest av förarna....

Men lite planer börjar ta form ändå... Tror den hade varit grymt snygg i vitt!

F.ö så är det Kent som har renoverat förgasaren på denna

japp det var det jag syftade på :)

är övertygad om att kent är superduktig på sina rockorkestrar,men är iaf kul å retas lite med han ;)

haflinger
2009-12-06, 20:30
Grattis till nyförvärvet:good: Ser ju verkligen fin ut.:D Kânner dock igen det
däringa med att det "bara" skall âkas i och inte skruvas med. Köpte sista
challengercabben som ett komplement till frugan som inte gillar gasbilar typ
en strokad charger men den stâr ju nu totalt nedplockad och det lär väl
dröja mânga âr innan den kommer att rulla igen.;)

Per

Chris
2009-12-07, 13:58
Lätt att gå i skruva-sönder-fällan. Så därför är det kanske en fördel att det inte finns något riktigt garage till Pontiacen, utan jag måste först göra klart Cudan innan jag kan skruva i denna bil... har ju dessutom en annan Pontiac jag bör skruva lite i innan LeMansen...

Men å andra sidan har jag ju en Pontiac 400 motor som står som jag är sugen på att stoppa i LeMansen....