Visa fullständig version : C-6
Jag har hört att C-6:an inte är lika känslig på att ha kickdownstag/wire inkopplad som andra lådor, stämmer det?
Eftersom det är Fords kraftigaste låda,så givetvis tål den lite mer.
men aldrig bra att åka utan kickdovn..
Tjena, är det någon som vet hur C6 lådorna skiljer sig mellan olika årsmodeller?
Har en Fairlane-67:a som jag har satt en 302:a från en F-100 -84:a i och nu undrar jag vilka årsmodeller av C6 som passar eller om alla passar? Och kan det vara nån skillnad på lådorna mellan tex Bronco och F serien?
Har snokat rätt på ett par Broncos och vans på en skrot i Jönköping men man vill ju veta om det passar innan man köper
Mycket tacksam för svar på detta dilemma.
småblockarna har en version och bigblockarna en annan.
Enklast brukar det vara att mäta avståndet på bultarna upptill på lådan,större avstånd på bigblockslådor.
minns inte om det skiljer mellan fe och 429-460 också.
broncon är väl ofta fyrhjulsdriven va?,då skiljer det ju.
men ta måtten från din egen bil och mät mot de andra lådorna,bigblockslådor har som sgagt större avstånd.
vad jag har hört så styrs den till stor del av vakum så det gör ingenting om man kör utan kick-down-stag, men blir ju betydligt roligare med, det sitter inget på morsans mustang -65 289 med c6 (c4 crusomatic orginal tror jag), den har gott så sen jag köpte den 00
Mange,
Jo det finns 3 olika C6:or sett till vad de passar på för motorer. en för smallblock, en för FE (alltså 390,428, m.fl.) och en för 429-460.
Jag skulle dock inte rekommendera att sätta en stor och tungdriven C6:a bakom en liten 302:a. Skaffa en C4:a istället : lättare, mer lättdriven, billigare att renovera, betydligt mindre oljemängd när man ska byta, alltså bara fördelar.
blixtten
2010-11-20, 13:59
det skiljer även på "struten" mellan pickis och personbil det sitter bultad medbringare på pickupen och slip in yoke på personbil...
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.