Visa fullständig version : Läckage på servopumpen!!!
Firebird
2003-12-10, 19:11
Hejsan!
Jag har läckage på min servopump och jag tänkte byta den och slangarna.
Kan man bara byta grejorna utan att få problem med avluftninge eller finns det något särkilt som man skall tänka på?
Kan det vara lönt att renovera ett pumphus, någon har försökt att täta med någon slags massa i en skarv på pumphuset.
Nova67ss
2003-12-11, 10:12
Har funnits/kanske finns hos Hansen Racing satser med oringar/tätningar mm..
Jag anser att, ska man ändå byta ut delen, så kan man riva den och kolla OM det går renovera/fixa, innan man beställer en ny/beg del.. kolla först att det FINNS bytesgrejer innan rivning och isärtagning..
Har varit nyfikenpå hur saker och ting fungerat sen jag kunde gå... :D
BjarneBärsärk
2003-12-11, 14:12
Oftast brukar man inte behöva göra något åt själva pumpen.
Hansen har delar till dem, men även utbytespumpar och behållare.
Du bör inte ha några avluftningsproblem då pumpen luftar ut i behållaren.
Jag plockade ut min pump ur behållaren och monterade nya O-ringar överallt. -Inte för att det hjälpte då o-ringen vid ena färstbulten i oljebehållaren inte ville hålla tätt.
-Jag rev alltihopa igen och applicerade lite Hertz blå RTV tätgucka på alla oringar och den stora hustätningen med skapligt resultat.
Det blev tätt och fint, men det höll inte för tryckförändingen när jag varvade ur ca 7000rpm och sedan släppte för motorbroms,
-Då började den stora utter ringen mot behållaren läcka igen.
Hett tips - köp en ny behållare som inte har distorderad fläns mot pumpens tätring! Efter det bör du inte ha några problem.
Firebird
2003-12-11, 20:52
K..thx
Ska kolla med Hansen racing vad dom har för grejor. Kollad lite närmare
på mitt pumphus såg att den var ganska misshandlad, så att köpa ett nytt hus kanske inte ligger så långt bort.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.