handdator

Visa fullständig version : Plymouth Roadrunner-70 (clone)

C-H.Rysler
2009-07-24, 21:53
Tänkte berätta om mitt projekt som jag inhandlade i början av oktober -05,jag skulle fylla 23 bara några veckor senare. Bilen är en Plymouth Roadrunner Clone 1970,igentligen en Satellite. Här kommer lite kort från början av projektet då den kom till garaget då motorn är borttagen.

C-H.Rysler
2009-07-24, 22:29
Bilen plockades ner i delar.

C-H.Rysler
2009-07-24, 22:32
Lastad för blästring.

Lethal_Impact
2009-07-24, 23:24
Ojoj va bilder! :D:good:

Feffe
2009-07-25, 08:35
Ser mycket bra ut.
Måster vara ett perfekt utgångs läge, ser inget rost skador alls.
Eller är det dolt under lacken?

Ingo
2009-07-25, 08:39
måste var perfekt bil att bygga clone på.
vad som skiljer är väl vissa dekaler och signalhornet...

C-H.Rysler
2009-07-25, 17:15
Nu kommer alla rostangrepp fram.

Feffe
2009-07-25, 17:40
Inte så farligt med rost ändå.

C-H.Rysler
2009-07-25, 18:10
Inte så farligt med rost ändå.

Nä det var inte så mycket rost,men bakskärmarna byttes iaf samt hela bagagerummet,3 delar av golvet i bilen och yttre hjulhusen.

C-H.Rysler
2009-07-25, 18:42
Jag tänkte jag skulle göra bilen metall ren före epoxygrunden. Så jag åkte till färgaffären å skulle köpa färgborttagningsmedlet (BUMS),men det fanns ju inte längre att köpa så då fick jag ett tips: kaustiksoda med tapetklister. bra tänkte ja:good: det som hände var ju att penselstråna löstes upp. Hittade sedan ett bra medel som heter POR-15 som funkade bra allafall på den röda färgen,tog inte så bra på original färgen,så den fick ja slipa bort.

C-H.Rysler
2009-07-25, 18:52
färdig slipad å grundad.

Feffe
2009-07-25, 18:58
Här går det undan, bra jobbat.
Med den takten är du ute innan säsongen är slut.

C-H.Rysler
2009-07-26, 20:00
när plåtisen var klar med jobbet kördes bilen till garaget där den stod ca 1 år. Blev lite trött på objektet och undrade vad jag hade gett mig in på:(. Sen kom år 2008 och någongång i sep-okt lackerades bilen. Å nu jobbas det med att sätta ihop bilen:)

Ingo
2009-07-26, 20:18
Jag tänkte jag skulle göra bilen metall ren före epoxygrunden. Så jag åkte till färgaffären å skulle köpa färgborttagningsmedlet (BUMS),men det fanns ju inte längre att köpa så då fick jag ett tips: kaustiksoda med tapetklister. bra tänkte ja:good: det som hände var ju att penselstråna löstes upp. Hittade sedan ett bra medel som heter POR-15 som funkade bra allafall på den röda färgen,tog inte så bra på original färgen,så den fick ja slipa bort.

Jo allting var bättre förr..
men lut funkar ok men är ju ganska farligt,dels kan man bli blind om man får det i ögat,så heltäckande skyddglsögon är ett måste
men även övrigt på huden kan det bli allvarliga brännskador.
Man bör skölja med varmt vatten och skurborste för att få bästa effekten.

problemet är att man måste se till att all lut är borta eljest reser sig färgen,bums neutarliserades ju när det torkat.
men tycker du lut var dåligt så var faktiskt bums sämre.,och framför allt mycket dyrare..

C-H.Rysler
2009-07-26, 20:30
Jo allting var bättre förr..
men lut funkar ok men är ju ganska farligt,dels kan man bli blind om man får det i ögat,så heltäckande skyddglsögon är ett måste
men även övrigt på huden kan det bli allvarliga brännskador.
Man bör skölja med varmt vatten och skurborste för att få bästa effekten.

problemet är att man måste se till att all lut är borta eljest reser sig färgen,bums neutarliserades ju när det torkat.
men tycker du lut var dåligt så var faktiskt bums sämre.,och framför allt mycket dyrare..

Jag besparade nog mycket tid med POR-Strip,mycket enkelt att jobba med.