handdator

Visa fullständig version : BREMBO bromsar till USA bilen

Garagekungen
2003-11-29, 10:36
Hej !

Jag skulle köpa nya skivor till Dodgen (dom gamla har slipats om tidigare och har nu blivit dåliga igen). Hittade BREMBO kit när jag var i USA och kontaktade svenska general-agenten. Mycket trevlig kille, men tyvärr vägrade Italienska moderbolaget att skicka hit ett kit (USA bilar ingår inte i Europa sortimentet...). :evil:
Det betyder att om man vill ha BREMBO på en "riktig bil" så måste man köpa dessa från USA, då Europa sortimentet endast innehåller importbilar. :?
Jag har också kollat frakten från USA för enskilda leveranser... :shock:

BREMBO är antagligen ett av världens ledande företag på bromsteknologi och är kända för sina produkter på exklusiva "standard" fordon och i all typ av racing.
Dom har såväl sport som racing kit, eller enbart nya skivor som passar istället för original.

Då jag har rätta kontakterna och vet var man får tag på dessa bromsar i USA undrar jag om det är fler som är intresserade av att uppgradera sina leksaker. Jag kan i så fall se till att få allt samlastat vilket skulle hålla ner total priset för alla. :D

Återkom om ni är intresserade.

jagman
2008-08-25, 17:39
Hej garagekungen,

Har stora problem att hitta bromsservo till min Olds Toronado-68.
Bilen har trummor runt om, och verkar omöjligt att få tag i antingen nytt bromsservo eller en renovering av min befintliga.
Kan en ombyggnad till Brembo kanske vara ett alternativ? Jag vet inte?
Vad kan det kosta?

Mvh,
Jagman

SSRS
2008-08-25, 23:42
jag är sugen på nya bromsar till min men brembo låter lite väl dyrt? va kan d hamna på 25 - 35k runt om? kul om man får veta pris på ett ungefär..

Laxen
2008-10-19, 16:31
Hmm, vi säljer bromsskivor från brembo på jobbet som "pirat" dom e fan billigast å bäst.

Pianoman
2008-10-27, 18:02
Bara skivor?

Bellman
2008-10-28, 17:26
Kan du fixa fram brembo skivor till min amc så köper jag dom direkt.

Laxen
2008-10-29, 19:13
Kan kolla, men då behöver jag regnummer å årsmodell å typ.
Vi kan ju testa lagerkillarna å se vad de kan göra.

Pianoman
2008-10-29, 22:20
Kolla gärna vad ni har till Camaro -68 Sport Coupé (ej RS/SS/Z28)

Bellman
2008-10-30, 17:00
Jag vill ha till.
Amc rambler rebel sst 1968 ;)

Laxen
2008-11-06, 19:03
Ska kolla i morgon (fredag 7/11) å se vad dom på lagret kan göra
Ska bli kul å se om det går att fixa.

Laxen
2008-11-18, 18:40
Det verkar kört med Brembo bromsar till USA bilar i sverige.
Verkar vara så att dom inte får säljas här i landet.
Men jag ska trötta ut dom å försöka vidare med dom å jag vill veta den riktiga anledningen att vi i sverige inte kan få beställa USA-bils skivor. :D

Pianoman
2008-11-20, 18:39
Kör hårt.
I väntan på detta har jag en liten sidofråga.
Hur mycket tror ni det ger att slitsa sina originalskivor + bättre belägg?