handdator

Visa fullständig version : Jag då....

Chris
2009-11-24, 13:27
Hej,

Har varit medlem ett tag men inte presenterat mig riktigt.

Jag heter Kristoffer och bor i en liten stad (Sundbyberg) utanför den stora Stan. Är född 74. Bor i en etta tillsammans med flickvän men har ju mitt garage om det skulle kännas trångt hemma. Vi är ett litet gäng med blandade bil och MC intressen som delar ett litet garage mitt i Centrum, nära till puben och restauranger.

Jag har tidigare kört Camaro och nyare Corvette men sen blev det Mopar. En Cuda 340 från 72. Inte i det bästa skick men den duger. Finns i projekttråden.

Har även en Pontiac Firebird F-400 från 71 som jag hade stora planer på att bygga banbil av. De ligger lite på is…

Har också en raggarbil ihop med en polare. En Caprice Coupé 78. Den har rullat många mil på semesterresor i europa genom åren.

En svensk bil har jag också. Volvo Duett -64. Och en Mercedes 300E-92 som är i mint condition med endast en ägare före mig och 16000 mil.

Senaste tillskottet är en Pontiac LeMans Convertible från 68. Den är så nyköpt när detta skrivs att den ännu inte är hemma. Denna bil äger jag ihop med flickvännen och ska bli en cruisingbil och inget projekt… planer finns på husvagn (och barnstol enligt flickvännen…)

I min del i garaget står det också två stycken motorcyklar. En old school HD chopper med aphängare, sizzybar och vita däcksidor. Hela hojjen är dessutom klädd i läder….Den andra cykeln är också en HD. En Sportster, 883 från 87, upptagen till 1200cc med högkomp o dyl. Den är för kafé besök.

Hade jag bara haft mer tid och mer pengar hade jag haft fler bilar och motorcyklar och jobbat heltid i garaget. Nu drömmer jag mest om vad som ska göras :)

Mvh
Kristoffer

Stefan E
2010-02-26, 11:17
Chris, du har tagit begreppet "motorburen ungdom" till en helt ny dimension! Flest motorfordon när man dör vinner! ;)

One`Chevy II´much
2010-02-27, 01:29
E de sant? stefan e????
Då måste ja vinna!
e du me på en lista på ca 50 bilar?